Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@10:54:11 GMT

احمد توکلی: فساد بیشتر از آن است که تصور می‌کردیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۳۴۷۵

احمد توکلی: فساد بیشتر از آن است که تصور می‌کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

همایش زیست بوم همگانی برای دسترسی به اطلاعات امروز - دوشنبه - در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

احمد توکلی رییس هیات مدیره سمن دیدبان شفافیت و عدالت در کارگاه تخصصی با نام گزارشات افزود: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند که دو چیز هر حکومتی را ساقط می‌کند یکی فقر است و دیگری عالم فاسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در جامعه ما نیز مشکل اینجاست که فساد بیشتر از آن است که تصور می‌کردیم. این در حالی است که ما هم با فساد و هم با مفسده باید مبارزه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برای این مبارزه نیاز است که بعضی از آیین نامه‌ها و قوانین تغییر کند. زیرا مفسدها آنقدر قوی شده اند که نمی‌توانیم با قوانین جاری با آنها مبارزه کنیم. ولی آنها می‌توانند جلوی اصلاحات ساختاری را بگیرند.

توکلی چگونگی وضع روش‌های مالیاتی نیز از ارکان مبارزه با فساد دانست و یادآورشد: تصویب بعضی از لوایح در زمانی که در مجلس شواری اسلامی بودم برای مبارزه با مفسدان کمک کرد. اما همچنان فسادهایی در تولید دارو، واردات و صادرات، ‌ زمین‌خواری و ... وجود دارد که پیش از این موفق شدیم بعضی را شناسایی و از بین ببریم.

رییس اسبق مرکز پژوهش‌های مجلس با مثالی از فساد در زمین‌خواری تاکید کرد: زمین‌خواری به صورت گسترده نمونه‌ای از فساد سیستمی است و زمانی این فساد رخ می‌دهد که دستگاه‌هایی زیرربط به فساد آلوده شوند. در چنین مواقعی این نهادها از خود دفاع نمی‌کنند زیرا همه آنها زنجیر وار دراین فساد به یکدیگر متصل هستند.

وی با اشاره به اینکه خود مردم معیار خوبی برای مبارزه با فساد هستند، گفت: خوشبختانه مردم اطلاعاتی به ما می‌دهند که نشانه امیدواری برای مبارزه با فساد است. همچنین قدرت NGOها به حمایت رسانه‌ها است و شفافیت آسانترین و کوتاه‌ترین راه برای مبارزه با فساد است. اما سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند فاسد شوند. ولی اگر شفافیت را در برنامه خود قرار دهند تاثیز به سزایی در جلوگیری از فاسد شدن آنها دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد توکلی فساد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد خاتمی: عملیات علیه اسرائیل مبنای فقهی و قرآنی دارد | مردم را ترساندند چنین و چنان می‌کند، هیچ غلطی که نتوانست بکند

حجت الاسلام «سید احمد خاتمی» با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی ایران به مراکز نظامی اسرائیل، گفت: در آیات قرآن کریم، خداوند متعال با اوصافی مانند قاهر، قهار، ذوانتقام و شدیدالعقاب وصف شده است که ذات مقدس رُبُوبی دارد. اما انتقامی که در بشر وجود دارد با خداوند متفاوت است. انتقام بشر برای تَشفی و خُنک شدن دل و انتقام خداوند مجازات کردن اوست؛ بنابراین ذات مقدس ربوبی مجازات با نااهلان و انتقام بجا است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق اقتضای الهی بود. این عملیات مصداق «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» است و این اقدام بجا مبنای فقهی و قرآنی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در واکنش به نخستین عملیات مستقیم ایران به اسرائیل با پرتاب موشک‌ها و پهپاد‌های سپاه به پنج نکته اشاره و اظهار کرد: نخست اینکه ما اهل شعار نیستیم و اهل عمل هستیم و، چون اهل عمل هستیم پای آن ایستاده‌ایم. مقام‌معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند: «رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد» و تنبیه هم شد. این عملیات نشان داد که ما دشمن را عملا پشیمان می‌کنیم و این پیام مهم که بر گرفته از اقتدار نظام اسلامی است را هم بدخواهان داخلی و هم دشمنان خارجی اقتدار نظام اسلامی به عینه مشاهده کردند.

«وعده صادق» خواست عمومی مردم بود

آیت الله خاتمی در بیان دومین نکته به ابعاد فرهنگی پاسخ ایران به تعرض اسرائیل به خاک ایران پرداخت و افزود: پیش از آنکه «وعده صادق» صورت بگیرد، کاری فرهنگی انجام شد. برای همه ملت جا افتاد، در پی حمله دشمن به خاک کشورمان همگان منتظر پاسخ محکم ما بودند و این یک خواست عمومی بود که نشان داد در عرصه‌های دیگر هم اگر قوی وارد کار فرهنگی شویم موفق خواهیم شد. این عملیات، محور وحدت مردم از هر سلیقه‌ای شد. آنچنان که در این عرصه موفق شدیم و مردم در مصاحبه‌هایی که داشتند، کلمه رایج آن‌ها سیلی محکم ایران به دشمنان بود و در عین حال از کسانی‌که پاسخ دشمن و جنایت اسرائیل در حمله به خاک ایران را دادند تشکر کردند.

وی، سومین نکته را در هدف‌گیری جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اسرائیل دانست و اظهار کرد: تدبیری که در پاسخ ما انجام شد از چند جهت قابل توجه است، نخست آنکه به هیچ وجه به مردم تعرض نشد. دوم: مراکز اقتصادی مورد هدف قرار نگرفت. سوم: مرکز نظامی که به کنسولگری ایران حمله شد، مورد هدف قرار گرفت که این تدابیر شایسته تحسین و تمجید است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین عامل چهارم، تصریح کرد: عملیات سپاه، ده‌ها پیام داشت و تنها در پاسخ به رژیم صهیونیستی خلاصه نشد، بلکه سایر دشمنان ایران حساب کار خود را کردند که با کشور قدرتمندی به نام ایران روبه‌رو هستند. مقام‌معظم‌رهبری تاکید دارند که باید قوی شویم و این دستور قرآن است و جمهوری اسلامی ایران، هم در عرصه موشکی نشان داد قدرت بزرگ منطقه است و هم در عمل با «وعده صادق» ضربِ شست ایران را به دنیا نشان دادیم.

خاتمی با بیان اینکه باید مراقب جنگ روانی دشمن باشیم، گفت:، زیرا بعد از عملیات سپاه، در سطح وسیع مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند، حتی در شورای امنیت هم نتوانستند قطعنامه علیه کشورمان تصویب کنند. در مجموع این کار، شایسته تحسین برای نیرو‌های مسلح و افتخاری هم برای آن‌ها که فرمانده کل قوایی، چون مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (دامه برکاته) دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع اسرائیل خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی اسرائیل شلیک شد که اکثر آن‌ها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و اسرائیل هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد گزینشی المپیک؛ پیروزی احمد محمدنژاد جوان در مبارزه نخست
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • ترفندهای پنهانی و زیرکانه رستوران ها برای تحت تأثیر قرار دادن ما (+عکس)
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد
  • نتیجه جلسه وزیر صمت با شورای رقابت چه بود؟
  • احمد خاتمی: عملیات علیه اسرائیل مبنای فقهی و قرآنی دارد | مردم را ترساندند چنین و چنان می‌کند، هیچ غلطی که نتوانست بکند
  • احمد خاتمی : در عملیات « وعده صادق » مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند
  • بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»