Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز هم افراد زیادی هستند که تصور می‌کنند بازیکنان فوتبال از سطح سواد بالایی برخوردار نیستند یا اینکه مدرک تحصیلی درست و حسابی ندارند.

به گزارش شریان نیوز،اعتقاد این افراد است این است که بازیکنان فوتبال به دلیل مشغله زیاد و البته زمان زیادی که صرف تمرین می‌کنند وقتی برای ادامه تحصیل در رده‌های بالاتر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در این مطلب اشاره‌ای شده به تعدادی از بچه درس‌خوان‌های دنیای فوتبال که تمامی تصورات در مورد تحصیلات بازیکنان فوتبال را به هم می‌زنند.

فیکایو توموری

هنوز تبدیل به فوق‌ستاره نشده، ولی با آمدن لمپارد به چلسی بهای زیادی به این بازیکن جوان داده شده است. توموری حالا نه تنها در زمین فوتبال بلکه در عرصه تحصیلات هم درخشیده. او مدرک مدیریت بازرگانی را گرفته و امیدوار است روزی از آن استفاده کند. خودش در یکی از کنفرانس‌های خبری تیم چلسی در این مورد می‌گوید: «فوتبال که همیشگی نیست. وقتی بازنشسته شوم یا زبانم لال، دچار مصدومیت شدیدی شدم باید کاری باشد که بتوانم انجامش دهم و زندگی‌ام را اداره کنم. امیدوارم در آینده این موضوع به دردم بخورد.»

خوان ماتا

هافبک اسپانیایی این روز‌های باشگاه منچسترسیتی نه تنها فوتبالیست خوبی است بلکه در انجام کار‌های خیریه هم همیشه پیشقدم است و هوای افراد بی‌بضاعت را دارد. او البته در زمینه تحصیلات هم چیزی کم ندارد؛ او مدرک خبرنگاری از دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید دارد. روز‌های که در انگلیس هم سپری کرده را بیهوده طی نکرده و رفته مدرک علم و اقتصاد ورزش را هم گرفته است. کمتر کسی در دنیای ورزش پیدا می‌شود که دو مدرک دانشگاهی داشته باشد.

آندری آرشاوین

ستاره سال‌های نه چندان دور آرسنال حالا با خیال راحت می‌تواند کارهایش در دنیای مد و طراحی را پیش ببرد. آرشاوین روس مدرک طراحی از دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه دارد. او علوم و تکنولوژی مرتبط با طراحی لباس را به شکل آکادمی‌اش طی کرده و استعداد راه‌اندازی برند اختصاصی خودش در دنیای پوشاک را دارد.

سیمون مینیوله

هنوز هم خیلی‌ها این دروازه‌بان را به خاطر سوتی‌های متوالی که درون دروازه می‌دهد می‌شناسند. دروازه‌بان سابق لیورپول، اما یک مدرک دانشگاهی بسیار با ارزش دارد که در ادامه زندگی می‌تواند حسابی به دردش بخورد. او در دانشگاه حقوق و علوم سیاسی خوانده است.

فرانک لمپارد

پدیده عجیبی است؛ سال‌ها در مرکز زمین برای چلسی و تیم ملی انگلیس درخشید و حالا هم که این تیم لندنی به دلیل محرومیت از خرید بازیکن روز‌های سختی سپری می‌کند توانسته به عنوان سرمربی تیم جذابی با بازیکنان نه چندان شناخته شده بسازد. اسطوره باشگاه چلسی، اما در تست آی‌کیو انجمن بین‌المللی تیزهوشان شرکت کرد و مشخص شد آی‌کیو او بیش از ۱۵۰ است! نتیجه نشان می‌دهد لمپارد جزو یک دهم درصد جمعیت جهان است که از بقیه باهوش‌تر هستند.

جورجو کیلینی

مدافع سرسخت باشگاه یوونتوس و تیم ملی ایتالیا هم در بین بچه درس‌خوان‌های دنیای حرفه‌ای نامش دیده می‌شود. او که تمامی درس‌های دوران راهنمایی و دبیرستانش را با نمرات عالی سپری کرده راهی دانشگاه مطرح تورین شده و در آنجا مدرک مدیریت مالی و بازرگانی اش را گرفته است.

گلن جانسون

مدافع راست سال‌های نه چندان دور باشگاه چلسی تا مدت‌ها برای خودش یکی از گران‌ترین‌های بازار نقل و انتقالات بود. اگر برای بقیه حساب و کتاب کردن رقم قراردادش کار سختی به نظر می‌رسید برای خودش این موضوع مثل آب خوردن بود! دلیل؟ جانسون از دانشگاه اوپن مدرک ریاضی اش را گرفته بود و خیلی خوب با عدد و ارقام آشنایی داشت.

روملو لوکاکو

ستاره بلژیکی این روز‌ها باشگاه اینتر هم یکی از معدود بازیکنان کنونی دنیای فوتبال است که می‌تواند به زبان‌های مختلفی صحبت کند. او به صورت رسمی انگلیسی، اسپانیولی، هلندی، فرانسوی و پرتغالی بلد است. همچنین زبان آلمانی و سواحیلی را هم متوجه می‌شود. البته این تمام داستان نیست، چون او مدرک دانشگاهی توریسم و روابط عمومی هم دارد.

سوکراتس

یکی از اسطوره‌های فوتبال برزیل زمانی که مشغول بازی بود بیشتر به خاطر ریشی که می‌گذاشت مورد توجه قرار می‌گرفت. با این حال علاوه بر توانایی‌های بی‌شمارش در زمین فوتبال او پزشک هم بود و مدرکش را از دانشگاه علوم پزشکی برزیل گرفته بود. او البته آدمی سیاسی هم بود و مقالات زیادی در روزنامه‌ها درباره سیاست و اقتصاد نوشت.

اولیویر بیرهوف

ستاره سابق تیم ملی آلمان که ۳۷ گل‌زده هم در کارنامه دارد در جمع شاگرد زرنگ‌های فوتبال قرار می‌گیرد. او که اولین گل طلایی را در ومبلی زده مرد بسیار باهوشی است. بیرهوف آدم بسیار سرشناسی است و مدرک اقتصادش را هم گرفته است. کار اقتصادی اش مرتبط با علوم ورزشی است. مشابه همین مدرک را آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال هم دارد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق

ابوطالب شفقت با رأی اعضای هیئت‌دو‌لت به‌عنوان استاندار لرستان معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، عصر امروز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه 1403 با نظر هیئت دولت به‌عنوان استاندار لرستان معرفی شد.

شفقت امروز در حالی جایگزین فرهاد زیویار شد که او هفتم مهرماه 1400 به‌عنوان هفدهمین استاندار لرستان منصوب شده بود.

ابوطالب شفقت متولد 1336 در بابل، عضو هیئت‌علمی مرتبه دانشیاری دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر است و ریاست این دانشگاه را از آذر 1396 به‌مدت چهار سال به‌عهده داشت.

شفقت دکترای خود را در رشتۀ مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده‌است و در دولت‌های نهم و دهم به‌مدت هفت سال استاندار استان‌های مازندران، بوشهر و خراسان شمالی بوده‌است.

ابوطالب شفقت از سوی احمد وحیدی، وزیر کشور، به‌‌عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در شهریور 1400 منصوب شده بود.

انتهای پیام/ 644

 

دیگر خبرها

  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • ال‌کلاسیکو ابرستاره فوتبال آمریکایی را فوتبالی کرد!‏
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی