Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:01:29 GMT

برگزاری پیاده روی جاماندگان از اربعین در اراک

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۶۹۵۲

برگزاری پیاده روی جاماندگان از اربعین در اراک

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری پیاده روی جاماندگان از اربعین حسینی، همزمان با روز اربعین در شهر اراک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: همزمان با روز اربعین مراسم پیاده روی با عنوان «جاماندگان از اربعین»روز شنبه از میدان فراهان اراک تا آستان مقدس امامزاده محمد عابد علیه السلام برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واحدی با اشاره به اینکه این مراسم چند سال است که با حضور گسترده مردم مؤمن و عاشقان و دوستداران اهل‌بیت علیه‌السلام برگزار می‌شود، افزود: این مراسم پیاده‌روی از ساعت ۸ صبح روز اربعین با تجمع عزاداران در میدان فراهان آغاز می‌شود و عزاداران با حرکت در مسیر و سینه‌زنی و زنجیرزنی تا مرقد مطهر امامزاده محمد عابد علیه‌السلام در غم شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفایش سوگواری می کنند.

 وی ادامه داد: قرائت قرآن، برپایی مراسم مداحی، سینه‌زنی، سخنرانی و قرائت زیارت اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های این روز است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: در مسیر عزاداری و پیاده روی موکب های برپا می شود که این موکب ها از محل نذورات مردمی و همچنین آستان مقدس امامزاده محمد عابد دایر است و از عزاداران پذیرایی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

این اثر بازخوانی نقش و جایگاه امام حسن عسکری علیه السلام در میان امت اسلامی به عنوان یازدهمین امام شیعیان است.

نویسنده در ابتدا به جلوه‌های مختلفی از شخصیت فردی و اجتماعی و شهادت افراد مختلف به فضایل آن امام همام و همچنین مراحل مختلف زندگی ایشان اشاره کرده است.

وی در ادامه به نحوه تعامل حضرت با خلفای سه گانه عباسی که با آنان هم‌دوره بوده پرداخته و سپس ویژگی‌های مختلف این دوره از امامت اهل بیت علیه السلام را بیان کرده است.

از نظر نگارنده امام علیه السلام علاوه بر اهتمام فراوان نسبت به نیازهای گروه شیعیان علی‌رغم نظارت‌های شدید حکومت عباسی به نیازهای امت اسلامی نیز توجه می نموده است.

به باور ایشان آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت از پررنگ‌ترین اقدامات آن حضرت بوده است. گزارشی از چگونگی شهادت و تدفین و معرفی میراث علمی امام علیه السلام بخش آخر کتاب را به خود اختصاص داده است.

جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» از سوی سید منذر حکیم و عبد الرزاق الصالحی تهیه شده، از سوی ضرغام حیدر نقوی به زبان اردو ترجمه و در قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز
  • درمان بیماران یک عبادت و دارای اجر معنوی است