Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:22:01 GMT

لزوم حمایت قانونی از ورزش کارگری

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۶۴۹۶

لزوم حمایت قانونی از ورزش کارگری

«محمدتقی آبایی هزاوه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اصلاح قانون حمایت از ارزش افزوده در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است و اگر این قانون حذف شود کارگران از مزایای حمایتی ورزشی محروم می‌شوند.

وی بیان کرد: شمار جمعیت کارگری کشور بالا است و بیش از نیمی از جمعیت استان مرکزی را نیز کارگران و خانواده‌های آنان تشکیل می دهند و این قشر برای افزایش انگیزه و روحیه در محیط کار و زندگی نیاز به اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۱۵ شرکت و واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی از شهریور ماه پارسال تا شهریورماه امسال از مزایای تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در زمینه توسعه ورزش کارگری بهره‌مند شده اند و انتظار است با احیای این قانون کارگران بیشتری از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: کارگران در راستای توسعه کشور سهم و نقش به‌سزایی دارند و برنامه های حمایتی از این قشر باید روز به روز افزایش یابد.

استان مرکزیبه عنوان یکی از استانهای صنعتی و کارگری کشور  یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۰۵/۶۰۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی کارگر ورزش کارگری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیش از ۱۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در استان اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن، زمین تعلق می‌گیرد.

میثم آذرسا گفت: تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۴۲۵ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۲ متقاضی طرح جوانی جمعیت تایید نهایی شده‌اند که پس از آماده‌سازی قطعه زمین، فرایند تخصیص به متقاضیان انجام خواهد شد.

‌آذرسا با اشاره به محدودیت‌های کلی در استان از جمله همجواری با اراضی کشاورزی، توپوگرافی و مالکیت دولتی در برخی از شهر‌ها که امکان توسعه شهری وجود ندارد، بیان کرد: در بسته پیشنهادی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی، جابجایی اراضی هدف متقاضیان از شهر‌هایی که امکان تامین زمین برای آنها میسر نیست، به سایر شهر‌های استان، تدوین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به صورت ویژه حمایت شود.

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • با تعطیلی پنجشنبه دستمزد کارگران کم می‌شود؟
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟
  • آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • تایید بیش از ۱۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت خوزستان