Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت؛ علی لاریجانی و رادک وند راچک رئیس پارلمان چک امروز (دوشنبه، 22 مهرماه) در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان چک و ایران تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دو کشور برای برداشتن گام‌های نو بهره برد ضمن آن که برخی تجار ایرانی  به طور سنتی با تجار چک کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص به نتیجه نرسیدن توافق هسته‌ای و نقش ترامپ در این مسئله ارائه کرد و افزود: ترامپ به هم ریختگی در منطقه ایجاد کرده و با وجود مذاکره با اتحادیه اروپا اما کار مهمی انجام نگرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد سوریه معتقد به گفت‌وگوی سیاسی هستیم اما برخی از کشورها راه‌حل نظامی را ترجیح می‌دهند که این کار غیرعاقلانه خسارت بزرگی در پی دارد.

وی اظهار کرد: برخوردهای نظامی، تروریسم را افزایش می‌دهد و نمونه آن در افغانستان، عراق و سوریه است البته به درخواست دولت عراق و سوریه به آنها در سرکوب داعش کمک کردیم.

در ادامه رئیس پارلمان چک با بیان اینکه نظامی‌گری راه به جایی نخواهد برد، بنابراین همواره باید یک راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو محور وجود داشته باشد، گفت: متأسفانه غیرنظامیان در سوریه و یمن در عذاب هستند.

کد خبر 4747013

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری چک علی لاریجانی اجلاس بین المجالس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی اربعین 98 ایران حسن روحانی اربعین حسینی انقلاب اسلامی ایران محمدجواد ظریف شورای نگهبان هیئت دولت ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت