Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@13:38:19 GMT

جین‌هو دلش می‌خواست تهران را ببیند!

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۴۱۷۹

جین‌هو دلش می‌خواست تهران را ببیند!

جین‌هو، مهمان پدرم بود و قرار بود با شرکتی که پدرم در آن کار می‌کند؛ قرارداد ببندد. جین‌هو، دلش می‌خواست  تهران زیبا را  ببیند و ما هم سفرای فرهنگی‌ای شدیم که تهران زیبا را به جین‌ هو نشان بدهیم. کلی فکر کردیم که آقای جین‌هو را کجاها  ببریم که خیلی خوشش بیاید و بعد در سئول برای دوستان و رفقایش  تعریف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار تجریش، کاخ سعدآباد، مدرسه‌ی دارالفنون، موزه‌ی فرش، کاخ گلستان، موزه‌ی آبگینه، بازارتهران، برج طغرل، باغ ملی، کاخ نیاوران،  موزه‌ی ملی... خدایا، از کجا باید شروع می‌کردیم؟ بالأخره از کاخ گلستان شروع کردیم. کاشی‌ها، آینه‌کاری‌ها و معماری دوره‌ی قاجار خیلی برایش جالب بود.نمی‌دانم پیشنهاد من بود یا  مادرم که حتماً ناهار  آبگوشت بخوریم. حتی به او اجازه دادیم که با آبگوشت «کیمچی» هم بخورد. کیمچی یک نوع ترشی تند کره‌ای است که  آن‌ها صبح، ظهر و شب میل می‌کنند. در ضمن آن‌ها از خوردن سیر هم سیر نمی‌شوند.  جین‌هو حتماً با خودش یک شیشه کیم‌چی آورده بود؛ ما که نمی‌دانستیم در کوله‌اش چه دارد؟

در خیابان‌های تهران راه می‌رفتیم. جین‌هو خیل کنجکاو بود و هی از ما سؤال می‌کرد با لهجه‌ی با مزه‌ای انگلیسی حرف می‌زد و می‌گفت: وان کوئسشن (one question) یا همان یک سؤال خودمان. به پدرمان گفتیم می‌توانیم به جای جین‌هو، به او بگوییم وان کوئسشن! پدرم باز اخم‌ کرد.

جین‌هو ‌چیزهایی می‌پرسید که تا به حال کسی نپرسیده بود. مثلاً می‌گفت: «چرا در ایران همه‌ی نیسان‌های باری آبی هستند؟» راستش ما که هر روز در خیابان یک عالم نیسان آبی می‌دیدیم اصلاً به این موضوع فکر نکرده‌بودیم. یا می‌پرسید: «این موجود عجیب چیست؟» منظورش از موجود عجیب، خربزه بود. برایش خربزه خریدیم و قاچ کردیم که خیلی خوشش آمد.

  از ما خواهش کرد که چند خربزه برایش بخریم تا آن‌ها را در چمدانش جاسازی کند و ببرد. برایش توضیح دادیم که اگر این خربزه‌ها در چمدان بشکنند،  چمدان و بار و فرودگاه را به هم می‌ریزند.

جای  دیگری که جین‌هو را بردیم؛ دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس بود. برایش جالب بود. بعد  به شمال تهران و پارک جمشیدیه رفتیم. از کوه‌های البرز و ازمجسمه‌های پارک جمشیدیه هم خیلی خوشش آمد. بازار تجریش و کاخ سعدآباد را هم به فهرست جاهای دیدنی اضافه کردیم. موزه‌ی فرش و باغ ملی هم. جین‌هو خیلی خوشحال و خشنود به نظر می‌رسید. اما هر از گاهی باز از ما سؤال می‌کرد:?one question چرا شما با داشتن مکان‌های زیبا و نیسان‌های آبی، کوه‌های خوشگل و بازارهای قدیمی، کم توریست دارید؟  جین‌هو سؤال درستی طرح می‌کرد؟ ما ساکت شدیم و به فکر فرورفتیم... راستی چرا؟!

کد خبر 458388 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست

مسئولان باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده روی ادامه حضور اوسمار حساب کرده و به همین دلیل از این مربی برزیلی برنامه خواسته‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نتایج خوب پرسپولیس با اوسمار ویرا باعث شده که مسئولان باشگاه از هم اکنون به فکر تمدید قرارداد این مربی برزیلی باشند. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در این باره اعلام کرد که با اوسمار درخصوص شرایط تیم صحبت کرده و البته از او خواسته که برنامه‌اش را برای فصل آینده ارائه کند.

قرار است پس از ارائه برنامه‌ از سوی اوسمار، مسئولان پرسپولیس درباره جزئیات تمدید قرارداد این مربی با او وارد مذاکره شوند.

قرارداد کنونی اوسمار تا پایان فصل جاری معتبر است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • فرزند زنده‌جانl درباره مهران پوپل، پدیده تازه شعر افغانستان
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • رویکردهای تازه قوه قضائیه در سند تحول
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند
  • فیلمسازی که می‌خواست ایرانی باشد
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • خرید از کدام شعبه آمازون ؟ آمازون امارات یا آمازون آمریکا ؟