Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فلاح جوشقانی در همایش رونمایی رسمی از پروانه نخستین اپراتور خصوصی پست ایران (پست اول) با اشاره به برآورد جابجایی سالانه بین ۳.۵ تا ۶ میلیارد مرسوله پستی در کشور، گفت: این در حالی است که بر اساس اعلام شرکت ملی پست حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون مرسوله توسط این شرکت جابجا می‌شود و این یعنی ۱۵ درصد جابجایی‌ها و ارسال مرسولات به صورت مجاز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سابقه بسیاری از مدیران وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به حوزه «آی سی تی» بر می‌گردد، افزود: به همین دلیل و بر پایه حاکم بودن چنین تفکری پست اندکی مظلوم واقع شده است.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: نگاه سنتی که همواره به پست وجود داشته، باعث شده تا رویکرد‌های جدی تحول گرایانه‌ای را در پست شاهد نباشیم.

او با اشاره به مطرح شدن موضوع آزادسازی خدمات پست از سال ۹۰، افزود: بعد از درگیر شدن با این موضوع بیش از پیش به پیچیدگی‌ها و مشکلات این حوزه واقف شدیم و به این اعتقاد رسیدیم که این عرصه نیازمند نگاه ویژه است و قطعا با نگاه‌های ساده انگارانه امکان تحول وجود ندارد و شاهد این مدعا هم همین طولانی شدن ورود اپراتور‌های خصوصی به عرصه پست است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتظارات اپراتور‌های بخش خصوصی، گفت: بر اساس پروانه‌ای که صادر کرده‌ایم انتظار داریم اپراتور‌ها به تعهدات خود عمل کنند و طبیعی است که آن‌ها هم از ما هم انتظار ساماندهی مناسبی در این حوزه داشته باشند تا امکان ارائه خدمات در این حوزه به شکل رسمی فراهم شود.

او افزود: ما با دعوت از فعالان این عرصه تلاش می‌کنیم ساماندهی مناسبی در این حوزه داشته باشیم، اما در این مسیر مشکلاتی داریم چرا که فعالان بسیاری در حال ارایه خدمات پستی هستند.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: برای ساماندهی حوزه پست ضمن اینکه به دنبال ضابطه مندی هستیم، در عین حال برای کسب وکار‌های فعال در این حوزه نیز نگرانیم که امیدواریم با همراهی همه فعالان شاهد تحول و گشایش در حوزه پست با ارایه سرویس‌های نوین پستی باشیم.

بیشتر بخوانید: سه قسم خدمات ارزش افزوده از زبان وزیر ارتباطات

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ۳ هزار جوان در این استان برای دریافت تسهیلات ازدواج در صف انتظار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد عبدالحسینی ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بویراحمد اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در مجموع پرداختی‌های وام ازدواج رتبه چهار استان مانده به آخر در کشور بوده در صورتی که محرومیت‌های این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است.

وی عنوان کرد: واقعیت امر 3 هزار نفر از جوانان کهگیلویه و بویراحمد در صف پرداخت وام ازدواج هستند و ما باید در استان یک تأمل بهتر و بیشتری روی مسئله حمایتی جوانان داشته باشیم تا بتوانیم خروجی بهتری بگیریم.

عبدالحسینی با اشاره به اهمیت و نقش ستاد ساماندهی امور جوانان در جامعه، ابراز کرد: در سال گذشته در موضوع تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان عملکرد خوبی را در برخی شهرستان‌ها نداشتیم و این موضوع یکی از آسیب‌های ما بوده و امیدواریم با همتی که از فرمانداران و ستادهای ساماندهی امور جوانان دیده می‌شود نسبت به اهمیت موضوع ساماندهی بیشتر دقت کنیم و تصمیم‌های خوب و راهبردی دراین زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 19 خرداد ماه شروع هفته ازدواج بهانه‌ای برای تمرکز بهتر روی فرآیند ازدواج است، ادامه داد: در حوزه جوانان شش موضوع اصلی(ازدواج، اشتغال، هویت دینی و ملی، نشاط اجتماعی، مسائل اجتماعی و مسکن) داریم که آنها را دنبال می‌کنیم که باید در طول سال 6 جلسه تخصصی پیرامون این موضوعات برگزار کنیم و اگر به شکل منظم و هر 45 روز و یا حداقل هر دو ماه یک بار این جلسات برگزار شود که بتوانیم این موضوعات را برنامه ریزی خوبی در سطح استان و شهرستان‌ها داشته باشیم.

عبدالحسینی با بیان اینکه آمار ما در پرداخت وام ازدواج آمار خوبی نیست، بیان کرد: بعضی از بانک‌های ما در پرداخت تسهیلات ازدواج کم کاری می‌کنند در صورتی که بودجه برای این امر بودجه مشخصی است و در جلسه‌ای که با بانک‌های استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار داشتیم برخی بانک‌ها اظهار می داشتند که ما کمبود نیرو داریم یا تعداد وام‌های تکلیفی ما زیاد است.

وی یادآور شد: در بحث گفتمان‌سازی و در بحث فرهنگ‌سازی دستگاه‌ها حرکت هماهنگی را با هم ندارند و نقش دستگاه‌ها یک نقش جزیره‌ای بوده و دستگاه‌ها حرکت هماهنگ‌ شده‌ای را با هم ندارند و برای همین ما در این جلسه و سلسله جلسات دیگر می‌خواهیم نسبت به این موضوعات به توافق نظر برسیم که در بحث ازدواج جوانان در شهرستان چه کارهایی انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد