Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********

* تهران- دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت مدیترانه شرقی گفت: مراسم افتتاحیه شصت و ششمین اجلاس وزیران بهداشت مدیترانه شرقی صبح سه شنبه با حضور رئیس جمهوری، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و رئیس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت برگزار می‌شود.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی حمله نظامی به سوریه را غیرعاقلانه دانست و گفت: از ابتدا راه‌ حل ایران برای مساله سوریه مذاکره سیاسی بود اما برخی کشورها نظر دیگری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* کرمانشاه- رییس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: یک‌ میلیون و ۲۷۵ هزار زائر ایرانی تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به اهمیت مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: این اتحادیه باید صدای رسای فلسطین باشد چرا که در آشفتگی‌های جهان اسلام به این کشور بی‌توجهی می‌شود.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس مجلس سنای روسیه با تاکید براینکه اعتماد جدی میان تهران و مسکو ایجاد شده است، گفت: با توجه به ناهنجاری‌های ترامپ در صحنه بین‌الملل، رهبران دنیا باید به هم اعتماد بیشتری کنند تا از این طریق برخی از ناهنجاری‌های ترامپ علاج شود.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس مجلس آفریقای جنوبی گفت: از آنجا که رفتارهای ترامپ پایدار و ابدی نیست، نباید اجازه داد دوستی‌های میان دو ملت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل گروه دوستی مکزیک و ایران استقبال و از هیات پارلمانی این کشور برای حضور در ایران دعوت کرد.

* تهران- مشاور رییس جمهوری و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، در نامه‌ای به حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، خواستار الزام صداوسیما به پخش جوابیه دولت توسط شورای نظارت شد.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحرکات کمی میان ایران و پاکستان به لحاظ اقتصادی وجود دارد، گفت: دو کشور در منطقه باید از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده بیشتری کنند.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی از بازگشایی سفارت ایرلند در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: این مهم افزایش روابط سیاسی– اقتصادی و فرهنگی دو کشور را به دنبال خواهد داشت.

* آبادان- معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از زمان آغاز حرکت زائران اربعین تاکنون طی ۲ هفته اخیر یک میلیون تردد به صورت رفت و برگشت در گذرگاه مرزی شلمچه ثبت شده است.

* آبادان- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: نصب دستگاه ایکس ری در چهار مرز کشور تردد مسافران و زائران اربعین حسینی را شتاب بخشید.


اخبار خارجی
**********

* مسکو- نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد: ساز وکار حمایت از مبادلات تجاری ایران موسوم به اینستکس از ابتدای کار تاکنون فقط ناکارمدی خود را ثابت کرده است.

* تهران- وزیر بهداشت افغانستان گفت: سهم ایران از بازار دارویی افغانستان  به ۱۵ تا ۲۰ درصد می‌رسد و ما خواستار افزایش صادرات داروهای این کشور به کابل هستیم.

* تهران- جمهوری چک دوشنبه شب اعلام کرد، بدنبال ادامه حملات ترکیه به شمال شرق سوریه، صادرات سلاح را به آنکارا به حالت تعلیق در می‌آورد.

* تهران- رئیس مجلس کویت دوشنبه شب گفت: اسرائیل در سایه سکوت جامعه جهانی گستاخ‌تر می‌شود و این سکوت به معنای بی‌طرفی نیست.

* تهران- "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه تحریم ها علیه دو وزارت خانه دفاع و انرژی ترکیه و سه مقام ارشد دولت آنکارا را به خاطر حملات نظامی به شمال شرق سوریه امضا کرد.

* تهران- "امانوئل مکرون"رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه شب در تماس تلفنی با "دونالد ترامپ" همتای آمریکایی خود تأکید کرد، جلوگیری از ظهور دوباره داعش در منطقه کاملاً ضروری است.

* مسکو- وزیر امور خارجه روسیه گفت: عربستان سعودی درخواستی به ما برای میانجی‌گری برای حل مساله حمله به مراکز نفتی خود نداده است.

* تهران- "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

* نیویورک- رئیس جمهوری آمریکا با اذعان به اینکه کشورش هفت هزار مایل دورتر از خاورمیانه است و دلیلی برای حضور در آنجا نیست، خواستار رویارویی سوریه با ترکیه در حفاظت از کردها شد.

* تهران- آمریکا دوشنبه در پی حملات ترکیه در شمال سوریه، افزایش تحریم انکارا را با افزایش تعرفه صادرات فولاد آغاز کرد.

* بغداد- دو تروریست انتحاری پیش از انجام عملیات بر ضد زائران اربعین در شرق سامرا از سوی نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.

* تهران- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، با افزایش تنش در شمال سوریه در روزهای اخیر تا کنون بیش از ۷۰ هزار کودک در این کشور آواره شده اند.

* تهران- وزارت امورخارجه ترکیه دوشنبه شب در واکنش به درخواست اتحادیه اروپا برای توقف فوری حملات آنکارا به سوریه اعلام کرد، در همکاری‌ خود با اروپا تجدید نظر می‌کند.

* تهران- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دوشنبه شب گزارش داد، ارتش این کشور وارد شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب واقع در شمال غرب سوریه شده است.

* تهران- برخی منابع نظامی فرانسوی دوشنبه شب به خبرگزاری "فرانسه" گفته اند، پس از تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری ترامپ برای خروج نیروهایش از شمال سوریه، پاریس گزینه دیگری جز خروج نیروهایش از ائتلاف موسوم به "ضد داعش" ندارد.

* تهران- نشریه بلومبرگ نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا به احتمال زیاد روز دوشنبه (به وقت محلی) تحریم‌هایی را علیه دولت و مقامات ترکیه به دلیل حملات این کشور علیه کردهای سوریه اعمال خواهد کرد.

* تهران- ستاد عالی انتخابات تونس دوشنبه شب نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد و به این ترتیب "قیس بن سعید" با ۷۲.۷۱ درصد آرا، توانست رئیس جمهوری این کشور شود.

* تهران- نشریه ایندیپندنت روز دوشنبه گزارش داد دولت انگلیس از پیوستن به متحدان خود در متوقف کردن فروش اسلحه به ترکیه درمورد عملیات نظامی این کشور علیه نیروهای کرد در سوریه خودداری کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای نگهبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زائران اربعین مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
دکتر مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد .
توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.
نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.
حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.
نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد .
وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه ۲۷ فروردین قم
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - سه شنبه ۲۸ فروردین