Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئولان جشنواره علمی و بین‌المللی خیام اظهار داشت: در میان جوانان کشور ظرفیت‌های بزرگ از نظر علمی و نخبگان علمی‌ای وجود دارند که طرح‌های بسیار خاص و کاربردی ارائه دادند و لازم است از آنان حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تأکید بر ضرورت پیوند صنعت و جامعه علمی و نخبگانی کشور افزود: دفتر این جشنواره باید بتواند ارتباط طرح‌ها و اختراعات را با صنایع ایجاد کند تا مشکلات صنعت برطرف شود، البته جشنواره‌های علمی باید بتوانند این پیوند را ایجاد کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: دبیرخانه این جشنواره باید تبلیغات بیشتری داشته باشد تا نخبگان و کسانی که ایده و طرح دارند بتوانند به راحتی با این جشنواره مرتبط شوند، از سوی دیگر مسئولان جشنواره زمینه‌ای را فراهم کند که طرح‌ها به دستگاه‌های مختلف و مسئول معرفی و بررسی شود.

او با بیان اینکه باید از فرصت‌ها برای خودکفایی کشور در مسائل مختلف بهره برد، گفت: تحریم‌ها سازندگی دارد، زیرا در زمان تحریم، چون محروم از آنچه می‌خواهیم هستیم، دست و پا می‌زنیم که بسازیم و مستقل شویم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: رهبر انقلاب همواره تأکید دارند که جوانان باید مشکلات کشور را برطرف کنند و حتی تأکیدات ایشان به گونه‌ای است که برخی اتهام می‌زنند که ایشان، در حال پیر زدایی هستند، رهبر انقلاب اسلامی باور دارند که جوانان می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند.

سرپرست معاونت دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بر موضوع علم تأکید داشتند و لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که توانمندی‌های نخبگان کشور شناسایی و حمایت شود.

رسول گلکار افزود: جشنواره اختراعات مختلفی در کشور وجود دارد، اما ارتباط صنعت با دانشگاه و حتی مدارس را شکل نداده است، ما در این جشنواره تلاش می‌کنیم که این ارتباط شکل بگیرد.

او با بیان اینکه این جشنواره سال گذشته در تهران برگزار شد و امسال در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: یکی از امتیازات جشنواره خیام، کسر خدمت است؛ اگر کسی، اختراعی که منجر به برطرف شدن معضلی از کشور و یا رفع وابستگی شود کسر خدمت اعمال می‌شود.

سرپرست معاونت دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان این ظرفیت را دارد که نخبگان علمی جهان اسلام را جذب کند، تصریح کرد: ما هیچ‌گاه مدرک تحصیلی را ملاک دریافت اختراعات و ایده‌ها نگذاشتیم، به عنوان مثال کارگر فولاد مبارکه طرحی را داد و ما حمایت کردیم و امروز آن طرح در فولاد مبارکه اجرا شده و آسیب‌ها را برطرف کرده است.

انتهای پیام/م

  باید از فرصت‌ها برای خودکفایی کشور در مسائل مختلف بهره برد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت علمی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند