Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله زم پیشتر یکبار در سال 88 بازداشت شده بود فرارو- انتشار خبر بازداشت روح‌الله زم مدیر سایت و کانال خبری آمدنیوز از شبکه‌های معاند نظام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است. بسیاری از کاربران، فعالان سیاسی و رسانه‌ای در این باره اظهار نظر کرده اند.
به گزارش فرارو، صبح امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که روح‌الله زم در عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیانیه سپاه می‌گوید روح الله زم در ایران بازداشت شده است، اما مشخص نکرده که آیا افراد دیگری در این رابطه بازداشت شده اند یا نه.
سپاه پاسداران نحوه به دام انداختن روح الله زم را با "حربه فریب اطلاعاتی" اعلام کرده است.
پس از دستگیری زم کنترل کانال آمدنیوز نیز به دست سپاه افتاده است. بیانیه سپاه در این کانال منتشر شد و پس از انتشار این بیانیه مخاطبان این کانال به شدت ریزش کرد. صفحه اینستاگرام آمد نیوز نیز از دسترس خارج شده است.   بیشتر بخوانید: جزئیات دستگیری روح الله زم موسس آمدنیوز 
اخبار غیر رسمی و شایعات درباره بازداشت روح الله زم مدیر کانال و سایت آمد نیوز در این بین ادعا‌هایی درباره دستگیری او در یکی از کشور‌های همسایه نیز منتشر شده است.
کانال اخبار امنیتی- دفاعی، مدعی‌شده زم، هم‌راه چندتن دیگر در یک کشور همسایه ایران بازداشت‌ شده‌اند.
بنابر نوشته این کانال خبری، «زم و چندتن از همکارانش که ادمین کانال و سایت آمدنیوزند، به یکی‌ از کشور‌های همسایه ایران سفر داشته‌اند و سازمان اطلاعات سپاه او را از فرانسه زیر نظر داشته و در فرصت مناسب به تور سازمان اطلاعات سپاه افتاده.» این ادعا با بیانیه سپاه تناقض دارد.
بنابر ادعای این کانال خبری، «زم و همراهان‌اش به همراه تبلت، تلفن هوشمند، رایانه‌ها و نیز همه اطلاعاتی‌ که از سوی افراد داخل ایران برای این رسانه ضد انقلاب فرستاده می‌شده، بازداشت شده‌اند.»
در همین رابطه سجاد عابدی، مدیر کانال تلخندسیاسی در توییترش خبر داده است: «شنیده شده شیرین نجفی ادمین دوم کانال آمدنیوز هم در دام اطلاعات سپاه است و به زودی خبر دستگیری او هم منتشر می‌شود.»
در همین رابطه نجاح محمدعلی تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه که ساکن انگلیس است و با تلویزیون فارسی بی بی سی نیز همکاری دارد مدعی شده است "دستگیری روح الله زم که قبلا مورد نفوذ نیرو‌های امنیتی واقع شده بود در قالب یک پروژه ۶ ماهه اجرا و به ایران منتقل شد! برخی نیرو‌های تندرو پیشنهاد حذف فیزیکی او را در پاریس داده بودند که با مخالفت سخت رهبر انقلاب مواجه شدند. متاسفانه بعضی‌ها هنوز به حذف فیزیکی مخالفان اعتقاد دارند! "
صحت این اخبار قابل تائید نیست. روح الله زم کیست؟

روح الله زم ساکن فرانسه بود روح‌الله زم متولد شهریور ۱۳۵۲ در تهران است.
او که از منتقدین محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شد پس از اعتراضات سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. او مدتی به زندان اوین منتقل شد.
پس از این بازداشت روح الله زم به تندرو‌ی‌های خود ادامه داد. زم پس از آزادی از ایران کشور را ترک کرد و به فرانسه رفت. او در فرانسه فعالیت ضدنظام خود را آغاز کرد.
او مسئول سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز است. سایت و کانالی که چند سالی است فعال شده و به انتشار مطالب ضد نظام می‌پردازد. این سایت و کانال با وجود ادعای مبارزه با فساد، به انتشار شایعات و اخبار دروغ درباره نهاد‌ها و شخصیت‌های سیاسی و غیر سیاسی ایران می‌پرداخت.
کانال آمد نیوز با جوسازی به دنبال تهییج افکار عمومی علیه نظام بود. این سایت و کانال در جریان ناآرامی‌های زمستان سال ۹۶ نقش آفرینی موثری داشت. کانال خبری آمد نیوز بیش از یک میلیون دنبال کننده داشت.
روح‌الله زم فرزند محمدعلی زم روحانی، تهیه‌کننده، سینماگر و پژوهشگر است. او پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود. زم رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ویدئو رسانه و صاحب یک مؤسسه سینمایی است. او سال‌ها ریاست حوزه هنری را بر عهده داشت.
در اسفند ۱۳۹۷ مستند ایستگاه پایانی دروغ از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که در آن نشان داده شد روح‌الله زم به دام نیرو‌های اطلاعاتی ایران افتاده است؛ پخش این مستند واکنش‌های زیادی در پی داشت و جایگاه و اعتبار زم را دستخوش تغییر کرد. محمد علی زم پدر روح الله زم سالها رییس حوزه هنری بود واکنش‌ها به بازداشت روح الله زم مدیر آمد نیوز بازداشت روح‌الله زم واکنش‌های گسترده‌ای داشته است. از همان ابتدا انتشار اطلاعیه سپاه موجی از اظهار نظر در این باره شکل گرفت.
محمدعلی زم، پدر او در گفت و گویی با انصاف نیوز گفت که در جریان آمدن فرزندش به ایران و بازداشت او نبوده است و موضوع را از زیرنویس تلویزیون متوجه شده است.
به گفته او " ما تقریبا با ایشان در این مدت‌ها حالت قهر داشتیم و تنها گهگاهی نصیحت و پیغامی برایش می‌فرستادیم."
زم در پاسخ به این سوال که «فرزندش پیش از آمدن به ایران آیا پیامی نداده است و چیزی درباره‌ی دلیل آمدنش که عجیب هم هست نگفته است؟»، گفت: «دنیا دار مکافات و مجازات است؛ این را خداوند متعال و همه‌ی بزرگان گفته‌اند. بالاخره این دنیا، دنیای امتحان آدم‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند. خوب و بد باید امتحان دهند و آن‌ها که بد کردند مجازات شوند.»   علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در نوشته ای به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «انتشار خبر دستگیری اعجاب آور یک عنصر پلید و معاند توسط سپاهیان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه بدون شک نماد غیرقابل انکار اقتدار اطلاعاتی کشور و زبونی و ضعف سرویس‌های اطلاعاتی حریف و شایسته قدردانی و سپاس فراوان است، اما به رسم و آیین پاسداری باز هم از خود نمی‌گوییم و با خدا نجوا می‌کنیم.»
در شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی از بازداشت زم اظهار خشنودی کرده اند. بسیاری از آن‌ها امیدوارند به زودی همکاران داخلی او نیز معرفی شوند.
مرتضی روحانی رونامه نگار اصولگرا می‌گوید "به نظرم گرفتن روح الله زم آنقدر‌ها جذاب نیست، جذاب آن لحظه ایست که همکاران داخلی‌اش را می‌گیرند و عده‌ای برای آزادی‌شان هشتگ می‌زنند. لازم است پیشاپیش متذکر شوم که خبرنگار جاسوس نیست، ولی بعضی جاسوس‌ها خبرنگار، آخوند، مدیر، فعال محیط زیست و ... اند."
علی نادری سردبیر سابق سایت رجانیوز نیز از همین موضع به ماجرا نگاه کرده و گفته است" فقط لطف کنید و "همه" همکاران داخلی که بهش رسونده بودن رو معرفی کنید. بخشش بخشش نکنید که نامردیه! "
اپوزیسیون خارج از کشور از بازداشت روح الله زم غافلگیر شده است. بسیاری از کاربران، به خصوص فعالان سیاسی و روزنامه نگاران خارج از کشور از اینکه روح الله زم به ایران بازگشته و در تور امنیتی افتاده است ابراز شگفتی کرده اند.
کارشناس شبکه ایران اینترنشنال معتقد است "بازداشت زم امر ساده‌ای نیست چرا که او مسائل امنیتی را به خوبی رعایت می‌کرده است، حتا از خانه خارج نمی‌شده و با هیچکس قرار نمی‌گذاشته است. حتی تحت حفاظت پلیس امنیتی فرانسه بوده است. "
به گفته کارشناس شبکه ماهواره ایران اینترنشنال "دستگیری زم واقعه‌ای جدید است که در ارتباط با مسائل امنیتی مخالفان ایران رخ داده و باید منتظر اطلاعات جدید از این عملیات بود."
برخی نیز با نگاهی طنز آمیز به این موضوع پرداخته اند. احمدرضا کاظمی طنز پرداز در این باره نوشته است " فکر کنم به روح الله زم گفتن ایران انقلاب شده بیا می‌خوایم به پاس زحماتت بذاریمت رئیس‌جمهور دولت موقت، اونم ذوق زده شده اومده."
 عده‌ای هم از براندازان و مخالفان نظام اظهار نظر‌های شگفت انگیزی مطرح می‌کنند و می‌گویند زم اپوزیسیون قلابی و پلاستیکی بوده و توسط سرویس‌های امنیتی ایران حمایت می‌شده است.
در این بین برخی از کاربران از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کرده اند و گفته اند حالا که دستگاه امنیتی می‌تواند روح الله زم را دستگیر کند، خوب است که به فکر دستگیری محمود رضا خاوری رییس پیشین بانک ملی که به کانادا گریخته است هم باشد.
عده‌ای نیز خواستار ساخت و پخش یک سریال گاندو واقعی از سوی صداوسیما درباره روح الله زم شده اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سپاه روح الله زم آمد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماری از شهرک نشینان اسرائیلی محل نگه‌داری دام و گوسفندان متعلق به ساکنان کرانه باختری در «برقه» شرق رام‌الله را آتش زدند (فیلم)



منبع:العربیه فارسی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زرادخانه موشکی ایران می‌تواند اسرائیل را ویران کند (فیلم) سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه اسراییل: نمی خواهیم به تنش با ایران ادامه دهیم (فیلم) دیپلمات بازنشسته آمریکایی: ایرانیان حمله خود را در اوج دقت و بسیار فوق العاده انجام دادند (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • واکنش سید جواد هاشمی به حواشی اخیرش + فیلم
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست بازداشت شد
  • بازداشت سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • شماری از شهرک نشینان اسرائیلی محل نگه‌داری دام و گوسفندان متعلق به ساکنان کرانه باختری در «برقه» شرق رام‌الله را آتش زدند (فیلم)