Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد گفت: اربعین، حرکت جمعی ایمانی و تمرین جامعه مومنان است که در شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعین کننده ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به جایگاه زیارت اربعین گفت: درروایتی از امام عسکری (ع)  یکی از علامات مومن زیارت اربعین بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد افزود: آنچه در همایش معنوی اربعین رخ می دهد، حرکت جمعی ایمانی و تمرین ایمانی جامعه مومنان است که درصورت بندی وآبادانی جامعه مسلمین و شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعین کننده ای دارد.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: یکی از کارکردهای اربعین وتاثیر آن درفراینده تمدن اسلامی کارکرد حُبّی است که درساخت نظام مناسبات انسانی نقشی  بی دلیل دارد، زیرا که اربعین وحدت اجتماعی برپایه یک معشوق مشترک است که در مراودات و مناسبات انسانی من ها و منیت ها رنگ می بازد و همگان به یک ما تبدیل می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با  یاد آوری جایگاه ارزشمند اربعین خاطر نشان کرد: روابط انسانی در اربعین نه براساس ملاک های دنیوی وسنجه های ملیتی و سیاسی ،طبقاتی یا قبیله ای، بلکه برمحور یک امر متعالی و معنوی و محبوب به صورت نظام خادم و زائر شکل می گیرد و درنهایت یک شبکه اجتماعی مملو از عشق و محبت ساخته می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به اسرائیل موفقیت راهبردی بزرگ بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به مناسبت‌های در پیش اشاره کرد و افزود: حمله ایران به قلب شرارت (رژیم جعلی اسرائیل) را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان تبریک عرض می کنم. آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید تنبیه می شد عنوان کرد: بعد از ۷۵ سال جنایت و غصب و کشتار انسان‌های بیگناه توسط این رژیم غاصب، اولین بار بود که حمله ای در نوع خود بی نظیر و تاریخی توسط ایران اسلامی انجام گرفت و ابهت پوشالی اسرائیل و حامیانش را در هم کوبید.  وی با بیان اینکه حدود سی و چهار هزار نفر تا کنون در غزه کشته شدند ،گفت: رژیم صهیویستی به طور وحشیانه خانه و کاشانه مردم بی گناه را مورد تهاجم قرار می دهد و همه ما شاهدیم که کودکان و زنان بسیاری در این جنگ کشته یا قطع عضو شدند و این نشان از خوی وحشیگری این رژیم دارد.  خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه باید مقابل این سگ حار ایستاد، تاکید کرد:  آنها به کنسولکری ایران حمله کردند و جمهوری اسلامی ایران باید پاسخ دندان شکنی به این رژیم منحوس می داد که به مراتب پاسخ ایران هم تاریخی و دندان شکن بود.  وی با بیان اینکه ایران اسلامی دو هفته به اسرائیل مهلت داد، عنوان کرد: طی این دو هفته مردم اسرائیل در پناهگاهها به سر می بردند به گونه ای که اظهار می کردند که کاش ایران حمله می کرد تا از این ترس خلاص می شدیم. آیت الله حسینی گفت: همه کشور‌های غربی برای دفاع از اسرائیل تدابیر نظامی خودشان را به میدان آوردند و در واقع ایران هل من المبارز طلبید. امام جمعه یاسوج افزود: باید پهباد‌های ایران از عراق و اردن از همه لایه های دفاعی عبور می کردند و این یعنی تقریبا تا پنج ساعت آسمان اسرائیل در اختیار ایران بود. وی ادامه داد: نتانیاهو از ترس خود با یک فروند هواپیما به پناهگاه فرار کرد و همه شاهد بودیم موشک های ایران به اهداف خود در فرودگاه مورد نظر ایران در اسرائیل اصابت کردند و تمام دنیای کفر و نفاق بعد از این حمله به لرزه در آمد. آیت الله سید نصیر حسینی با تاکید بر اینکه ایران قصد کشتار مردم اسرائیل را ندارد، گفت: ایران هدفی جز ادب کردن اسرائیل و حامیانش را نداشت که این کار را به صورت تاریخی انجام داد و بدون شک تاریخ از این شجاعت با قرن ها یاد خواهد کرد.  وی گفت: درود می‌فرستیم به برادران سپاه و بر مهندسانی که این تجهیزات و تسلیحات را برای حفاظت از ایران اسلامی ساختند، چرا که آنها برای اسلام افتخار آفریدند.  خطیب جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه این یک درس برای تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود، گفت: بدون شک اقدامات بعدی ایران در صورت خطای اسرائیل بسیار گسترده تر خواهد بود.  آیت الله حسینی با بیان اینکه اسرائیل با فرافکنی رسانه ای در صدد بازگرداندن آبروی از دست رفته خود است، اضافه کرد: صدای انفجار در اصفهان یک صدای عادی بود و هیچ اتفاقی دشمن شادکنی رخ نداد و باید گفت که اسرائیل نفس های آخر را می کشد . وی به تشکیل سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: تشکیل سپاه پاسداران تدبیر بزرگی از سوی امام راحل بود که الان نتایج آن را در قدرت نظامی و موشکی می بینیم.  

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به اسرائیل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود