Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان به افغانستان در ۶ ماه نخست سال جاری به افزون بر ۲۱۸ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد ۱۰۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، نادر میرشکار اظهار داشت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به افغانستان در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱۸ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۸۳ دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از مجموع صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان بوده است ادامه داد: میزان صادارت در ۶ ماهه نخست سالجاری از گمرکات استان به این کشور۴۶ میلیون و ۹۲هزار و ۴۹۰ دلار بوده که با توجه به ۳۴میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۷ دلار صادرات گمرکی در ۶ ماهه نخست پارسال رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان به افغانستان در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۷۲ میلیون و ۷۴۱هزار و ۹۹۳ دلار بوده که نسبت به ۷۱میلیون و ۹۱۰هزار و ۴۵ دلار سال گذشته رشد ۱۴۰ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان دلار رشد سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴