Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مرد استرالیایی که به جرم قتل یک افسر پلیس ۱۹ سال را به اشتباه در زندان سپری کرده بود، پس از برائت در دادگاه ۷ میلیون دلار استرالیا (معادل ۴.۸ میلیون دلار آمریکا) غرامت دریافت کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز؛ دیوید ایستمن در سال ۱۹۹۵ به جرم قتل کالین وینچستر، یک کمیسر دستیار پلیس فدرال استرالیا، به حبس ابد محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضاهای فرجام خواهی آقای ایستمن ۴ بار در سال‌های ۹۹، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ رد شده بود اما سرانجام در سال ۲۰۱۴ دادگاه عالی استرالیا به لغو حکم، آزادی موقت و برگزاری دوباره دادگاه دستور داد. وی سال گذشته در نهایت از اتهام تبرئه شد.

پرونده قتل مامور پلیس و برگزاری دادگاه دیوید ایستمن یکی از جنجالی‌ترین تحقیقات جنایی تاریخ استرالیا به شمار می‌رود.

دیوید ایستمن ۷۴ ساله پیش‌تر تقاضای پرداخت غرامت توافقی ۳.۸ میلیون دلاری دولت ایالتی استرالیا را رد کرده و بر شکایت ۱۸ میلیون دلاری خود پای فشرده بود.

وکیل مدافع آقای ایستمن استدلال کرده بود که موکلش با حکم طولانی اشتباه زندان، فرصت کار و تشکیل خانواده را در زندگی از دست داده است. به علاوه اینکه مادر و دو خواهر و برادر جوانش نیز در این مدت از دنیا رفته‌اند.

با اینکه آقای ایستمن از این پرونده تبرئه شد، اما معمای قتل کمیسر استرالیایی هنوز لاینحل مانده است. این افسر استرالیایی که با شلیک دو گلوله به سرش در کانبرا، پایتخت استرالیا کشته شده، بلندپایه‌ترین افسر انتظامی کشته شده در استرالیا به شمار می‌رود.

آقای ایستمن که یک کارمند دولتی محسوب می‌شد در آن مقطع به عنوان مظنون دستگیر شد، چرا که بر طبق ادعاها مدتی پیش از واقعه پلیس را به دلیل نحوه برخورد در یک فقره جنایی تهدید کرده بود.

دادگاه علاوه بر موظف کردن دولت ایالتی استرالیا به پرداخت ۷.۰۲ میلیون دلار استرالیا غرامت ذیل فرمان حقوق بشر، این نهاد را همچنین به پرداخت هزینه‌های قضایی شاکی محکوم کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: غرامت زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

استرالیا هزینه‌های دفاعی خود را در دهه آینده به میزان ۵۰.۳ میلیارد دلار استرالیا (۳۲ میلیارد دلار آمریکا) افزایش داده و برنامه‌های تسلیحاتی خود را با تاکید بر افزایش موشک، پهپاد و کشتی جنگی تغییر می‌دهد.

به گزارش رویترز، این تصمیم در حالی اتخاذ شده که استرالیا در راستای درگیری احتمالی آمریکا و چین در اقیانوس آرام، به دنبال تغییر رویکرد خود است.

بخش عمده‌ای از این تغییرات از ۵ سال آینده آغاز خواهد شد. این بودجه که توسط ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا اعلام شده، اولویت‌های جدیدی مانند موشک‌های دوربرد را منعکس می‌کند که به اعتقاد این کشور در درگیری احتمالی بین چین و آمریکا ضروری است.

مارلز در یک سخنرانی گفت: «فرض‌های خوش‌بینانه‌ای که بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های دفاعی را انجام می‌دادیم، مدت‌هاست که از بین رفته است. اکنون ویژگی اصلی محیط اطراف ما عدم اطمینان و تنش و رقابت استراتژیک بین آمریکا و چین است».

پیش از این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که روابط پکن و واشنگتن در سال ۲۰۲۴ با آشفتگی‌های جدیدی همراه شود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادامه درگیری‌های تجاری دو کشور از جمله دلایل احتمالی افزایش تنش‌ها عنوان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عربستان از سد استرالیا گذشت
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی عربستان مقابل استرالیا
  • بازگشت عربستان به مسابقات با کسب پیروزی مقابل استرالیا
  • اولین گل پرسپولیس به نفت | اشتباهی که جبران شد
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • آیا رژیم صهیونیستی بابت جنایاتش غرامت پرداخت خواهد کرد؟
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد