Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: از تکاورانی که در خلیج فارس بر روی عرشه نفت‌کش انگلیسی هلی‌بُرن کردند پرسیده شد وقتی شما در حال فرود بر روی کشتی بودید آیا احتمال نمی‌دادید که ناوچه نظامی انگلیس شما را هدف قرار بدهد؟ تکاوران می‌گفتند که ۹۹ درصد ما احتمال می‌دادیم به سمت ما شلیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 03:12 - 23 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۷۷۸

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه «مادیت» و «معنویت» دو عنصر اساسی هستند که زیر چتر ربوبیت الهی و در خط ولایت انبیاء و ائمه معصومین (ع) تعیین کننده هستند، گفت: اتکا به ذات باری‌تعالی، اعتماد به خداوند و محو اراده پروردگار بودن، چکیده عنصر معنویت است که زیر چتر ربوبیت الهی تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه تلفیق دو عنصر مادیت و معنویت، کارکرد بسیار مهمی در نهضت انبیاء و جنگ‌های آنان در برابر دشمنان داشته است، عنوان کرد: معمولا در جنگ‌های پیامبر اکرم (ص) با دشمنان، عِده و عُده جبهه حق کمتر بوده است ولی در بسیاری از این جنگ‌ها، به دلیل برخورداری از دو عنصر مادیت و معنویت، پیروزی از آن پیامبر و اصحابش شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه از آیه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» به معنای «هرچه در توان دارید، خودتان را آماده کنید» می‌توان برداشت بخش سخت‌افزاری را کرد، گفت: از سوی دیگر در قرآن می‌خوانیم که «اگر سه عنصر صبر، بصیرت و ایمان در شما وجود داشته باشد توان‌تان یک به ۱۰ می‌شود»؛ این یک قاعده و سنت غیرقابل تغییر است.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: هر کجا این سه عنصر وجود داشته باشد موفقیت و پیروزی با آن همراه می‌شود چه در جبهه پیامبر اکرم (ص) با کفار چه در جبهه روح‌الله با استکبار و چه در شرایط فعلی.

وی افزود: در تاریخ معاصر در دفاع مقدس هشت ساله، در مقابله حزب‌الله و حماس با صهیونیست‌ها، در مواجهه محور مقاومت در برابر داعش و همچنین در ماجرای جنگ ظالمانه علیه ملت یمن، تاثیر وجود عناصر صبر، ایمان و بصیرت در یک جبهه را مشاهده کردیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه هرکجا معنویت وجود داشته باشد زمینه تولید «قدرت مادی و ارادی» ایجاد می‌شود، گفت: چندی پیش از تکاورانی که در خلیج فارس بر روی عرشه نفت‌کش انگلیسی هلی‌بُرن کردند پرسیده شد وقتی شما در حال فرود بر روی کشتی بودید آیا احتمال نمی‌دادید که ناوچه نظامی انگلیس شما را هدف قرار بدهد؟ تکاوران می‌گفتند که ۹۹ درصد ما احتمال می‌دادیم به سمت ما شلیک شود ولی تکلیف ما این بود که این کار را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام سعیدی در پایان با بیان اینکه سپاه در لبه تیز دفاع از انقلاب و نظام و پاسداری از حکومت دینی است لذا دشمن بیشتر فشار خودش را بر روی سپاه متمرکز می‌کند، خاطرنشان کرد: هر مقداری که عنصر معنویت در نیرو‌های مسلح بیشتر باشد زمینه‌های استقامت، استواری و پیش‌روندگی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام سعیدی سپاه پاسداران تکاوران سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور امروز، پنجشنبه، دوم فروردین در نشست قرآنی تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی گفت: قرآن مجید قدرت نرم مردم غزه و مقاومت است و قدرت نرم مقاومت اسلامی است. به همین دلیل است که به قرآن هجمه می‌شود و اگر قرآن این آموزه‌ها را نداشت، اینگونه به آن هجمه نمی‌شد.

وی با اشاره به هدایتگری قرآن اظهار داشت: باید به این توجه کرد که قرآن فقط آموزه و درس مسلمین نیست، بلکه برای همه عرصه‌های زندگی بشر است. قرآن کریم در خصوص نظام اجتماعی هم صحبت می‌کند، درباره عدالت مفاهیمی در این کتاب وجود دارد، با قصه‌هایی که دارد جزئیاتی از زندگی بشر را روایت می‌کند.

او با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در سوره فرقان گله می‌کند که قوم من این کتاب را مهجور کرده است، ادامه داد: مهجور نگه داشتن قرآن به این نیست که به آن مراجعه نشود، بلکه به این معنی است که در زمان مشکلات به قرآن مراجعه نشود. قرآن پاسخگوی تمام مسائل کوچک و بزرگ جهان معاصر است، اما به قرآن مراجعه نمی‌شود.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است

ایمانی‌پور با بیان اینکه مساله خانواده و جمعیت در جهان، مساله جدی است و قرآن برای آن آموزه دارد، گفت: ما آموزه‌های قرآن را رها می‌کنیم و به سراغ دستاوردهای بشر و قرائت‌های ساخته دست بشر از خانواده می‌رویم و به همین دلیل است که معنویت در جامعه از بین می‌رود و شاهد بحران معنویت در جامعه هستیم.



رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: روایت‌هایی از بزرگانی مانند ملاصدرا وجود دارد که می‌گوید عمری کتاب‌های مختلف را مطالعه کردند و دیرهنگام به بررسی و تفحص قرآن کریم پرداختند. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است تا از آموزه‌های آن که در تمام ابعاد زندگی بشر وجود دارد، استفاده شود.

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

ایمانی‌پور با تاکید بر اینکه قرآن عامل وحدت جهان اسلام است، افزود: اگر به قرآن تمسک نداشته باشیم، امت اسلامی شکل نمی‌گیرد، امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی دستیابی پیدا کنیم، راهی جز تمسک به قرآن مجید نداریم.

حماسه عاشورا شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاومت و صبراست 

مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: این نشست که در روزهای ماه مبارک رمضان و بهار معنویت و طبیعت قرین شده، می تواند دستاوردهای ارزشمند فردی و اجتماعی داشته باشد. 

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است ساختار حکومتی و قوانین کشور مبتنی بر اصول و قوانین اسلامی و قرآنی باشد و مسئولانی که مردم برای اداره کشور انتخاب می کنند، معتقد و مقید به اجرای قوانین و ارزش های برگرفته از قرآن کریم باشند.

مصطفوی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اسلام به عنوان کامل ترین دین در جهان است و قرآن کریم کامل ترین کتاب و دستور العمل برای راهنمایی بشر است و یکی از مسائل، هویت فرد و جامعه است و هویت در واقع حاصل جمع عناصر فرهنگی و جامعه است که یا  خاستگاه دینی دارد یا تعالیم دینی در آن نقش دارد یا عوامل مادی  و دست ساز بشر تعیین کننده و شکل دهنده آن است. 



وی افزود: سبک زندگ یکی از عوامل جهت دهنده هویت است. انسان در نگرش اسلامی نه موجودی بی اراده و پیش ساخته و تحت جبر است، نه موجودی کاملا آزاد و به خود واگذار شده است. تفکرات غیرالهی هویت انسان را صرفا آزاد می داند که نتیجه این تفکر را در دنیای غرب می بینیم که موجب ظلم، بی بند و باری، غارت، از هم گسیختگی خانواده، از بین رفتن کرامت انسانی و سقوط اخلاق و معنویت در جامعه غربی شده است که نمونه بارز این ظلم و بی بندباری در رژیم صهیونیستی کودک کش و حامیان غربی آن است،

مصطفوی گفت: قرآن کریم به انسان هویت خداباوری می بخشد؛ هویتی با محوریت خداوند در همه شئونات فردی و اجتماعی در زندگی. انسان با هویت قرآن نه ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد. سراسر زندگی او بر اساس عدالت و سرشار از معنویت است و در اطاعت از خداوند، صبور است. زیباترین، تاثیرگذارترین و شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاوم و صبور قرآنی حماسه جاودان عاشورا و غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • استقبال از پرچم رضوی در عرشه ناوشکن دنا
  • فال شمع روزانه امروز پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • فال شمع روزانه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • لغزش‌ها را در بهار معنویت از تن بیرون کنیم
  • لغزش ها را در بهار معنویت از تن بیرون کنیم
  • لغزش ها را در بهار معنویت از تن برهانیم