Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن به همراه اعضای ناتو هفته آتی نشستی را درباره حمله ترکیه به شمال سوریه برگزار خواهد کرد.

وی هدف از این نشست را تحت فشار قرار دادن اعضای ناتو برای وضع تحریم‌های فردی، گروهی، اقتصادی و سیاسی علیه ترکیه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر در ادامه ترکیه را مسؤول عواقب عملیات نظامی‌اش در شمال سوریه و فرار شماری از افراد خطرناک وابسته به داعش از زندان‌ها در شمال سوریه دانست و گفت: تهاجم ترکیه به سوریه منجر به آزادی عناصر بازداشت شده داعش شده است.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: عملیات نظامی ترکیه "غیر ضروری و بی‌پروا" بوده و می‌تواند منجر به بازگشت داعش شود.

وی همچنین رسما خروج نیروهای کشورش را از سوریه اعلام کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم وارد یک درگیری گسترده‌تر شویم.

اسپر خاطرنشان کرد: خطری که نیروهای آمریکا در شمال شرق سوریه در نتیجه اقدامات غیر مسؤولانه ترکیه با آن مواجه هستند به درجه‌ای رسیده که غیر قابل قبول است. ما با خطر ورود به یک درگیری گسترده‌تر مواجه هستیم به همین منظور و در راستای اجرای دستور دونالد ترامپ، وزارت دفاع عقب نشینی عمدی نظامیان آمریکا از شمال شرق سوریه را انجام خواهد داد.

این مقام آمریکایی همچنین عنوان کرد: تهاجم به شمال سوریه منجر به کشته و آواره شدن شمار زیادی شده است. همچنین این حمله ویرانی، ناامنی و تهدید فزاینده‌ای برای نیروهای نظامی آمریکا به همراه داشته است.

این بیانیه پس از دیدار یکشنبه مقامات امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید و جلسه صبح دذوشنبه مقامات دولت این کشور صادر شد.

310 310

کد خبر 1310843

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مارک اسپر ناتو پنتاگون سوریه کردهای سوریه داعش ایالات متحده آمریکا ترکیه ترکیه سوریه کردهای سوریه حسن روحانی روح الله زم سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا پیاده روی اربعین اربعین دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟

آفتاب‌‌نیوز :

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات ایرانی و سوری مدعی شد، همزمان با افزایش نگرانی‌ها از حملات اسرائیل در پاسخ به حملات پهپادی و موشکی شنبه شب سپاه پاسدارن، جمهوری اسلامی در حال تخلیه نیرو‌های خود از سوریه است. 

همچنین به گفته یک منبع امنیتی سوری، سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان حضور مقامات ارشدشان در سوریه را کاهش داده و درحال جابجایی مقامات میان‌رتبه‌شان از مقر اصلی آن‌ها در خاک این کشور هستند.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • آمریکا: نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم