Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@06:59:07 GMT

خروج 2میلیون زائر اربعین از کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۶۰۲۹

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به خروج ۲ میلیون زائر اربعین حسینی از کشور گفت: تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند. ناطقان: احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها با حذف ویزای عراق، تعداد زائران پیاده‌روی اربعین حسینی هم افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: این افزایش تعداد زائران به ویژه در روزهای پایانی هفته گذشته موجب شد تا در برخی اوقات شاهد ازدحام جمعیت در مرزهای خروجی باشیم، اما با همکاری نهادها و‌کمیته‌های ستاد اربعین جمعیت به خوبی کنترل شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به وضعیت مرزها خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تردد و خروج زائران حسینی به عراق به خوبی در حال انجام و از ترافیک جمعیت کاسته شده است.

محمدی‌فر در ادامه به تعداد زائرانی که وارد عراق شده‌اند اشاره کرد و‌گفت: تاکنون ۲ میلیون زائر ایرانی از مرزهای مختلف خارج شده و وارد خاک عراق شده‌اند، تا با میلیون‌ها زائر دیگر از کشورهای مختلف به سوی‌ حرم‌سیدالشهدا (ع) حرکت کنند.

وی از ورود بیش از ۷۵۰ هزار نفر از زائر اربعین به کشور خبر داد و افزود: در روزهای اخیر بسیاری از زائران در حال بازگشت هستند، به طوری که هم‌اکنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر از زائران حسینی به کشور بازگشته‌اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: امیدواریم زائران با مدیریت در زمان بازگشت، سعی کنند قبل یا بعد از اربعین حسینی وارد کشور شوند تا در مرزها معطل نشوند. منبع: فارس برچسب ها: زائر ، اربعین ، خروج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زائر اربعین خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی از آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان، حجت‌الاسلام مهدی شجاع در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال‌جاری تعداد ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان‌رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌قبل ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع سال‌جاری نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

شجاع بیان کرد: اعزام‌ها از تاریخ بیست‌ونهم اردیبهشت تا ششم تا دوازدهم خرداد و آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیرماه خواهد بود.

کد خبر 746937

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی