Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر "محمد الحلبوسی" در اطلاعیه ای روز دوشنبه اعلام کرد که رییس پارلمان عراق در سفر به کربلا و بازدید میدانی و دیدار با مقامات استانی، آخرین آمادگی های امنیتی و خدماتی در این استان برای برگزاری هر چه بهتر زیارت میلیونی اربعین را بررسی کرد.

رییس سنی مذهب پارلمان عراق در یک کنفرانس خبری در کربلای معلا گفت: اصرار داشتم همزمان با اربعین امام حسین (ع) که شهید اصلاح بود، در سفر به کربلا، وضعیت آمادگی ها و امکانات برای برگزاری این مراسم میلیونی را از نزدیک بررسی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که برای خدمات رسانی بهتر به زائران، باید امکانات و زیرساخت ها از جمله در حوزه حمل و نقل مانند راه آهن و اتوبان و نیز اماکن و فضاهای مناسب استقبال از زائران توسعه یابد.

رییس پارلمان عراق همچنین ضمن گفت و گو با شهروندان و زائران، با حال و هوای این روزهای کربلا از نزدیک آشنا شد و همچنین از اقدامات انجام شده در  خصوص تامین امنیت و خدمات مورد نیاز زائران اربعین در عراق و از جمله استان کربلا قدردانی کرد.

سال گذشته بیش از 14 میلیون نفر از جمله حدود دو میلیون ایرانی در مراسم پیاده روی و زیارت اربعین حسینی (ع) شرکت کردند و آمارها و بررسی های میدانی نشان می دهد این رقم دست کم در بخش زائران ایرانی، امسال بشدت افزایش داشته است. / 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی محمد الحلبوسی عراق زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ضمن تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری ۲۵ درصدی در همه حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سخنانی بیان کرد: در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران و با توجه به اشغال ۷۰ درصدی اقامتگاه‌های رسمی استان در ایام نوروز، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت‌های اقامتگاه‌ها با بهره‌برداری از هزار تخت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دستورکار این اداره‌کل طی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد اقامت‌کنندگان استان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گزارش شد که در مسیر تحقق هدف افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگران به استان، لازم است زیرساخت‌های تأسیسات گردشگری برای ۴میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در سال آینده مهیا شود.

وی اظهار کرد: بدیهی‌ست که برای افزایش ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان، لازم است تا نسبت به صدور موافقت‌های اصولی در قالب مجوزهای انبوه با رعایت ضوابط و قوانین مروبط به تأسیسات گردشگری اقدامات لازم صورت گیرد.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: موافقت‌های اصولی و صدور مجوز برای احداث هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و بومگردی‌ها دری گشوده در مسیر افزایش توان استقبال استان در مسیر ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 6085748

دیگر خبرها

  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • دمای هوا در کربلا به ۴۰ درجه رسید
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد