Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سعید نمکی روز دوشنبه در دیدار وزیر بهداشت کشور افغانستان افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته تلاش خود را کرد تا در کنار افغانستان باشد؛ آنها از خدمات سلامت همچون واکسیناسیون، درمان و دیالیز بهره مند هستند و همواره از آنها حمایت می‌کنیم و جای خرسندی است که توانستیم آنها را به گونه‌ای شایسته ساماندهی کنیم تا کمترین عارضه متوجه این عزیزان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ٢٨ سال قبل که معاون بهداشتی وزارت بهداشت بودم، با همکاری دولت افغانستان، واکسیناسیون فلج اطفال را در این کشور مدیریت کردیم که همکاری بسیار خوبی بود و در حال حاضر نیز در همه زمینه‌ها آماده‌ایم که کمک کنیم و کمک بگیریم.

وزیر بهداشت گفت: در زمینه دارو نیز آمادگی همکاری با افغانستان را داریم؛ در حال حاضر حدود ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز ما تولید داخل است و برنامه داریم تا ٣ درصد باقی مانده را نیز در کشورمان بسازیم و به همین دلیل آماده‌ایم که در مورد انتقال دانش فنی و در مورد ساخت داروهای بایولوژیک و بایوسیمیلار و داروهای شیمیایی به افغانستان کمک کنیم. همچنین آماده‌ایم در مورد کنترل بیماری‌های مشترک بین دو اقلیم همکاری کنیم.

نمکی درباره توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه سلامت بیان کرد: از موارد دیگر می‌توان به توسعه همکاری در زمینه ساخت واکسن، توسعه واکسیناسیون و انجام پروژه‌های واکسیناسیون اشاره کرد. با توجه به اینکه ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم، در حوزه آموزش و پژوهش آماده هرگونه همکاری با افغانستان هستیم؛ ایران کشور دوم شماست و همکاری ما و کشور دوست و برادرمان افغانستان می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را در منطقه خنثی کند و در زمینه‌های دیپلماتیک به قدرت ما بیفزاید و هم افزایی بالایی را در عرصه بین‌الملل ایجاد کرده و نیازمندی ما را به بیگانگان کمتر کند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در زمینه بیماری‌های واگیردار لازم است که جلسه مشترکی را بین ایران، افغانستان و پاکستان تشکیل دهیم. زمانی که معاون بهداشت وزارت بهداشت بودم تصور می‌کردم افراد مبتلا به مالاریا که از افغانستان وارد ایران می‌شوند این بیماری را از افغانستان وارد می‌کنند، اما بعد متوجه شدیم که منبع آلوده شدن آنها به مالاریا در کویته پاکستان است و تا این جلسه مشترک بین سه کشور برگزار نشود، این موضوع اصلاح نخواهد شد. بسیاری از دام‌های آلوده بین ایران و پاکستان و افغانستان در گردش است و این موضوع را باید رسیدگی کنیم و سه کشور باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: دولت افغانستان باید در پروسه ثبت داروهای ایرانی تسریع کند. باید بر سر قیمت داروهای صادراتی ایرانی نیز به نقطه مشترکی برسیم. در حال حاضر در شرایط سخت تحریم قرار داریم و تمامی راه‌ها برای تامین کالاهای اساسی برای ما بسته شده، اما با این حال میزان مواد اولیه موجود در کارخانه‌های داروسازی دچار خلل نشده و تولید دارو بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

در این دیدار تفاهم نامه مشترکی بین دو کشور ایران و افغانستان در زمینه توسعه همکاری‌ها در زمینه دارو و آموزش پزشکی امضا شد.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با حضور وزرا و نمایندگان ۲۱ کشور منطقه از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ به مدت سه روز در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر بهداشت توسعه واکسیناسیون تحصیل دانشجویان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد. از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند. از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ منتشر شده است و افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌ شده اند تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر تا ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

از امسال شیوه جدیدی برای پذیرش در دوره دکتری اعمال می شود که از آن به عنوان پذیرش استاد محور نام برده می شود.

بر اساس شیوه نامه پذیرش دانشجو به روش استاد محور ابلاغی طی نامه شماره ۲/۵۱۱۳۰ به تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو به شیوه استاد محور در برخی کد رشته محل ها انجام می شود.

اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که حائز شرایط شیوه نامه استاد محور هستند، می توانستند نسبت به اعلام پذیرش دانشجو به این شیوه اقدام کنند.

ممنوعیت پذیرش استادمحور برای بستگان اعضای هیات علمی پذیرنده دانشجو

برای کد رشته محل های استاد محور در قسمت ستون توضیحات مقابل هر کد رشته محل، نام استاد و موضوع رساله درج شده است. عضو هیات علمی نمی تواند پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، پدر بزرگ، مادر بزرگ، عمو، دایی، خاله، عمه دانشجو و پدر و مادر همسر دانشجو باشد. در صورت اثبات تخلف از این موضوع دانشجو در هر مرحله از تحصیل باشد از ادامه تحصیل محروم می شود.

پذیرش به شیوه استاد محور پس از طی مراحل و فرایندهای مربوطه، بر اساس اولویت انتخابی داوطلبان و متعاقب آن شرایط و ضوابط اعم از حدنصاب، نمره کل نهایی و ... همانند شیوه آموزشی و پژوهشی انجام می شود.

بر اساس آنچه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ درج شده است تعداد ۱۸۷ نفر در کدرشته محل با این شیوه پذیرش می شوند. تعداد ۲۹ دانشگاه در این طرح حضور دارند.

جدول کد رشته محل های استاد محور در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

گروه علوم انسانی
رشته دانشگاه دارای پذیرش استادمحور ظرفیت
زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه. دانشگاه بیرجند. دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره). دانشگاه رازی کرمانشاه ۴ نفر
زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات عرفانی دانشگاه اصفهان یک نفر
علوم اقتصادی گرایش اقتصاد بین الملل دانشگاه شهید باهنر کرمان ۲ نفر
مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه یک نفر
فیزیولوژی ورزشی دانشگاه اصفهان. دانشگاه شیراز ۳ نفر
جامعه شناسی گرایش جامعه شناسی اقتصادی و توسعه دانشگاه فردوسی مشهد یک نفر
جامعه شناسی گرایش جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران دانشگاه یزد یک نفر
آموزش عالی گرایش مدیریت آموزش عالی دانشگاه ارومیه یک نفر
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه اصفهان ۲ نفر
مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات دانشگاه اصفهان یک نفر
گروه علوم پایه
رشته دانشگاه دارای پذیرش استادمحور ظرفیت
شیمی گرایش شیمی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان یک نفر
شیمی گرایش شیمی تجزیه دانشگاه اصفهان. دانشگاه الزهرا (س) (ویژه خواهران). دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره). دانشگاه رازی کرمانشاه. دانشگاه سمنان. دانشگاه شهید باهنر کرمان. دانشگاه شیراز. دانشگاه علم و صنعت ایران. دانشگاه یزد ۱۱ نفر
نانوشیمی دانشگاه شهید باهنر کرمان یک نفر
شیمی گرایش شیمی آلی دانشگاه ارومیه. دانشگاه تبریز. دانشگاه صنعتی اصفهان. دانشگاه علم و صنعت ایران. دانشگاه یاسوج ۸ نفر
شیمی گرایش شیمی معدنی دانشگاه اصفهان. دانشگاه رازی کرمانشاه. دانشگاه علم و صنعت ایران ۴ نفر
میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا (س) (ویژه خواهران) یک نفر
ریاضی گرایش آنالیز دانشگاه سمنان یک نفر
ریاضی گرایش جبر دانشگاه تربیت مدرس یک نفر
فیزیک گرایش اپتیک و لیزر دانشگاه اصفهان. دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل کرج) ۲ نفر
فیزیک گرایش گرانش و کیهان شناسی دانشگاه شیراز یک نفر
علوم کامپیوتر گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی دانشگاه شهید باهنر کرمان ۲ نفر
گروه فنی و مهندسی
رشته دانشگاه دارای پذیرش استادمحور ظرفیت
مهندسی برق گرایش الکترونیک دانشگاه رازی کرمانشاه. دانشگاه سمنان. دانشگاه لرستان ۳ نفر
مهندسی برق گرایش مخابرات سیستم دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان. دانشگاه تربیت مدرس ۳ نفر
مهندسی برق گرایش مخابرات میدان و موج دانشگاه سمنان. دانشگاه علم و صنعت ایران ۳ نفر
مهندسی برق گرایش قدرت دانشگاه اصفهان. دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان. دانشگاه تربیت مدرس. دانشگاه رازی کرمانشاه. دانشگاه سمنان. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. دانشگاه شیراز. دانشگاه صنعتی سهند. دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۵ نفر
مهندسی کنترل و علایم راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران یک نفر
مهندسی عمران گرایش سازه دانشگاه ارومیه. دانشگاه سمنان. دانشگاه علم و صنعت ایران. ۴ نفر
مهندسی راه آهن گرایش خط و سازه های ریلی دانشگاه علم و صنعت ایران یک نفر
مهندسی عمران گرایش مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان یک نفر
مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید دانشگاه اصفهان. دانشگاه علم و صنعت ایران ۲ نفر
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دانشگاه اراک. دانشگاه اصفهان. دانشگاه شهید باهنر کرمان. دانشگاه شیراز ۶ نفر
مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی دانشگاه اراک. دانشگاه ارومیه. دانشگاه اصفهان. دانشگاه سمنان. دانشگاه شهید باهنر کرمان. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. دانشگاه شیراز. دانشگاه علم و صنعت ایران. دانشگاه محقق اردبیلی. دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان. دانشگاه یاسوج ۱۶ نفر
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دانشگاه سمنان. دانشگاه شیراز. دانشگاه علم و صنعت ایران. ۵ نفر
مهندسی راه آهن گرایش ماشین های ریلی دانشگاه علم و صنعت ایران یک نفر
مهندسی سیستم های انرژی دانشگاه صنعتی همدان یک نفر
مهندسی هوافضا گرایش آیرودینامیک دانشگاه شیراز یک نفر
مهندسی معدن گرایش استخراج مواد معدنی دانشگاه ارومیه یک نفر
مهندسی معدن گرایش فرآوری مواد معدنی دانشگاه شهید باهنر کرمان. دانشگاه یزد ۲ نفر
مهندسی معدن گرایش مکانیک سنگ دانشگاه یزد یک نفر
مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس. دانشگاه علم و صنعت ایران. دانشگاه صنعتی اصفهان ۴ نفر
مهندسی صنایع گرایش لجستیک و زنجیره تامین دانشگاه علم و صنعت ایران یک نفر
مهندسی نفت گرایش مخازن دانشگاه شیراز یک نفر
مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه شیراز. دانشگاه صنعتی اصفهان. دانشگاه علم و صنعت ایران ۶ نفر
مهندسی شیمی دانشگاه تبریز. دانشگاه رازی کرمانشاه. دانشگاه سمنان. دانشگاه شهید باهنر کرمان. دانشگاه شیراز. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل. دانشگاه علم و صنعت ایران. دانشگاه علم و فناوری مازندران. دانشگاه محقق اردبیلی. دانشگاه یاسوج ۲۰ نفر
فناوری نانو گرایش نانومواد دانشگاه صنعتی اصفهان. دانشگاه علم و صنعت ایران ۲ نفر
گروه کشاورزی و منابع طبیعی
رشته دانشگاه دارای پذیرش استادمحور ظرفیت
علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس (محل تحصیل دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور) یک نفر
علوم و مهندسی باغبانی گرایش فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانی دانشگاه ارومیه. دانشگاه صنعتی اصفهان ۲ نفر
علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش شیمی مواد غذایی دانشگاه ارومیه. دانشگاه شیراز ۳ نفر
مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک گرایش شیمی، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه دانشگاه صنعتی اصفهان یک نفر
مدیریت منابع خاک گرایش فیزیک و حفاظت خاک دانشگاه شیراز یک نفر
علوم دامی گرایش فیزیولوژی دام و طیور دانشگاه اراک یک نفر
علوم دامی گرایش ژنتیک و اصلاح دام و طیور دانشگاه شهید باهنر کرمان ۲ نفر
علوم و مهندسی آب گرایش آبیاری و زهکشی دانشگاه صنعتی اصفهان یک نفر
علوم و مهندسی آب گرایش سازه های آبی دانشگاه لرستان یک نفر
ژنتیک و بهنژادی گیاهی دانشگاه ارومیه یک نفر
آگروتکنولوژی گرایش اکولوژی گیاهان زراعی دانشگاه شهرکرد ۲ نفر
توسعه کشاورزی دانشگاه یاسوج ۳ نفر
حشره شناسی کشاورزی دانشگاه یاسوج ۲ نفر
علوم و مهندسی جنگل گرایش علوم زیستی جنگل دانشگاه تربیت مدرس (محل تحصیل دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور) یک نفر
علوم و مهندسی شیلات گرایش فراوری محصولات شیلاتی دانشگاه تربیت مدرس (محل تحصیل دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور) یک نفر
علوم و مهندسی آبخیز گرایش حفاظت آب و خاک دانشگاه تربیت مدرس (محل تحصیل دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور) یک نفر
گروه هنر
رشته دانشگاه دارای پذیرش استادمحور ظرفیت
مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه هنر (تهران) یک نفر
معماری دانشگاه هنر (تهران). دانشگاه علم و صنعت ایران ۲ نفر
شهرسازی دانشگاه هنر (تهران). دانشگاه علم و صنعت ایران ۲ نفر
پژوهش هنر دانشگاه هنر (تهران) یک نفر
تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنرهای اسلامی دانشگاه هنر (تهران) یک نفر
مرمت گرایش مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی دانشگاه هنر (تهران) ۲ نفر
مرمت گرایش مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی دانشگاه هنر (تهران) ۲ نفر
گروه دامپزشکی
رشته دانشگاه دارای پذیرش استادمحور ظرفیت
پاتولوژی دامپزشکی دانشگاه شیراز یک نفر

اسامی اساتید و هر موضوع رساله دکتری در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ به تفصیل درج شده است. این پذیرش صرفا در دوره روزانه انجام می گیرد.

کد خبر 6085881

دیگر خبرها

  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد