Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشت 3300 هکتار کلزا در مزارع مناطق معتدل و سرد استان خبر داد.

شهریار قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز کشت کلزا در مزارع مناطق معتدل و سرد استان از اوایل مهر ماه، گفت: پرونده کشت  کلزا در این مناطق با کشت 3300 هکتار بسته شد.


قاسمی با اشاره به قابل قبول بودن این میزان کشت برای استان کرمانشاه، ادامه داد: عملکرد کلزا در سال گذشته به دلیل وقوع بارندگیهای سیل‌آسا در فروردین ماه و پس از آن سرما و گرمای نامناسب و بارش های کم  اردیبهشت ماه و نهایتا شیوع آفت سنک در مزارع تحت تاثیر قرار گرفته بود و بیم آن می‌رفت که کشت کلزا در سال زراعی جاری با استقبال کم کشاورازن مواجه شود که خوشبختانه سطح کشت شده استان تاکنون در مقایسه با دیگر استانها قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز کشت کلزا در مزارع مناطق گرمسیر استان از آبان ماه، ابراز امیدواری کرد امسال در مجموع شاهد کشت کلزا در سطح قابل قبولی در استان باشیم.


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تدارک بذر کافی برای کشت کلزا در استان، گفت: برای تامین نهاده‌های لازم کشت کلزا هیچ مشکلی نداریم.


وی در ادامه با اشاره به نیاز کشور به توسعه کشت کلزا برای رسیدن به خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی، گفت: علاوه بر این، کلزا کشت خوبی در تناوب با گندم بوده و نقش مهمی در افزایش حاصلخیزی خاک دارد.


قاسمی اشاره‌ای هم به سیاست های تشویقی دولت برای توسعه کشت کلزا داشت و افزود: در این راستا افزایش نسبتا قابل توجه قیمت تضمینی کلزا برای سال زراعی جدید در برنامه قرار گرفته است.


 قاسمی گفت: سال زراعی گذشته حدود 10 هزار هکتار کلزا از مزارع استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته بود که در نهایت حدود 20 هزار تن محصول در استان تولید شد و رتبه پنجم تولید کلزای کشور را داشتیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت کلزا كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب