Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@21:51:24 GMT

کارت های بازرگانی رتبه بندی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۷۷۰۸

کارت های بازرگانی رتبه بندی می شوند

خبرگزاری میزان- معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: با همکاری اتاق بازرگانی و مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کارت‌ها رتبه بندی می‌شوند. تاریخ انتشار: 10:52 - 23 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۹۴۱

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، حمید زادبوم در نشست صبحانه کاری که با حضور وزیر صنعت در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ثبت سفارش برای کارت‌های بازرگانی سال ۹۷ و ۹۸  برای واحد‌های تولیدی آزاد است و برای تجار هم درصدد هستیم که ثبت سفارش باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: با همکاری اتاق بازرگانی و مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کارت‌ها رتبه بندی می‌شوند و پس از آن می‌توانیم درباره استثنا و محدودیت‌ها تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به عضویت در اوراسیا گفت:  از ۸۶۲ قلم کالایی که جزو تعرفه ترجیحی قرار می‌گیرند ۳۶۰ قلم مربوط به اعضای اوراسیا و ۵۰۲ قلم مربوط ایران است که توافق شده و تا ۶ ماهه نمی‌توان آن را تغییر داد.

زادبوم ادامه داد: پس از یک سال مذاکرات، تجارت آزاد با این ٥ کشور که مهم‌ترین آن‌ها روسیه است، آغاز می‌شود و ٨٠ تا ٨٥ درصد کالا‌ها بدون تعرفه خواهند شد.

معاون وزیر صنعت درباره صدور مجوز‌های نمایشگاهی گفت: در این زمینه دو کمیته داشتیم که یکی از آن‌ها منحل شده، در کمیته دوم نیز قرار است از حضور اتاق بازرگانی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت بازرگانی اوراسیا روسیه تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح ورزی: هیات رییسه اتاق اجازه دخالت دولت را ندهد

حسین سلاح ورزی اظهار داشت: آیا اقتصاد کشور و کسب و کار‌ها هیچ مشکلی ندارد غیر از اینکه وزرا در جلسات چندساعته و مستمر به مسایل اتاق بپردازند و بررسی کنند که چطور اتاق بازرگانی ایران را بچینند و بخش خصوصی را از کار بیندازند؟

به گزارش ایلنا، رییس پیشین اتاق ایران، در یازدهمین جلسه هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: سال گذشته و پس از ابطال انتخابات ۲۸ خرداد گفته شد که با رفتن سلاح‌ورزی روزگار، چون شکر آید، با این حال چنانچه هشدار داده بودم موضوع دخالت دولت در امور اتاق ایران به همین جا بسنده نشد و در آخرین ساعات کار سال ۱۴۰۲ در تداوم سناریویی که برای اتاق ایران تعریف شده بود سه موضوع مطرح شد و عده‌ای به دولت القا کردند که آنچه در اتاق ایران اتفاق می‌افتد می‌تواند اقتدار دولت را زیر سوال می‌برد تا اتاق بازرگانی را به عنوان یک نهاد مستقل از کار بیندازند.

وی افزود: در جلسه بیست و شش اسفند با ابطال انتخابات یکی از اتاق‌ها سعی شد این سیگنال به اتاق‌های استانی داده شود که یک اراده بیرونی می‌تواند هر زمان که بخواهد سرنوشت انتخابات اتاق‌ها را تغییر دهد.

سلاح ورزی ادامه داد: همچنین بنا داشتند با ارائه یک تفسیر غیرقانونی تعداد نمایندگان تشکل‌ها را در هیات نمایندگان اتاق ایران محدود کنند که عجالتا در جلسه بیست و شش اسفند با تدبیر هیات رییسه این کار انجام نشد هرچند به نظر می‌رسد در آینده در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر ایجاد یک رکن جدید در اتاق بازرگانی است، رکنی به عنوان دبیرخانه شورای عالی نظارت در قانون تعریف نشده و با ایجاد این رکن اختیارات بی حد و حصر به نهادی داده می‌شود که می‌تواند به جای هیات رییسه و نمایندگان اتاق‌ها با اختیارات بی حد و حصر بنشیند. چارتی که برای این رکن تعریف شده که از چارت اتاق بازرگانی ایران عریض‌تر و طویل‌تر است.

رییس پیشین اتاق ایران تصریح کرد: آیا اقتصاد کشور و کسب و کار‌ها هیچ مشکلی ندارد غیر از اینکه وزرا در جلسات چندساعته و مستمر به مسایل اتاق بپردازند و بررسی کنند که چطور اتاق بازرگانی ایران را برچینند و بخش خصوصی را از کار بیندازند؟

سلاح ورزی ادامه داد: ناترازی انرژی مگر باعث تعطیلی بنگاه‌های تولیدی در تابستان و زمستان نمی‌شود؟ همچنین در سال گذشته کسری ترازی تجاری برای اولین بار رکورد زد چرا وزیر صمت جلسه مفصلی برای این کار نمی‌گذارد؟ ارزش افزوده بخش صنعت و معدن در سال گذشته منفی شده و چرا وزیر اقتصاد تدبیری برای بازار سرمایه نمی‌کند؟ و در چنین شرایطی دخالت در امور اجرایی اتاق در آخرین ساعات اداری سال گذشته در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در نهایت گفت: خواهش من این است اعضای هیات رییسه اجازه تداوم دخالت بخش دولتی در امور بخش خصوصی را ندهند.

دیگر خبرها

  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • رفع پلمب اتاق بازرگانی آبادان
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • تراز تجاری استان یزد به مثبت ۱۷۷ میلیون دلار رسید
  • رفع پلمپ اتاق بازرگانی آبادان
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • ایران در انتهای جدول جذابیت محیط کسب و کار
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • سلاح ورزی: هیات رییسه اتاق اجازه دخالت دولت را ندهد
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است