Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دادگستری گفت: هدف اصلی «کنوانسیون سنگاپور» ارتقای استفاده از میانجیگری برای حل اختلافات تجاری بین‌المللی است؛ زیرا میانجیگری از جمله ساز و کاری سریع، کارآمد و به نسبت ارزان‌تر برای حل و فصل اختلافات تجاری است. تاریخ انتشار: 10:05 - 23 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۸۸۸ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سید علیرضا آوایی امروز در کنفرانس تخصصی «کنوانسیون سنگاپور» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، اساتید، حقوقدانان و محققان این حوزه جهت همراهی و همکاری در برگزاری این کنفرانس تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اطمینان دارم که این کنفرانس، در نیل به اهداف خود موفق بوده و زمینه‌ای را برای بررسی رژیم حقوقی کنوانسیون سنگاپور و تهیه پیش نویس لایحه آن به منظور تسریع در فرآیند تصویب این کنوانسیون فراهم خواهد کرد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به حجم روز افزون مراودات تجاری و گسترش همه جانبه تجارت بین المللی، حل و فصل اختلافات موجود در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آوایی تاکیدکرد: دولت‌ها همواره برای حل و فصل اختلافات ناشی از مراودات تجاری خود، رغبت و تمایل بیشتری به روش‌های غیر قضایی نشان داده‌اند، زیرا بدین طریق با مصرف هزینه و زمان کمتر می‌توانند اختلافات حاصله را رفع و رجوع کنند.

وی یادآورشد: در این میان، میانجیگری از جمله روش‌های غیر قضایی حل و فصل اختلافات تجاری است که در دنیای تجاری امروز اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته و در مقایسه با روش‌هایی، چون داوری، هزینه و زمان بسیار کمتری را می‌طلبد.

هدف اصلی کنوانسیون سنگاپور، ارتقای استفاده از میانجیگری برای حل اختلافات تجاری بین‌المللی است وزیردادگستری گفت: در این راستا، هدف اصلی کنوانسیون سنگاپور، ارتقای استفاده از میانجیگری برای حل اختلافات تجاری بین‌المللی است؛ زیرا میانجیگری از جمله ساز و کاری سریع، کارآمد و به نسبت ارزان‌تر برای حل و فصل اختلافات تجاری است مضافا اینکه با اعمال این روش امکان بیشتری جهت حفظ و استمرار روابط تجاری فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با وجود کنوانسیون سنگاپور، مشکلات اجرای تصمیمات و توافقات حاصل از میانجیگری تا حد قابل توجهی حل خواهد شد و شاید این کنوانسیون بتواند همان اندازه که کنوانسیون نیویورک که داوری را ارتقا بخشید، میانجیگری را ارتقا بدهد.

آوایی اضافه کرد: در واقع، این سند در صدد است تا حل و فصل اختلافات از طریق میانجیگری را ترویج داده و مهمتر از آن اجرای توافقات حاصل از میانجیگری را تسهیل کند. به همین جهت است که از موافقت‌نامه‌های حل و فصل ناشی از میانجیگری و اجرای این موافقت‌نامه‌ها صحبت می‌کند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این کنوانسیون پس از تصویب هیئت وزیران در مرداد ماه سال جاری در کشور سنگاپور با حضور هیئتی از وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه توسط اینجانب به امضا رسید.

وی افزود: هر چند امضای این سند اقدامی در راستای تسهیل حل و فصل اختلافات و گسترش مراودات تجاری با دیگر کشور‌ها برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید، اما نباید تنها به این مرحله اکتفا کرد بلکه تهیه پیش نویس لایحه و آغاز فرآیند تصویب این سند در مجلس شورای اسلامی هدف اصلی و غایت نهایی است که همراهی و همکاری و تلاش همه جانبه تمامی دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

آوایی تاکید کرد: علاوه بر این اجرای مفاد اسنادی نظیر کنوانسیون سنگاپور علاوه بر وجود بستر قانونی لازم که می‌بایست در ایران فراهم شود، مستلزم وجود زمینه‌های مناسب آموزشی و فرهنگ سازی است.

وی عنوان کرد: تلاش جامعه بین المللی در چارچوب سازمان ملل متحد برای امضا و تصویب کنوانسیون سنگاپور، یکی از مهمترین نمونه‌های همکاری بین المللی برای ارتقای صلح و کاهش اختلافات با به کار بردن روش‌های مسالمت آمیز است.

وزیر دادگستری یادآورشد: حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در این همکاری و اقدام همگانی، در بدو امر و به عنوان یکی از چهل و شش کشوری که در مراسم امضای سند شرکت داشتند، نشان از عزم آن دولت برای کاهش اختلافات و ایجاد و گسترش صلح بین المللی از طرق مسالمت آمیز و به دور از خشونت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا از آنجا که ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه مبادلات تجاری و مراودات اقتصادی با تمامی کشور‌ها از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است هر گونه اقدامات حقوقی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی که در فراهم آ‌وردن این اهداف برای جمهوری اسلامی ایران کمک کننده باشد باید مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید علیرضا آوایی وزیر داگستری کنوانسیون سنگاپور سند سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می‌شود

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار نوروزی شهردار قم و معاونین وی، اقدامات انجام شده در شهر مقدس قم را امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر بواسطه اقداماتی که در شهر انجام شده، یک تحولی رقم خورده است.

او ادامه داد: قم امروز با قم چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است که نتیجه همکاری شورای شهر، تدابیر شهردار محترم و سایر مسئولین بوده است. به طور کلی هر کجا وحدت بوده است، کار‌ها به سرانجام رسیده‌اند؛ اما هر کجا اختلاف وجود داشته است، انرژی‌ها صرف مسائل بی‌نتیجه و بی‌اثر شده‌اند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در سال جدید باید یک وحدتی میان مسئولین محترم استان، اعم از نمایندگان مجلس، شورای شهر، شهرداری و تمامی کسانی که در پیشرفت و تعالی شهر تأثیر گذارند، ایجاد شود؛ چرا که سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد، اما این اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به بروز اختلافات و از بین رفتن انگیزه‌ها شوند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به شهردار قم  عنوان کرد: در مجموع، عمران، آبادانی، مبلمان و خدمات شهری و تأمین بستر‌های امنیتی از شهرداری انتظار می‌رود؛ لذا جنابعالی با صرف نظر از اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است، به فعالیت بپردازید و با همراه کردن دیگران اقدامات ماندگاری را انجام دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام حسن مجتبی – علیه السلام – پرداخت وبیان کرد: امام مجتبی – علیه السلام – می‌فرماید «إذا سَمِعتَ أحَدا یَتَناوَلُ أعراضَ الناسِ فاجتَهِدْ أن لا یَعرِفَک.» یعنی اگر شنیدی که فردی در جامعه با آبروی مردم بازی می‌کند، تلاش کن که این آدم تو را نشناسد؛ چرا که در این صورت به سراغ تو نیز خواهد آمد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در سال جدید خداوند برکتی به فکر، اندیشه و تلاش‌های ما بدهد تا شاهد تحولات چشمگیری نسبت به سال قبل و سال‌های قبل از آن باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شکست ایران مقابل قزاقستان؛ سنگاپور آخرین حریف دور مقدماتی
  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می‌شود
  • دلیل تشدید تنش‌ها در جبهه لبنان چیست؟
  • راز عمر ۱۰۰ساله مردم این کشور چیست؟
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • جامعه‌ای که مرگ را کشت؛ راز عمر ۱۰۰ ساله مردم سنگاپور چیست؟
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • حرف‌های انگیزشی برانکو بعد از اولین پیروزی
  • تیم برانکو سنگاپور را در هم کوبید