Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:23:31 GMT

نگرانی سازمان ملل از تحولات نظامی در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۵۵۹۴

نگرانی سازمان ملل از تحولات نظامی در شمال سوریه

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به تحولات نظامی در شمال سوریه و آواره شدن ساکنان این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش نسبت به تحولات نظامی شمال سوریه نگران است که منجر به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان و آواره شدن ۱۶۰ هزار غیرنظامی دیگر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل خواستار نهایت خویشتن‌داری است و معتقد است که هر عملیات نظامی باید قانون بین‌المللی ازجمله منشور سازمان ملل و قانون انسانی بین‌المللی را محترم بشمارد.

دوجاریک در ادامه گفت: گوترش خواستار توقف فوری این تنش است و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد که نگرانی‌هایشان را از راه‌های صلح‌آمیز برطرف کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین ابراز نگرانی کرد که عملیات نظامی کنونی ترکیه می‌تواند به آزاد شدن ناخواسته عناصر وابسته به داعش و پیامدهای احتمالی آن منجر شود.

وی در ادامه بر ضرورت حفاظت همیشگی از زیربناهای غیرنظامی و غیرنظامیانی که در این درگیری‌ها مشارکت ندارند، تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه اظهاراتش خواستار پایبندی به قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت شد که بر حل و فصل بحران سوریه مبتنی بر حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور تأکید دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال سوریه سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت‌های غزه می‌شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می‌شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی