Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که به نظر می رسد حزب حاکم و متبوع «جاستین ترودو» نخست وزیر کنونی کانادا در انتخابات ۲۱ اکتبر اکثریت را در پارلمان کانادا از دست بدهد، وی روز دوشنبه در کمپینی انتخاباتی از لزوم برخورداری از یک دولت قدرتمند برای ایستادگی در برابر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سخن گفت.

این اظهارات ترودو که به طور غیرمنتظره ای محکم و باصلابت بود، در پی تیرگی روابط میان سران دو کشور آمریکای شمالی و پس از اتهام زنی ترامپ علیه ترودو مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترودو همچنین خاطرنشان کرد که حزب لیبرال کانادا سال گذشته بر روند گفتگوهای موفقیت آمیز جهت انعقاد یک توافق تجاری جدید میان آمریکا- مکزیک- کانادا نظارت داشت؛ گفتگوهایی که بسیار فشرده و دشوار بود و به گفته ترودو، «اندرو شی یِر» رهبر حزب محافظه کار کانادا در این گفتگوها خواهان تسلیم شدن در برابر خواست های ترامپ بود.

ترودو در گفتگو با خبرنگاران گفت: «برای ایستادگی در برابر دونالد ترامپ و دفاع از [منافع] مردم کانادا، براث مقاومت در برابر نیروهای عوام زده و هرج و مرج در جهان پیرامونی، به دولتی قدرتمند و متمرکز نیازمندیم».

لازم به ذکر است نتایج نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی نانوس که روز دوشنبه منتشر شد، میزان حمایت مردمی از حزب لیبرال کانادا ۳۲.۳ درصد و حزب رقیب آن (حزب محافظه کار) ۳۲.۱ درصد است.

این نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که حزب متبوع و حاکم ترودو- «حزب لیبرال»- در انتخابات مجلس عوام کانادا اکثریت را از دست خواهد داد. از این رو، لیبرالها برای تشکیل دولت آتی کانادا نیازمند ائتلاف با احزاب کوچکترند.

از سوی دیگر، اندرو شی یِر از مردم کانادا خواست تا از وی حمایت کنند؛ زیرا به ادعای او، ائتلاف میان لیبرالها و نئو دمکرات ها می‌تواند به کسری عظیم بودجه بیانجامد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جاستین ترودو دونالد ترامپ آمریکا انتخابات توافق تجاری کسری بودجه حزب لیبرال کانادا حزب محافظه کار کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • مواریس: لیاقت برد برابر ذوب آهن را داشتیم/ زمانی نام مرا صدا می‌زنند که دیگر نیستم
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی