Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور اساتید دانشگاه‌های فیلیپین، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و دانشگاه فیلیپین در زمینه انجام تحقیقات مشترک به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدرضا عصاری» امروز (دوشنبه ۲۲ مهر) در جلسه مشترک اساتید دانشگاه های فیلیپین که به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه جندی شاپور دزفول و دانشگاه های فیلیپین برگزار شد اظهار کرد: جندی شاپور باستان قدمتی ۱۷۰۰ ساله دارد که گواهی بر علم، فرهنگ و تمدن بلندمدت و کهن ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: در سال ۲۷۱ میلادی بر سر درب دانشگاه باستان جمله «علم و فضیلت، بهتر از بازو و شمشیر است» درج شده بود این در حالی است که سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ شعار جهانی فارغ از خشونت را مطرح کرد که این موضوع نشان می دهد آنچه برخی کشورها در خصوص تروریست بودن ایرانیان می گویند کاملا کذب و بی پایه است.

 

وی ایران را کشوری علم دوست، علم پرور، صلح دوست و صلح پرور عنوان کرد و ادامه داد: ایران برای کسب علم و گسترش دانش، خود را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی کند و همواره ارتباط علمی خود را با دیگران حفظ می کند.

 

وی با بیان اینکه ایرانیان به عنوان میراث دار تمدن خود، همیشه به دنبال صلح و آرامش هستند اما هیچ گاه تحمل غاصب گری و زورگویی را ندارند اضافه کرد: دست دوستی ما به سمت همگان بلند است و قصد تعاملات بیشتر با دانشگاه های خارج از مرزهای ایران را داریم، بر همین اساس شعار سومین کنگره بین المللی جندی شاپور که در سال آینده برگزار خواهد شد، گفت و گوی بین دانشگاه ها خواهد بود.

 

عصاری ابراز کرد: دانشگاه صنعتی جندی شاپور که طلایه دار جندی شاپور باستان است در سال ۱۳۶۷ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر سه هزار دانشجو در رشته های علوم و فنی و در پنج دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر، معماری و شهرسازی، علوم و عمران با ۲ گروه شیمی و معارف اسلامی را پذیراست.

 

وی عنوان کرد: ۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه جندی شاپور در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه صنعتی جندی شاپور در بین دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور، دارای رتبه دوم و بعد از دانشگاه شهید چمران اهواز است.

 

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، ارتباط با دانشگاه های خارج از حوزه جغرافیایی کشور است که در حال حاضر هم تفاهم نامه هایی با دانشگاه های ایتالیا و ایروان منعقد شده که در آینده ای نزدیک کشور عراق هم به این لیست اضافه خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اذعان داشت: در داخل کشور از کنسرسیوم دانشگاهی برخوردار هستیم و با دانشگاه امیرکبیر، شهید بهشتی و دانشگاه های منطقه ۱۰ به عنوان یک مجموعه در مقابل دانشگاه های خارج از کشور همکاری می کنیم.

 

وی گفت: در کنار دانشگاه، مجموعه پژوهشی جندی شاپور با سه گروه فناوری های نوین، معماری و شهرسازی و تاریخ و علوم اجتماعی جهت حفظ و صیانت از دانشگاه در حال فعالیت است، همچنین یک مرکز نانو تکنولوژی در زمینه غذا و یک پژوهشکده آب و انرژی در زمینه انرژی های نوین در بحث آب، فعالیت می کنند.

 

عصاری عنوان کرد: رویکرد دانشگاه در حوزه کارشناسی تقویت مهارت آموزی دانشجویان و در حوزه کارشناسی ارشد حل مشکلات جامعه پیرامونی، صنعت و ورود به مرزهای دانش است.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بنابر اعلام آموزش عالی کشور، جزء بهترین آمارهای رشد در پنج سال اخیر بوده و تا پایان سال آینده هم جمعیت هیات علمی دانشگاه به بیش از ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

 

بر اساس این تفاهم نامه تبادل اساتید، اطلاعات، مقالات، تحقیقات مشترک و انتقال دانشجو به هر ۲ کشور تاکید شده است. طی ۲ روز گذشته جمعی از اساتید دانشگاه های فیلیپین با هماهنگی انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت و جهت عقد تفاهم نامه های دوجانبه بین مراکز درمانی و علمی دزفول و دانشگاه های فیلیپین به دزفول سفر کرده اند.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ شیراز حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد مسجد دانشگاه جندی شاپور دزفول دانشگاه جندی شاپور شهرستان دزفول دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان