Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@20:05:31 GMT

برترین ویدیومپینگ‌های اجرا شده در سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۴۱۲۵

«ویدیو مپینگ / Video Mapping» یا «پروجکشن مپینگ / Projection Mapping» ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موسیقی است. به طوری که قادر به انداختن یا پروجکت تصاویر بر روی سطوح مختلف (مانند سطوح پیچیده صنعتی، نمای ساختمان‌ها، دکورهای نمایشی، فضاهای داخلی، بدنه خودرو و احجام مختلف) به صورت دقیق و با هدف مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تکنیک تصاویر دو یا سه بعدی مجازی توسط نرم افزارها و سخت افزارهایی بر روی این سطوح بصورت واقعی نقش می بندد و نرم افزار با کنترل پروژکتور می تواند تصاویر را با دقت بالا با سطوح حجم هماهنگ و پخش نماید. برای ساخت و اجرای ویدیو مپینگ سه بعدی ابتدا مکان و سطح مورد نظر را از لحاظ ابعاد و ساختار شناسایی می گردد و در گام بعدی نسبت به اندازه سطح اجرا، فیلم سه بعدی تولید می شود به بیان دیگر طرح سه بعدی بر روی چارچوب انتخاب شده ماسک و تصویر می گردد. بنابراین در مپینگ سه بعدی، مختصات نقاط جهت تعریف شی بر پروجکتور مورد نیاز است. ویدیوپروژکتورهای بزرگ با بیست هزار لومنز یا بیشتر برای پروجکشن های بزرگ نظیر برج ها و مپینگ بر روی سطوح بسیار بزرگ مورد نیاز است، اگرچه برای سطوح کوچک تعداد کمتر لومن مورد نیاز است. یک پروژکتور دو هزار و دویست لومنز برای تصویرسازی در محیطهای داخلی با نور یا نورهای کمتر (در حد روشنایی سالن تئاتر) در اغلب موارد کافی است. ویدیو مپینگ قابل استفاده در کنسرت‌ها، تالارها، همایش‌ها، سمینارها، هایپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، مزون‌ها، گالری‌ها، بانک‌ها، نمایشگاه‌ها، نمای ساختمان‌ها، فضای داخلی ساختمان و... است. گروهی از برترین ویدیو مپ‌های فوق العاده را که در نقاط و رویدادهای مختلف جهان اجرا شده را در تابناک می‌بینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال ویدیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ بهایی مردی با جهان‌بینی شگفت‌آور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،شیخ الاسلام بهاء‌الدین محمدبن حسین بن عبدالصمد عاملی متخلص به بهایی و معروف به شیخ بهایی از جمله عالمان و شاعران معروف سده یازدهم هجری در سال ۹۵۳ هجری قمری برابر با ۱۵۴۶ میلادی در بعلبک لبنان دیده به جهان گشود.

او در جبل عامل یکی از مراکز شیعه در مغرب آسیا در ناحیه شام و سوریه در روستایی به نام جبع یا جباع می‌زیسته است. بهاء الدین در کودکی و در عهد شاه تهماسب صفوی به همراه پدرش شیخ عزالدین از عالمان دینی جبل عامل لبنان به ایران مهاجرت کردند و، چون به قزوین رسیدند و آن شهر را مرکز دانشمندان شیعه یافتند، در آن ساکن شدند.

یکی از خصوصیت‌های شیخ بهایی جامعیت او درعلوم و فنون مختلف است، به گونه‌ای که شیخ در زمینه‌های گوناگون تالیفاتی دارد. سال‌های ورود شیخ بهایی و خاندانش به ایران با پیشرفت و گسترش نفوذ علوم ریاضی، نجوم و هیات مواجه شد و گفته می‌شود که او تنها یادگاری از تاریخ فکر، علم و فناوری کشور بوده که همزمان از هر سه عرصه برخوردار بوده است.

شیخ مردی بود که از تظاهر و فخر فروشی نفرت داشت و این خود انگیزه‌ای برای اشتهار خالص شیخ بود. او به تایید و تصدیق اکثر محققین و مستشرقین علاوه بر حوزه علم و فناوری یکی از مردان یگانه دانش و ادب ایران بود که توسط بهترین نمایندگان معارف ایران در قرن دهم و یازدهم پرورش یافته و دانش و فرهنگ عصر خود را فراگرفته بود.

همانطور که گفته شد علاوه بر جهان‌بینی شگفت‌آوری که در علوم مختلف از جمله نجوم، هندسه، شیمی و ... داشت، هنوز با وجود گذشت نزدیک به ۴ قرن از مرگ او و با وجود پیشرفت دانش، امروزه همچنان نظرات این دانشمند در زمینه‌های مختلف علوم قابل بررسی و تعمق است.

همانطور که گفته شد شیخ در کنار فراگیری علوم مختلف به شاعری هم روی آورده بود البته او نه شاعر درباری بود و نه در زمره افرادی قرار می‌گرفت که شاعری را پیشه خود کرده باشد. پیشه اصلی شیخ ادای وظایفی بود که عالمان دین داشتند و اشتغال خاطرش بیشتر تالیف، تعلیم و تربیت شاگردان متعدد بو، د از این رو وی هیچ گاه دیوانی بزرگ ترتیب نداد.

او تنها قصد داشت استعدادش را در شعر بیازماید، پس شاعری متوسط از کار درآمد که، چون مایه علمی‌اش از دیگران بیشتر بود، میان همطرازان زمان خود نامی برآورد و شهرتی پیدا کرد. او زبانی درست، اما پر مبالغه در شعر دارد و اندیشه‌هایش را که هیچ یک از آنها درعالم ادب و عرفان ایرانی تازه و بدیع نیست تنها با بیانی ساده و روان و تحت تاثیر زبان رایج زمانه‌اش بیان کرده است.

در نگاهی دیگر، اما شیخ بهایی به عنوان معماری بزرگ معرفی شده است، بسیاری نیز معماری را یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت او عنوان کرده‌اند و معماری آثار برجای مانده از عصر صفوی مانند «مسجد عتیق»، «حمام شیخ بهایی، حمامی که تنها با یک شمع روشن می‌شده»، «بنا و شالوده شهر نجف‌آباد»، «مهندسی حصار نجف اشرف» و بسیاری از آثار و ابنیه دیگر را منسوب به او می‌دانند؛ با این وجود دیدگاه‌های متفاوتی در باب نقش و حضور شیخ در معماری ارائه شده و بسیاری از این انتسابات را مردود شمرده‌اند.

در نهایت با توجه به هوش و ذکاوت فراوان این دانشمند و مورد توجه بودن در رسته دانشمندان، نویسندگان وعلما جلال و جبروت دربار شاه که در ان خدمت می‌کرد در روح بزرگ او اثری نکرده بود و شیخ برای دور بودن از حسادت‌ها اغلب یا عزلت می‌گزید و یا در سفر زمان سپری می‌کرد.

دیگر خبرها

  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • شیخ بهایی مردی با جهان‌بینی شگفت‌آور
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • ماه و تأثیر آن بر زمین!