Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا دو وزیر ترکیه را تحریم و تعرفه وارداتی فولاد این کشور را افزایش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، دونالد ترامپ فرمان اجرای محدودیت‌های جدیدی بر ضد ترکیه را با هدف وادار کردن این کشور به توقف حملات به شمال سوریه صادر کرد. آمریکا از ترکیه خواست تا فورا به عملیات خود بر ضد کردها در شمال سوریه خاتمه دهد و ترامپ نیز گفته است به زودی مایک پنس- معاون اول خود و رابرت اوبراین- مشاور امنیت ملی خود را راهی آنکارا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دونالد ترامپ در بیانیه خود اعلام کرد تعرفه واردات بر آلومینیوم از ترکیه را به ۵۰ درصد افزایش و به مذاکرات با این کشور برای امضای پیمان تجارت با هدف تحقق هدف تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری خاتمه خواهد داد. آمریکا هم چنین در اقدامی که می‌تواند روابط دو متحد ناتو را بیش از پیش متشنج کند، وزرای دفاع و انرژی ترکیه را نیز تحریم کرد.

رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر تهدید کرده بود در صورتی که اقدامات ترکیه را تخطی از چارچوب‌ها تشخیص دهد، اقتصاد این کشور را نابود خواهد کرد بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای خود گفت: کاملا آماده‌ام که اگر رهبران ترکیه به این مسیر خطرناک و غیر سازنده ادامه دهند، اقتصاد ترکیه را نابود کنم.

استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا نیز در سخنانی جداگانه گفت که تحریم‌ها به اقتصاد ترکیه که از قبل نیز تضعیف شده است، آسیب خواهند زد. مایک پنس نیز گفته است تا زمان توقف کامل عملیات، تحریم‌های ترکیه ادامه خواهند داشت.

آمریکا علاوه بر تحریم های جدید، از متحدان اروپایی خود نیز خواسته است تا به کمپین فشار بر علیه ترکیه بپیوندند. مارک اسپر- وزیر دفاع امریکا که برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل رفته، از کشورهای اروپایی خواست تا اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی مناسب را علیه ترکیه انجام دهند. پیش تر اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم بر ضد ترکیه به نتیجه نرسیده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه تحريم حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است

محمدعلی محسنی بندپی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره فرسودگی تعداد زیادی از بیمارستان‌ها در کشور گفت: آقای کریمی معاون وزیر بهداشت اعلام کرد بیش از پنجاه درصد از ساختمان‌هایی که در قالب بیمارستان به مردم سرویس می‌دهند ساختمان‌های فرسوده‌ای هستند.

وی ادامه داد: این ساختمان‌ها یا باید بازسازی شوند که صرفه ندارد یا باید دوباره جایگزین شوند که فکر می‌کنم این اتفاق بیافتد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس بیان کرد: واقعیت امر این است که منابع دولت بسیار محدود است، چون الان در تحریم گسترده هستیم و تمام درآمد‌های نفتی ما مسدود شده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه مسئولان می‌گویند طلب‌ها را وصول کرده‌اند، اما ما چیزی ندیدیم، اظهار کرد: اگر تمام پاداش و عیدی آخر سال را به شما بدهند وقتی وارد خانه می‌شوید بچه‌ها به‌طور غیرمستقیم متوجه می‌شوند اتفاقی افتاده است حالا مگر می‌شود ما طلب‌های چتد ده میلیارد دلاری خود را از کشور‌های دیگر وصول کنیم و امروز شاهد باشیم که دلار به شصت هزار تومان و سکه به ۳۷ میلیون تومان برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: آمریکا واقعا ناجوانمردی خود را به اوج رسانده است و برای به انزوا درآوردن ایران از همه حربه‌ها استفاده می‌کند حتی ما در تامین داروی کودکان سرطانی و تامین پانسمان کودکان پروانه‌ای که هر کس قلب سنگی هم داشته باشد با دیدن آنها قلبش آب می‌شود مشکل داریم و در تامین پانسمان‌های این بیماران هم با تحریم مواجه هستیم.

وی افزود: وزارت بهداشت پیگیر فرسودگی ساختمان‌های بیمارستان‌ها است و هم در این مجلس و هم در مجلس دوازدهم با جدیت بیشتری باید این کار را انجام دهند، چون کشورمان جزو بیست کشور اول دنیا در زمینه بلایای طبیعی است و در حدود پنجاه حادثه خطرناک مثل سیل و زلزله رتبه بالایی داریم و اگر ساختمان‌های بیمارستان‌ها به همین شکل بماند ممکن است آسیبش خیلی جدی‌تر باشد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس بیان کرد: معمولا ساختمان‌های فرسوده بیمارستان‌ها را بازسازی نمی‌کنند بلکه مجوز می‌دهند تا بیمارستان‌های جدیدی در کنار آن ساخته شود مثلا بیمارستانی که هفتاد سال سابقه دارد در کنار آن مجوز ساخت یک بیمارستان جدید می‌دهند و پس از ساخت آن ساختمان قدیمی را تخریب می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • رویاپردازی یک ایرانی به قیمت نابودی نیمیر و انگاپت
  • سال سخت اقتصادی در راه است؟ / کرباسیان: سیاسیون یک مقدار کوتاه بیایند و بگذارند اقتصادیون کشور را بگردانند