Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیین رونمایی از کتاب "گنجینه آب لرستان" نوشته عطا حسن پور و رضا میرزایی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این آیین گفت: فقدان منابع علمی پیرامون ظرفیت های تاریخی لرستان یکی از مهمترین دغدغه های مجریان فرهنگ، دانشگاهیان و پژوهشگران استان بوده و بسیار خرسندیم که امروز به همت محققان استان، یک منبع علمی و پژوهشی متقن در خصوص سازه ها و بناهای آبی لرستان، رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد حسین فتایی تصریح کرد: لرستان سرزمینی با تاریخ پربار اما در برخی موضوعات ناگفته است و این اثر نخستین کتاب در حوزه باستان شناسی آب در کشور به شمار می آید که می تواند نیاز علاقه‌‎مندان به مطالعه ی سازه ها و بناهای آبی لرستان را مرتفع سازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: هر زمان که بناها و سازه های تاریخی لرستان از جمله سازه های آبی که در این کتاب بدان پرداخته شده، را تحلیل می کنیم به هویت و تمدن مردم این دیار پی می بریم.

گودرز امیری تصریح کرد: اینگونه مطالعات علاوه بر جنبه های تاریخی می تواند در زمینه ی مهندسی مصرف آب و انرژی هم بسیار مفید واقع شود.

کتاب "گنجینه آب لرستان" شامل ۲۵ فصل است که به معرفی و تحلیل ۱۵۰ سازه و بنای آبی لرستان از دیدگاه های باستان شناسی، مردم شناسی، زمین شناسی و آب شناسی می پردازد.

۳۲۱۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، آشنایی با آخرین دستاوردها و نوآوری‌های صنعت فولاد، ایجاد فرصت برای شبکه‌سازی با افراد متخصص و معتبر در این حوزه، استفاده از تجربیات و دانش افراد برجسته در حوزه فولاد از مهم‌ترین اهداف برگزاری مهم‌ترین رویداد صنعتی و علمی در حوزه فولاد کشور است.

از دیگر اهداف برگزاری این همایش می‌توان به ایجاد فرصت برای ارائه نتایج تحقیقات و پروژه‌ها در زمینه فولاد و ارتقاء مهارت با شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف اشاره کرد.

مخاطب این همایش دانشگاهیان، شرکت‌ها، کارشناسان، محققان، دانشجویان و علاقمندان صنعت فولاد است.

همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انجمن سازه‌های فولادی ایران، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تعاونی توسعه سازه‌های فولادی ایران(تسفا) و وزارت علوم تحقیات و فناوری از مشارکت‌کنندگان در در برگزاری این مهم‌ترین رویداد صنعتی و علمی فولاد کشور هستند.

کد خبر 6081761

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل