Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:37:24 GMT

نابینایان البرز از سد کنکور گذشتند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۶۳۱۲

نابینایان البرز از سد کنکور گذشتند

اسدالله حیدری روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی عصای سفید  درگفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس هشت نفر در مقطع کارشناسی، پنج نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ نفر در مقطع دکترا  پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: اکنون ۴۰ دانشجوی نابینای البرزی در مقاطع مختلف آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند که ۲۳۹ میلیون ریال شهریه از سوی نهاد حمایتی بهزیستی به آنان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری گفت: همچنین  درسال جاری ۱۲۵ میلیون ریال نیز کمک موردی به این دانشجویان شده و هشت نفر از آنان نیز از کمک هزینه ازدواج برخوردار شده اند.

وی ، خدماتی همچون هزینه صددرصدی دانشجویی و دانش آموزی، اعطای وام های اشتغالزایی و خوداشتغالی، تهیه  رایانه مخصوص نابینایان، کمک هزینه مسکن، استفاده از کتابخانه گویای بهزیستی استان البرز و  خدمات درمانی و لوازم توانبخشی به نابینایان و کم ببنایان را ازدیگر اقدامات موثر بهزیستی استان البرز به این گروه از جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد.

بهزیستی استان البرز ۳۲ هزار معلول جسمی و حرکتی زیر چتر حمایتی خود دارد .

همچنین نهاد حمایتی بهزیستی استان البرز به ۲ هزار و ۶۴۱ نابینا خدمات می دهد.

۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان نامگذاری شده است.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی روز جهانی نابینایان استان البرز دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازار عینک‌های هوشمند یک دنیای پر تحرک است که همواره در حال تغییر و تحول است. از سال ۲۰۲۲ این بازار با ارزشی فراتر از یک میلیارد دلار ظاهر شده است و به طور پیوسته در حال گسترش است. با نرخ رشد خیره کننده‌ای که تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می‌شود، عینک‌های هوشمند به یکی از جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین بازار‌های دنیای فناوری تبدیل شده اند.

این رشد ناشی از افزایش نیاز به دستگاه‌هایی است که به طور همزمان قادر به انجام وظایف پیچیده و ارائه تجربیات کربری منحصر به فرد هستند. با پیشرفت فناوری پوشیدنی، ارتقاء فناوری‌های دیجیتال و به کار گیری فناوری ۵G بازار عینک‌های هوشمند به یک مکانی از تحول و نوآوری تبدیل شده است که همواره برای کشف و کاربرد‌های جدید آماده است.

علیرضا یحیایی، یکی از مجریان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا گفت: این محصول یک دمو (نسخه نمایشی) و گجت پوشیدنی است و عینک هوشمند دستیار محسوب می‌شود که می‌تواند با قابلیت‌های صوتی در زمان واقعی، به مسیریابی در محیط‌های پیچیده و تشخیص دقیق اشیاء، به کاربران کمک کند.

وی افزود: این محصول برای افراد نابینا، دانشجویان، اساتید دانشگاه، متخصصان، پزشکان و کادر درمانی و حتی افراد عادی کاربرد دارد، اما در حال حاضر گروه هدف ما افراد نابینایان هستند؛ این عینک با استفاده از پردازش تصویر و هوش مصنوعی مسیر را برای نابینایان آنالیز و شناسایی می‌کند و به وسیله اسپیکر‌هایی که درون سیستم تعبیه شده است، اعلام می‌کند فرد به سمت چپ یا راست حرکت کند. جلوی او انسان، ماشین، مانع و چاله‌ای قرار دارد. 

یحیایی تصریح کرد: در حال حاضر خط بریل در کافه ها، رستوران‌ها و در سطح شهر خیلی کم وجود دارد. صفحه تلفن‌های همراه نیز بریل نیست. یکی از قابلیت‌هایی که این محصول دارد، قرائت متون عادی برای افراد نابیناست.

وی تاکید کرد: این محصول ضمن اینکه برای افراد نابینا امکاناتی از قبیل توصیف‌های صوتی، کمک به مسیریابی وتشخیص اشیاء فراهم می‌کند و زندگی روزمره افراد نابینا را بهبود می‌بخشد؛ همچنین برای دانشجویان نیز به منظور ارائه محتوای آموزشی تعاملی، شبیه سازی‌های آزمایشگاه مجازی و محتوای آموزشی جذاب را فراهم کند.

یحیایی گفت: این محصل ابزار‌های بی قیاس برای کمک به پزشکان و کادر درمانی در زمان عمل ها، مشاوره‌ها و تشخیص‌ها را فراهم می‌کند و برای افراد متخصص نیز زمینه‌ای برای دسترسی آسان به اطلاعات، همکاری از راه دور و اجرای فرایند‌های راهنمایی شده به وجود می‌آورد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این محصول هم اکنون نمونه مشابه داخلی ندارد و در مرحله ثبت اختراع است.

وی اضافه کرد: ما برای تولید نمونه اولیه این محصول نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داریم. متاسفانه اعمال تحریم‌ها شرایط کار را برای ما سخت‌تر کرده اند. یکی از مشکلات اصلی مان این است که مجبوریم قیمت این دمو را به دلار اعلام کنیم، زیرا قیمت ریال ثبات ندارد و همه قطعات این محصول وارداتی هستند به همین دلیل نوسان‌های بازار روند اجرای کار ما را دچار نوسان کرده است.

به گفته یحیایی، امیدواریم دولت برای رفع این مشکلات با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه به دانشجویان، ما را در این زمینه کمک کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • این طلبه‌ها بدون کنکور معلم می‌شوند
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز