Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «دونالد ترامپ» روز دوشنبه دولت ترکیه را متهم ساخت که با اجرای عملیات نظامی در شمال شرق سوریه زندگی غیرنظامیان را به مخاطره انداخته و صلح و امنیت را تهدید می کند. وی در اینباره گفت: «اقدام [نظامی] ترکیه باعث بروز یک بحران انسانی شده و شرایط را برای ارتکاب به جرائم جنگی فراهم ساخته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اعلام کرد که تعرفه ها و تحریمهای جدیدی علیه اقتصاد و مقامات ترکیه وضع خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت که افزون بر صدور یک فرمان اجرایی مبنی بر تحریم مقامات کنونی و پیشین آنکارا که در «اقدامات برهم زننده ثبات در شمال شرق سوریه دست داشته اند»؛ نرخ تعرفه های گمرکی بر فولاد وارداتی از ترکیه را به ۵۰ درصد افزایش می دهد و گفتگوها برای انعقاد یک توافق تجاری با ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را بی درنگ متوقف می سازد.

ترامپ همچنین گفت: «چنانچه رهبران ترکیه به طی این مسیر خطرناک و ویرانگر ادامه دهند، من کاملاً آماده ام که اقتصاد ترکیه را به سرعت نابود کنم».

گفتنی است که ارتش ترکیه متعاقب خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه، عملیات نظامی خود موسوم به «چشمه صلح» را از چهارشنبه هفته گذشته آغاز کرد؛ عملیاتی که با واکنشهای منفی و محکومیتهای جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حمله های نظامی ترکیه به شمال سوریه، «محمدجواد ظریف»، وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، اظهار داشت: «امنیت از طریق تجاوز به سوریه به دست نمی‌آید».

کد خبر 4747005

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا سوریه دونالد ترامپ سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه جنگ 2015 یمن اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه

منابع خبری سوریه از شنیده شدن صدای ۳ انفجار در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان «الحسکه» خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یکشنبه شب اطراف یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان الحسکه (شمال سوریه) هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

منابع خبری سوریه گزارش دادند در اثر این حمله پهپادی، صدای وقوع سه انفجار در اطراف این پایگاه آمریکایی شنیده شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله پهپادی را بر عهده نگرفته است، اما گروه مقاومت اسلامی عراق طی ماه‌های اخیر در راستای همبستگی با غزه، بارها پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه