Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آمریکا در میان موجی از انتقادهای جمهوریخواهان و دموکرات‌ها به دلیل تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از منطقه و دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به شمال سوریه اظهار کرد، کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه باید مسؤولیت حمایت از کردهای هم‌پیمان آمریکا در شمال سوریه را برعهده بگیرند!

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر به سراغ صفحه خاص خود در توییتر رفت و درباره تصمیمش ازبابت خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و مطرح کردن اظهاراتی در نکوهش حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه بحثی جدید به راه انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که هم‌پیمانان جدی ترامپ در کنگره می‌گویند استراتژی او زمینه را برای کشتار کردها و بازگشت داعش فراهم کرده است.

ترامپ توییت کرد: بگذارید سوریه و بشار اسد از کردها حمایت کنند و به خاطر خاک‌شان با ترکیه بجنگند. من به ژنرال‌هایم گفتم چرا ما باید به خاطر سوریه و اسد برای دفاع از خاک دشمن‌مان بجنگیم؟

ترامپ ادامه داد: ما خلافت داعش را صد در صد شکست دادیم و بعد از آن نیروهایمان را به شکل اساسی از سوریه خارج کردیم.

وی اضافه کرد: من با هر کسی که بخواهد به حمایت کردها کمک کند چه روسیه و چه چین یا ناپلئون بناپارت موافق هستم امیدوارم هر آنچه لازم است را به نحو احسن انجام دهند، ما ۷۰۰۰ مایل دورتر هستیم.

ترامپ باز هم سوال همیشگی خود را تکرار کرد، چرا آمریکا باید به حمایت از جزئی از سوریه تا زمانی که اسد دشمن ماست بپردازد؟ در حالیکه سوریه و کسانی که آنها انتخاب می‌کنند خواهان حمایت از کردها هستند.

وی درباره عملیات ترکیه در شمال سرویه گفت، ترکیه باید حفظ جان غیرنظامیان به خصوص اقلیت‌های دینی و قومیتی را در اولویت قرار دهد.

ترامپ اضافه کرد: ما نیروهایمان را خارج خواهیم کرد اما نیروهای محدودی را در پایگاه التنف در جنوب سوریه حفظ خواهیم کرد تا مانع از احیای داعش شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان