Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات فرانسوی از احتمال خروج نیروهای این کشور از ائتلاف خودخوانده آمریکایی علیه داعش خبر داد. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور گزارش داد با توجه به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، فرانسه  خروج نیروهای نظامی خود از ائتلاف خودخوانده آمریکایی علیه داعش را در دست بررسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دولت فرانسه هنوز به‌صورت رسمی در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند.

ساعتی پیش شبکه خبری اسکای‌‌نیوز نیز به نقل از منابع آگاه در دولت انگلیس گزارش داد که این کشور قصد دارد نیروهای ویژه خود را از خاک سوریه خارج کند. دولت انگلیس نیز هنوز در این خصوص رسماً اطلاع‌رسانی نکرده و منابع وابسته به اسکای‌نیوز نیز در مورد اینکه خروج نیروهای انگلیسی از سوریه چه زمانی آغاز خواهد شد، اطلاعاتی را فاش نکرده‌اند.

آمریکا در صدد خارج کردن 1000 نیرو از سوریهپوتین: کشورهایی که غیرقانونی در سوریه حضور دارند باید خارج شوندگزارش | مخالفین داخلی و خارجی عملیات ترکیه در سوریه

از هفته گذشته در پی اعلام خروج نیروهای آمریکایی از مناطق شمال شرقی سوریه، ارتش ترکیه نیروها و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرد و سرانجام از روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) نیز عملیات نظامی خود علیه نیروهای کُرد متحد آمریکا را آغاز کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به‌عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آنها در خصوص پیامدهای این تصمیم به ترامپ هشدار داده‌اند.

کشورهای اروپایی نیز اقدام نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه را محکوم کرده و برخی از آنها -از جمله هلند، فرانسه، آلمان و نروژ- صادرات سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه اخبار "انگلیس" اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه اخبار انگلیس اخبار فرانسه سوریه اخبار انگلیس اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.
پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.
این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک کد خبر 846365 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه