Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران از باغات آلوده نارنگی و تامسون، تراکم جمعیت مگس میوه در این باغات زیاد است و به همین دلیل برای جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه باغداران نسبت به انجام کاور اسپری ( سمپاشی ) با یکی از سموم مالاتیون بمیزان 2 لیتر یا دیپترکس ( تری کلروفن ) بمیزان 5/1 لیتر در 1000 لیتر آب در ساعات آفتابی روز در باغات نارنگی میان رس و تامسون اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به باغداران توصیه می‌شود تکرار سمپاشی برای باغات تامسون حداقل 1 مرحله دیگر به فاصله 10 روز پس از سمپاشی مرحله اول را انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: تسریع در برداشت میوه‌های رسیده نارنگی و ذخیره سازی در سردخانه یا انبار مناسب در جلو گیری از خسارت و افزایش جمعیت بسیار موثر است.

بهادری خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت عمومی باغ از قبیل جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان و دفن آن در عمق 50 سانتی متری خاک ضروری است .

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش جمعیت بخش کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات، از موافقت نمایندگان مجلس برای ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهادکشاورزی درباره عملکرد این سازمان در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن، به قوه قضاییه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه علنی امروز (سه‌ شنبه 4 اردیبهشت ماه) گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت 167 نفر از وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از آنجا که سازمان حفظ نباتات با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌هایی مثل سرطان، ناباروری، جهش‌های ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد این تحقیق تفحص در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات ادامه داد: تخلفات متعددی از جمله در تخصیص و تأمین ارز ترجیحی، واردات سموم ممنوعه و تقلبی، صدور مجوزها و تایید سموم زیستی و قرنطینه‌های گیاهی احصا گردید که جهت برطرف نمودن و جلوگیری از تکرار آنها اصلاح قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال 1346 ضروری می‌باشد.

استاد دانشگاه تهران افزود: قطعاً بدون این تغییرات و تحولات اساسی، استمرار وضعیت گذشته و فعلی، بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه خواهد افزود.

شایان ذکر است این گزارش با 167 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 193 رأی مأخوذه، به قوه قضاییه ارجاع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در کاشمر
  • جشن فصل بندگی نوجوانان عرب زبان در بارگاه منور رضوی