Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@15:07:15 GMT

روی خوش بازارهای جهانی به عسل اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۴۴۵۱

روی خوش بازارهای جهانی به عسل اردبیل

از سال‌های دور، نحوه استفاده بهینه از این ظرفیت دغدغه مسئولان و تولیدکنندگان عسل بوده است. در حالی که ۱۰ درصد عسل کشور در اردبیل تولید می‌شود و این محصول مشتریان خود را دارد، برندسازی نشدن و مشکل صادرات باعث شده است عسل به جایگاه اقتصادی خود نرسد. این روزها خبرهای دلچسبی از عسل اردبیل به گوش می‌رسد و صادرات این محصول کام تولیدکنندگان را شیرین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رونق صادرات

یکی از عرضه‌کنندگان عسل به بازارهای داخلی و خارجی می‌گوید: در کارگاه مجهز، پولک یا موم عسل گرفته می‌شود و در اندازه‌ها و بسته‌های مختلف بسته‌بندی و آماده صادرات به دیگر استان‌های کشور و کشورهای خارجی می‌شود.  «محمد شایانی» با بیان این‌که روزی ۲ تن بسته‌بندی در این کارگاه انجام می‌شود می‌افزاید: بسته‌بندی‌های سفارشی عمده و خرده را هم قبول می‌کنیم و محصولات این کارگاه حتی به دورترین کشورها مانند کانادا هم صادر می‌شود.

وی تاکید می‌کند: به دلیل رونق صادرات کارگاه با ظرفیت بیشتری فعالیت می‌کند. پیش از این ۵ نفر در این کارگاه مشغول بودند و اکنون ۱۰ نفر اشتغال مستقیم دارند. یکی از عسل‌فروشان اردبیل هم می‌گوید: کیفیت عسل اردبیل در بازارهای جهانی مورد تایید است و باید برای توسعه صادرات آن بیشتر تلاش شود. «بهرنگ توکلی» با اشاره به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از کیفیت عسل اردبیل ادامه می‌دهد: مشتریانی داریم که به طور مداوم برای بستگان خود که مقیم لندن هستند، عسل تهیه می‌کنند و در آنجا آن‌قدر استقبال از این عسل زیاد است که از شهروندان انگلیسی هم برای تهیه این محصول از اردبیل سفارش گرفته می‌شود.  

توسعه حوزه صادرات

رئیس اتحادیه عسل استان اردبیل با اشاره به تاثیر گل‌های شهدزای طبیعت اردبیل در کیفیت عسل تولیدی اظهار می‌کند: سال گذشته عسل استان اردبیل به صورت خام و بدون هیچ برندی به فروش می‌رفت، اما امسال برنامه‌ریزی شده است عسل اردبیل در بسته‌بندی‌های متنوع راهی بازارهای جهانی شود. شرکت‌های بسته‌بندی عسل با تدابیری که انجام شده به برندسازی و بسته‌بندی‌های متنوع روی آورده‌اند که در بازاریابی‌ها تاثیرگذار بوده است.  «فردین صفوی» با بیان این‌که تولید عسل اردبیل سالانه به حدود ۶۲۰۰ تن در سال می‌رسد، می‌افزاید: از این مقدار عسل تولیدی فقط هزار تن آن در داخل استان عرضه می‌شود.  

وی با اشاره به اشتغال ۱۰ هزار نفری در بازار تولید و عرضه عسل استان عنوان می‌کند: بازار عسل اردبیل اکنون محدود به کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس نیست و بسیار فراتر از خاور میانه مشتریان خود را دارد. ما سعی می‌کنیم گستره این بازار را روز ‌به‌ روز افزایش دهیم.  صفوی بیان می‌کند: عسل اردبیل با گرفتن تاییدیه انجمن دیابت کشور باعث آسودگی خیال بیماران در استفاده از این محصول شده است و استفاده‌های جانبی دیگری نیز از این محصول برای درمان دیابتی‌ها می‌شود. با توجه به تحقیقات، داروی ترکیبی از عسل به صورت لوسیون تهیه می‌شود که به دلیل برخورداری از میزان بالای مواد فعال و آنتی‌اکسیدان باعث تسریع ترمیم زخم و مانع بروز آلودگی‌های پوستی می‌شود و این برای بیماران دیابتی بسیار حائز اهمیت است.

اگر بتوانیم فراورده‌های جانبی مانند همین دارو را نیز در داخل استان تولید کنیم، با ارزش افزوده و تنوع بیشتر محصولات خود را به بازار عرضه خواهیم کرد.  رئیس اتحادیه عسل استان بر ضرورت معرفی کاربردهای عسل تاکید می‌کند و می‌افزاید: بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فراورده‌های موم زنبور عسل در دنیا ژاپنی‌ها هستند که از آن در تولید ترکیب دهان‌شویه‌ها، داروهای درمان زخم‌های دهانی و رفع بوی بد دهان استفاده می‌کنند.  

شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی استان در حال حاضر ۳۲۰ هزار کندوی عسل در استان اردبیل وجود دارد و ۱۲۱۰ میلیارد ریال به طور مستقیم از محل فروش و صادرات عسل عاید استان اردبیل می‌شود. «خلیل نیک‌شاد» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با تاکید بر اهمیت صادرات عسل در بازارهای متنوع جهانی از برنامه‌ریزی برای شرکت در نمایشگاه‌های سالانه عسل در آسیا و اروپا با بسته‌بندی درخور شان عسل سبلان خبر می‌دهد.

کد خبر 458936 برچسب‌ها استان اردبیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عسل موم عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های مدیرعامل شرکت پاکسان برای سال جدید اعلام شد

شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان با بیان اینکه هدف گذاری و برنامه محوری توام با پویایی و خلاقیت جزو راهبردهای تحول آفرین در این مجموعه تعریف شده است به طرح اهداف شرکت پاکسان در سال پیش‌رو پرداخت. - اخبار بازار -

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی، محمدی راد در مصاحبه اختصاصی احداث پروژه سولفوناسیون را به عنوان گام بلندی به منظور ایجاد پاکسان صنعتی معرفی کرد و گفت: با راه اندازی خط جدید سولفوناسیون جایگاه این شرکت در عرصه تولید محصولات پایه صنعت شوینده به میزان قابل توجهی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

همچنین وی از دیگر برنامه های مجموعه به گسترش و تنوع بخشی سبد محصولات داخلی و صادراتی اشاره نمود که در این رابطه نیز اقدامات ارزشمندی صورت پذیرفته است که در سال مالی جدید نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل پاکسان، طرح توسعه و گسترش حوزه بسته بندی و چاپ پس از ادغام شرکت یاران توسعه در این مجموعه را از دیگر اهداف این شرکت بر شمرد و تصریح کرد: در سال 1403 شاهد تحول در بسته بندی و افزایش کیفیت محصولات پاکسان خواهیم بود.

وی در پایان افزود: امید است با مد نظر قرار دادن اهداف تدوین شده و گسیل ظرفیت ها و امکانات موجود به سمت برنامه ها شاهد پیشرفت و نوآوری در مجموعه وزین پاکسان باشیم.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا
  • بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود
  • برنامه های مدیرعامل شرکت پاکسان برای سال جدید اعلام شد