Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@10:55:04 GMT

نیروهای ویژه انگلیس از سوریه خارج می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۲۱۵۸

به گزارش فارس، منابع خبری دوشنبه گزارش داده‌اند نیروهای ویژه انگلیس در حال آماده شدن برای ترک سوریه هستند. 

«لوسی فیشر»، خبرنگار دفاعی روزنامه انگلیسی تایمز در توئیترش نوشته که هیچ چارچوب زمانی برای خروج نیروهای انگلیس مشخص نشده و این مسئله ممکن است ظرف ۲۴ ساعت یا چند هفته آینده انجام شود. 

این روزنامه‌نگار چند روز پیش در خبری اختصاصی که در تایمز منتشر شده بود در صورت خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه، نیروهای ویژه انگلیس هم این کشور را ترک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نوشته بود فرماندهان نظامی و وزرای دولت انگلیس قرار است به ارزیابی مجدد حضور نیروهای ویژه انگلیس در سوریه بپردازند. 

نیروهای ویژه انگلیس برای منابع، حمل و نقل و سایر حمایت‌های لوجستیکی به کمک آمریکا وابسته هستند و در صورت خروج نیروهای آمریکایی قادر به انجام عملیات در سوریه نخواهند بود. 

تایمز نوشته بود در صورتی که آمریکا بخشی از نیروهای خودش را کاهش دهد، حضور نیروهای انگلیسی هم به تناسب کاهش خواهد یافت. 

همزمان، امروز دوشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گفته که نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه فرمان خروج از این کشور دریافت کرده‌اند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود،‌گفت که طبق این فرمان، «به همه نیروهایی آمریکایی که در شمال سوریه حضور دارند، دستور داده شده که خاک این کشور را ترک کنند».

خبرگزاری فرانسه نوشته ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در شمال سوریه این کشور را ترک می‌کنند و ۱۵۰ سرباز آمریکایی در پایگاه «التنف» واقع در جنوب سوریه باقی می‌مانند. 

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می‌کنند. 

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به انتقادات از راهبردش در سوریه و رها کردن کردهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از «جنگ ۲۰۰ ساله» ترکیه با گروهی از کردها توصیف کرده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها در پاسخ به عملیات گروه های مقاومت، یک منطقه باز و خالی از جمعیت را در شهر البوکمال و همچنین برخی مناطق مسکونی را در شهر دیرالزور هدف قرار دادند.

سرویس جهان مشرق - بامداد روز سه شنبه، هفتم فروردین ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم تروریستی آمریکا، حملاتی را علیه برخی مناطق در شهرهای البوکمال، المیادین و شهر دیرالزور در شرق سوریه ( هم مرز با کشور عراق) انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات حملات در استان دیرالزور اشاره کرد و گفت: جنگنده های آمریکایی در شهر البوکمال به یک منطقه باز و خالی شلیک کردند که خسارت جانی نداشت و در در مرکز شهر دیرالزور ( مرکز استان) هم محله القصور را هدف قرار دادند.

به گفته این منبع میدانی، در جریان حملات جنگنده های آمریکایی به شهر دیرالزور، پنج تن از ساکنان مجروح شدند و تعدادی از خانه های مردم هم تخریب شد؛ مجروحان این حملات برای مداوای بیشتر به بیمارستان شهر دیرالزور منتقل شدند.

برخی رسانه ها اعلام کرده اند، حمله به استان دیرالزور پاسخی به عملیات گروه های مقاومت علیه پایگاه آمریکا در منطقه خراب الجیر در شمال شرق استان حسکه بوده بوده است؛ ظهر روز دوشنبه ششم فروردین ماه این مقر با خمپاره هدف قرار گرفت و یک نظامی آمریکایی زخمی شد.

دیرالزور در شرق سوریه واقع شده و هم مرز با عراق است و رود فرات این استان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است؛ بخش شرقی دیرالزور در اشغال آمریکا و عناصر وابسته به آنان (نیروهای تجزیه طلب موسوم به دموکراتیک کرد) است.

شرق استان دیرالزور سرشار و غنی از منابع و میادین نفتی و گازی از جمله «کونیکو، العمر، غواری، سیجان و ...» است و آمریکایی ها به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش، این منطقه را به اشغال درآوردند و تعدادی پایگاه در این محور احداث کردند.

به گزارش مشرق، بخش غربی استان در کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت است که شهرهای مهمی از جمله دیرالزور، البوکمال و المیادین را در بر می گیرد و بخش های محدودی هم آلوده به عناصر مخفی داعش است. در مجموع حدود ۵۰ درصد مساحت استان در کنترل دولت سوریه است.

دیگر خبرها

  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود
  • نیروهای آمریکایی در افغانستان با تروریسم مبارزه نمی‌کردند