Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت ‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این‌که مردم همان کسانی هستند که در بافت‌های فرسوده ساکن هستند و توان نوسازی به تنهایی را ندارند و باید در توانمندسازی مردم کمک کنیم، گفت: چاره‌ای جز کمک و توانمندکردن ساکنان محلات هدف نداریم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی با بیان این‌که موضوع بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری با توجه به حجم گسترده و ابعاد پیچیده آن یک اقدام ملی است، اظهار کرد: بدون مشارکت مردم و حضور بخش خصوصی، انبوه‌سازان و سازندگان نمی‌توان اقدام مناسبی در خصوص بازآفرینی شهری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به تمهیدات فراهم‌شده برای استفاده ظرفیت صندوق یکم، خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان، علاوه‌بر دریافت تسهیلات با نرخ شش درصد می‌توان از سازندگان واحدهای مسکونی در بافت فرسوده نیز پیش‌خرید کنند.

عضو هیئت ‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: هر زمان و دوره‌ای دولت‌ها اراده کردند و  بستر برای مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم شد، به نتایج و آثار خوبی دست یافته‌ایم.

 آئینی اضافه کرد: در سال ۸۸ تا ۹۲ بسته حمایتی خوبی در قالب بخشی از خط  اعتباری مسکن مهر و منابع داخلی بانک‌ها وارد کردیم و با وام ترجیحی و ارزان‌قیمت روند نوسازی هم خوب بوده، از سال ۹۶ به بعد هم باز روند صعودی‌شده که این نشان از  بهبود سیاست‌ها برای توانمندسازی و تشویق مردم در ساخت و ساز بافت‌های فرسوده بوده است.

وی گفت: در سال گذشته با اعطای بسته‌های تشویقی در محدوده بافت‌های فرسوده شهر تهران در پنج درصد سطح بیش از ۲۰ درصد پروانه صادر شده است و در کل کشور هم در هفت درصد سطح ۱۶.۵ درصد صدور پروانه را به همراه داشته است، و این نشان از تاثیر مثبت سیاست‌های اتخاذ شده دارد.

اولویت بازآفرینی شهری به روش محله‌سازی است

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه اولویت بازآفرینی شهری به روش محله‌سازی است، گفت: در گام بعدی نوسازی بافت‌های فرسوده بصورت تجمیع چند پلاک صورت می‌گیرد.

آئینی با بیان اینکه حفظ سلامت ساکنان در محلات هدف در اولویت سیاستگذاری قرار دارد، گفت: باید سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که سقف‌های لرزان از بالای سر ساکنان در محلات هدف برداشته شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و جامعه و انجمن مهندسان مشاور گفت: براساس این تفاهم‌نامه از مرحله صفر تا صد، یک مهندس مشاور در محله هدف نوسازی در کنار ساکنان حضور خواهد داشت.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات هدف ناکارآمد تا پایان سال

 عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه با سیاست گذاری‌های انجام‌شده تا پایان سال، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات هدف ناکارآمد ساخته خواهد شد، گفت: انتظار ما بر این است تا با اعطای مناسب بسته‌های تشویقی، تسهیلات ارزان‌قیمت و  ارائه تخفیفات در پروانه‌های ساخت این رقم به ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده افزایش یابد.

بیش از ۴۵ درصد پلاک‌های فرسوده تهران نوسازی شده است

آئینی گفت: بر اساس اعلام سازمان نوسازی شهر تهران بیش از ۴۵ درصد پلاک‌های فرسوده تهران نوسازی شده و در سطح کشور نیز این روند رو به رشد است، اگرچه هنوز با اهداف مورد انتظار برای رسیدن به نقطه مطلوب  فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار هکتار بافت فرسوده میانی درکشور، دارای طرح‌های بهسازی و نوسازی مطالعه‌شده هستند،گفت: کار تهیه طرح‌های بازآفرینی در محلات فرسوده بیش از ۲۰۰ شهر کشور انجام شده که بیشتر این طرح‌ها به تصویب کمیسیون‌های ماده پنج استان‌ها رسیده است.

کد خبر 393326

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافت فرسوده نوسازی و بهسازی بازآفرینی شهری بافت ناکارآمد شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاک‌های واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم ۷۰ برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت‌های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته ۸ برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری‌های شهرداری تهران بر چالش‌های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

کد خبر 6086242 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی