Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که در حین تحصیل به سن مشمولیت می‌رسند، درباره اقدامات لازمی که باید انجام دهند سئوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بدانید: آیا ثبت مقاله در کسری خدمت سربازی تأثیر دارد؟

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، افراد ذکوری که در حین تحصیل به سن مشمولیت می‌رسند، تا زمانی که برابر مقررات به تحصیل خود ادامه دهند، برای این دسته از افراد معافیت تحصیلی صادر می‌شود و از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت سربازی دانش آموزان پسر اظهار کرد: همه دانش آموزان پسری که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند، باید تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: سن درس خواندن در مدرسه برای دانش آموزان ورود به ۲۱ سالگی و پایان ۲۰ سالگی است.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: در غیر این صورت افراد غایب محسوب می‌شوند و اگر نفر اول کنکور هم شوند، نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند.

سردار کمالی با اشاره به تعیین تکلیف دانشجویان برای سربازی، بیان کرد: مشمولان پس از قبول شدن در دانشگاه در صورتی که غیبت نداشته باشند، می‌توانند با دریافت معافیت موقت ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/

اقدامات لازم برای تعیین تکلیف وضعیت سربازی مشمولان محصل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سربازی ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور

به گزارش همشهری آنلاین: اگرچه ایجاد بسته‌های مشوق برای بازگشت نخبگان مهاجر توانسته است تا حدودی کارگر باشد، اما ایجاد کانال‌هایی برای همکاری با نخبگان خارج از کشور هم مدتی است در دستور کار قرار گرفته است؛ برای این منظور، سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، پلتفرمی را با نام «کانکت پلاس» (Connect Plus) طراحی کرده است تا از ایده‌های فناورانه متخصصان ایرانی با تجربه فعالیت در خارج از کشور، با ثبت‌نام در این پلتفرم حمایت ‌شود.

مدل حمایتی جدید

پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» در حقیقت سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است. براساس این پروژه، نخبگان و فارغ‌التحصیلانی که پیش از این در خارج از کشور شرکت تأسیس یا محصولی تولید کرده‌اند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید یا شرکت دانش‌بنیان در ایران تأسیس کنند، در این سامانه حمایت می‌شوند.

تسهیلات بلاعوض

سیدعلی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی درباره جزئیات این پلتفرم می‌گوید: «با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت(کمک‌هزینه) ۵۰۰میلیون تا یک‌میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق‌ها و وی‌سی‌های همکار «کانکت» به افرادی که به‌دنبال تأسیس شرکت دانش‌بنیان هستند، اعطا می‌شود. همچنین یک‌سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی‌شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.»


اقبال مهاجران به فعالیت داخلی

استقبال از این پروژه از سوی نخبگان امیدبخش است. دریافت ۳۸۰پروپوزال، فقط در بازه زمانی ۲‌ماه و نیم، نشانه تمایل زیاد افراد فعال در خارج از کشور برای همکاری با داخل است. به‌گفته حسینی از بین این ۳۸۰پروپوزال ۱۰۰مورد به شرکت دانش‌بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها درحال داوری و ارزیابی است.

از طرفی این پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود؛ چراکه بعضا برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومانی نیاز دارند و ریسک سرمایه‌گذاری‌شان کمتر است. البته حمایت‌های سازمان توسعه همکاری‌ها فقط به اینجا ختم نمی‌شود؛ پشتیبانی از محققان پسادکتری نیز برنامه حمایتی دیگری از سوی این سازمان و معاونت علمی است که به‌گفته حسینی در همین راستا از ۱۷۰۰محقق پسادکتری در سال۱۴۰۲ حمایت شده است.

برای استفاده از این حمایت، فرد متقاضی ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم «کانکت پلاس» بارگزاری کند و سازمان همکاری‌ها قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کند. پس از تأیید، فرد در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰میلیون تومانی، به‌مدت یک سال بیمه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خرید از فاصله ۵سانتی‌متری تجربه شیرین

مسعود شریفی یکی از هزاران نخبه ایرانی است که مدرک دکتری‌ خود را در رشته مکانیک در کانادا گرفته و پروژه‌اش روی یک موضوع بیومکانیکی بود. او به همشهری گفت: «زمانی که قصد داشتم به ایران بازگردم با جست‌وجو در اینترنت متوجه سامانه‌ای در این خصوص شدم.

سپس شرکت‌هایی که درخواست‌ جذب نیرو داده بودند را بررسی کردم و درخواست دادم.» شریفی اکنون معاون فنی، مهندسی شرکت نوآوران روباتیک و پزشکی سیناست؛ همان شرکتی که روبات جراح سینا را ساخته است.

کد خبر 846151 برچسب‌ها بنیاد ملی نخبگان نخبگان مهاجرت دانش بنیان

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت