Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:47:05 GMT

قیس سعید رسما رئیس جمهور تونس شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۲۷۶۵

قیس سعید رسما رئیس جمهور تونس شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، هیئت عالی مستقل انتخابات تونس، پیروزی قیس سعید را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رسما اعلام کرد.

قیس سعید در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس ۷۲ درصد آرا و نبیل القروی نیز ۲۷ درصد آرا را کسب کرد.

قیس سعید که نامزد مستقل انتخابات تونس است در دور نخست انتخابات ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد از آرا را به دست آورد. بسیاری از تشکل‌های سیاسی از جمله جنبش اسلام‌گرای النهضه که در انتخابات پارلمانی ۵۲ کرسی از ۲۱۷ کرسی را به دست آورد، از مردم خواسته بود به قیس سعید رای دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»

با گذشت یک سال از بازداشت رهبر حزب اسلامگرای النضهه تونس، هیئت جهانی حمایت از وی تشکیل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «راشد الغنوشی» رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس یک سال است که به اتهام «توطئه علیه امنیت کشور» و « ارتباط با تروریسم» در زندان به سر می‌برد. حزب النهضه با رد چنین اتهاماتی اعلام کرده‌است: بازداشت راشد الغنوشی در راستای سیاست‌های سرکوبگرانه «قیس سعید» رئیس جمهور تونس علیه مخالفان سیاسی صورت گرفته است.

به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد بازداشت رهبر حزب اسلامگرای تونس بیش از 60 شخصیت عربی و بین‌المللی از تاسیس هیئت جهانی حمایت از راشد الغنوشی خبر دادند.

در این هیئت شخصیت‌های برجسته‌ای همچون «منصف المرزوقی» رئیس جمهور اسبق تونس، «ماندلا ماندلا» نوه نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی ، «بلال اردوغان» فرزند رئیس جمهور ترکیه و« برهان غلیون» اندیشمند سوری حضور دارند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، هیئت جهانی حمایت از راشد الغنوشی از مقامات تونس خواست هرچه سریع‌تر رهبر حزب النهضه به همراه سایر زندانیان سیاسی را آزاد کنند و به سیاست سرکوب پایان داده شود.

اعتصاب غذای «راشد الغنوشی» رهبر حزب النهضه تونس در زندان

حزب النهضه از شخصیت‌هایی که در هیئت جهانی حمایت از راشد الغنوشی حضور دارند، قدردانی و اعلام کرد: چنین شخصیت‌هایی در مبارزه جهانی برای دفاع از آزادی، دموکراتیک و حقوق فردی و اجتماعی نقش برجسته‌ای دارند.

این حزب در بیانیه خود خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی شد تا بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری میلادی فراهم شود و شهروندان تونسی بتوانند در کمال آزادی و شفافیت رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

حزب النهضه با استقبال از نامزدی شخصیت‌های ملی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، خواستار برطرف شدن تمام موانع موجود در این انتخابات شد تا در سایه آن انتخابات به صورت آزاد، شفاف و  دموکراتیک برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان