Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میراشرفی دوشنبه شب در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه با اشاره به توجه ویژه داشتن کارکنان به اخلاق مداری، جوانمردی و آزاده بودن آنها اظهار کرد: واقعا خوشا به حال آنهایی که با همت عالی خود به پیاده روی اربعین می روند و در مرحله بعد نیز کسانی که خالصانه به آنها خدمت رسانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گمرک جزو سازمان های دولتی مظلوم است، افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران بیشترین تکالیف را با کمترین اختیارات و اعتبارات انجام می دهد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه ارائه حداکثر تسهیلات به خدمت گیرندگان و زائران در دستور کار گمرک است، تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات، امکانات و تجهیزات متناسب با وظایف خطیر گمرک در اختیار آن قرار نگرفته است.

میراشرفی بیان کرد: در بازدید از مرز شلمچه مشخص است که در این مرز کارها با نظام مندی بیشتر انجام می شود.

وی عنوان کرد: این حرکت عظیم که شاید یکی از بهترین نمادهای شیعه به دلیل حفظ این نهضت و پیام عاشورا است و در همین حرکت راهپیمایی های این چنینی اینطور باشکوه به نمایش گذاشته می شود.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه فلسفه اربعین این است که پیام قیام عاشورا به هر نحوی زنده بماند، اضافه کرد: شاید پیاده روی و شور و حال این ایام بسیار حرکت بزرگی است ولی نباید این حرکت ها فقط در نماد و ظاهر بزرگ بماند بلکه فلسفه وجودی اربعین نمایان کردن اهداف عاشورا است.

میر اشرفی یادآور شد که بعد از قیام عاشورا وقتی از حضرت زینب (س) سوال کردند که چه دیدی فرمودند "جز زیبایی چیزی ندیدم" اینکه یک عده قلیل زیر بار ظلم نروند می شوند زیبایی و مصداق همان حرف امام حسین (ع) که فرمودند "اگر دین ندارید، آزاده باشید" است.

وی ادامه داد: این پیاده روی اربیعن حسینی هم قصد نمایان و پررنگ کردن این شعار آزادگی است؛ امیدوارم که همگی شعار "هیهات من الذله" را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده و هرگز زیر بار ظلم نرویم.

رئیس کل گمرک ایران گفت: وقتی گمرک در کنار بحث WTO مطرح می شود و اینکه سازمان تجارت جهانی به دنبال اشاعه تجارت آزاد در دنیا است، اولین مسئله کاهش درآمد گمرک بود اما برخلاف افکار برخی افراد که گمرک با این تجارت آزاد نقش خود را از دست می دهد باید اعلام کنم که اتفاقا نقش گمرک پررنگ تر شده و تکالیف بسیاری از این سازمان از جمله بیوتروریسم همچنان به قوت خود باقی مانده است.

میراشرفی افزود: شاید بسیاری از سازمان ها و شرکت ها مثل گاز، آب، برق و یا مخابرات خصوصی شوند ولی گمرک تحت هیچ شرایطی خصوصی نمی شود و حاکمیتی باقی می ماند که این مسئله نشان دهنده درجه اهمیت گمرک است.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در گمرک بیان کرد: شاید در حوزه کشاورزی با مکانیزه شدن این بخش یک دستگاه کُمباین کار عده کثیری را انجام دهد اما در سازمان هایی مثل گمرک امکان انجام این کار نیست.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: در حال حاضر دنیا از کنترل های ملموس و مزاحم به سمت کنترل های غیر ملموس و غیرمزاحم حرکت می کند؛ در گمرک این حرکت با تعیین مسیرهای سبز، زرد و قرمز برای تجارت بیشتر نمود پیدا می کند.

میراشرفی اظهار کرد: در گمرک با شناسایی و انتخاب فعالان اقتصادی مجاز مسیر تجارت برای آنها تعیین و گمرک نیز از ارزیابی های فیزیکی به سمت کنترل های غیرمحسوس مانند دستگاه ایکس ری حرکت می کنیم که این مسئله نشان دهنده ارزش نیروی انسانی در گمرک است.

وی عنوان کرد: حاکمیتی بودن گمرک باقی می ماند و نقش نیروی انسانی در این سازمان بسیار پررنگ است و به لحاظ تأمین امکانات، تجهیزات، محل فعالیت و معیشت آنها نیز باید تمام خود را به کار بگیریم.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی کارکنان گمرک با کمک آنها بهبود پیدا می کند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا در شرایطی تحمیلی آمریکا به عنوان یک تروریست اقتصادی در این جنگ اقتصادی شرایط بهبود پیدا کرده و کارکنان گمرک نیز در تأمین معیشت خود کمتر با مشکل مواجه شوند.

میراشرفی با تأکید بر لزوم عزت نفس کارکنان گمرک ادامه داد: هرچند به استثنای چند سازمان به تعداد کم سایر سازمان ها نیز وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند ولی سعی می کنیم تا با پرداختی های قابل قبول کارکنان گمرک و خانواده آنها کمترین آسیب را از از نظر معیشتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از حساس ترین بخش های گمرک گارد حفاظت آن است، خطاب به کارکنان گمرک بیان کرد: باید عزت و شرف خود را در کنار بزرگ منشی خود با هیچ چیز دیگری عوض نکنید.

رئیس کل گمرک ایران در پایان اظهار کرد: برای ورود موقت خودروها (مرخصی خودروهای مناطق آزاد کشور) به میزان دو ماه حتی از سوی برخی مراجع مورد انتقاد قرار گرفتیم اما برای تقویت رفاه مردم این مناطق از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

کد خبر 4747139

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز رادیو اربعین قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر

شهردار اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی است و فلسفه ایجاد خودروهای تندرو و اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز همین مورد است که فاصله مبدا تا مقصد را در حداقل زمان ممکن تنظیم شود، از این‌رو در مسیر حرکت اتوبوس‌های تندرو باید موانع برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: از فرصتی که ایجاد شده و می‌توانیم با مردم گفت‌وگو کنیم خوش‌حال هستم، مواردی ممکن است از دید مردم مطرح شود که ما به علت حجم اشتغالات متوجه آن نباشیم، انعکاس مردم کمک به بهتر شدن شرایط شهر می‌کند.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

پارک حاشیه‌ای خودروها کنار مسیر بی‌آرتی باید به کمک پلیس راهور کنترل شود

شهروند: مسیری که در خیابان شمس‌آبادی تبدیل به بی‌آرتی شده است، با توجه به حضور پزشکان و تردد زیاد مردم، مشکلات زیادی برای شهروندان به‌وجود آورده است، زیرا خودروها کنار مسیر پارک می‌کنند و امکان تردد سایر خودروها با سختی زیاد وجود دارد و ترافیک سنگینی حدفاصل چهارراه طالقانی تا چهارراه قصر به‌وجود می‌آید.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی است و فلسفه ایجاد خودروهای تندرو و اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز همین مورد است که فاصله مبدا تا مقصد را در حداقل زمان ممکن تنظیم شود، از این‌رو در مسیر حرکت اتوبوس‌های تندرو باید موانع برداشته شود.

حدفاصل مسیر طالقانی تا شیخ‌بهایی از جمله مسیرهایی است که خط بی‌آرتی به دلیل مشکلاتی که بیان شد، دچار توقف زیاد می‌شد، به همین جهت طی مطالعات انجام شده خط ویژه راه‌اندازی شد تا به تسریع حرکت اتوبوس‌ها در خط بی‌آرتی کمک کند و در عین حال مشکلات خاصی برای آن محل ایجاد نمی‌کند، اما باز هم پس از طرح شکایات قرار شد بررسی مجدد توسط اداره ترافیک انجام شود، در کنار شکایاتی که بیشتر مربوط به کسبه محل است، بازخوردهای خوبی از مسافران داشتیم.

انتقال مطب پزشکان از محور شیخ بهایی و آمادگاه از قدیم‌الایام مطرح بود و انتظار می‌رفت که پس از افتتاح شهرک سلامت، این مطب‌ها به آن مکان منتقل شود، اما نوع کار شهرک سلامت متفاوت است و در آن بیشتر درمانگاه‌های تخصصی فعال هستند.

در حال حاضر مباحثی درباره احداث مجتمع پزشکان مطرح شده است، اما چیزی نیست که در کوتاه مدت مشکل‌گشا شود.

یکی از مشکلاتی که موجب کندی حرکت خودروها می‌شود، پارک حاشیه‌ای خودروها کنار مسیر بی‌آرتی است که باید به کمک پلیس راهور کنترل شود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان: این بخش، قسمتی از خط چهارم بی‌آرتی است که طبق مطالعات انجام شده، سرفاصله این قبل از اینکه تغییرات انجام شود ۱۱ دقیقه بود و پس از تغییرات به ۷ دقیقه کاهش پیدا کرده و برنامه این است که با افزایش ناوگان به پنج دقیقه که حد استاندارد است برسد.

پس از احداث با همکاری پلیس راهور بررسی‌های میدانی انجام شد، چند موضوع مطرح بود، نقشی که این خط در تعدیل ترافیک خیابان ایجاد کرده، در ساعت پیک ترافیک خیابان شمس‌آبادی مربوط به قسمت جلوی خیابان است و تا چهارراه قصر ادامه دارد، حذف پارک حاشیه‌ای انجام شد، اطلاع‌رسانی‌ها انجام شد تا افراد از پارکینگ طالقانی استفاده کنند، همچنین جانمایی ایستگاه اتوبوس سر چهارراه قصر به گونه‌ای بود که موجب مختل شدن مسیر ویژه می‌شد که آن ایستگاه نیز به قسمت کنار پیاده‌رو و عقب‌تر منتقل شد که در گشایش ترافیک آن محل مؤثر بود.

عبور عرضی عابران پیاده و افراد دارای ویلچر مورد بعدی است که به منطقه ابلاغ شده تا در راستای تسهیل عبور این افراد نیز گذرگاه‌های ایمنی ایجاد شود؛ هدف اول اجرای این طرح بهبود تردد اتوبوس‌ها بوده است که سرعت و سرفاصله اتوبوس‌ها بهبود پیدا کرده است.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 745458

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی