Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حاجی‌تبار مدیر فنی شرکت کشت نگاران امید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به مشکلات کشاورزان در عرصه تولید محصول با کیفیت و مرغوب اظهار کرد: متاسفانه عدم دسترسی به داده‌های کیفی و کمی به روز یکی از موضوعات مهمی است که کشاورزان به این امر مهم واقف نیستند در حالی‌که ما با استفاده از پهپادها می‌توانیم اطلاعات جامع و کافی را در اختیار کشاورزان قرار دهیم؛ چرا که کشاورزان خواهان کاهش هزینه‌های تولید و افزایش میزان تولید در واحد سطح زیرکشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از پهپاد و تجزیه و تحلیل درست داده‌های آن می‌تواند بخشی از این مشکل را کاهش دهد. از پهپادها برای تصویربرداری به منظور تهیه نقشه، بررسی میزان سلامت گیاهان، تنش آبی و سمپاشی استفاده می‌شود.

حاجی تبار با اشاره به این‌که امروزه پهپادها در تمام حوزه‌ها از تصویربرداری گرفته تا عملیات‌های نظامی، نجات، کشاورزی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: استفاده از روش‌های نوین همچون پهپادها برای افزایش بهره‌وری مزارع کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است، این پهپادها برای مصارفی همچون بررسی میزان سلامت گیاهان، سم‌پاشی گیاهان و نشانه‌گذاری دام‌ها وسیله‌ای بسیار موثر در کشاورزی محسوب می‌شود، به عنوان مثال پهپادهای ویژه کشاورزی می‌توان وضعیت سلامت محصول و آفات احتمالی را بررسی کرده و پس از نشانه‌گذاری نقاط آلوده و در معرض خطر، زمین کشاورزی را با استفاده از مخازن تعبیه شده روی پهپاد سمپاشی کنند.

مدیرفنی یک شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: این شرکت با استفاده از تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نقشه‌هایی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند زمین خود را بهتر مدیریت کنند. همچنین به سایر ذینفعان صنعت کشاورزی هم اطلاعاتی از قبیل سطح زیرکشت، وضعیت مدیریت مزارع، اثر بلایای طبیعی بر محصولات و مانند آن‌ها می‌دهد تا بتوانند تصمیم‌های بهتری بگیرند.

مدیرفنی این شرکت تصریح کرد: یکی از این فناوری‌ها که طی سال‌های اخیر به صورت جدی به آن پرداخته شده بحث پهپاد در کشاورزی است و کشور ما نیز همگام با پیشرفت این تکنولوژی‌های نوین در استفاده از پهپادها و ربات‌های پرنده در صنایع کشاورزی غافل نمانده به گونه‌ای که با دانش و تخصص فنی و توان داخلی توانسته ربات‌های پرنده بدون سرنشین را در کشور طراحی و تولید کند.

وی تأکید کرد: کشاورزی ما قدمت زیادی دارد اما اگر دنبال بهره‌وری آب، بالا بردن عملکرد محصول و وارد کردن تکنولوژی‌های نوین در عرصه کار هستیم باید افراد متخصص وارد شوند. دیدگاه سنتی به عنوان تجربه خوب است اما نباید دنبال دیدگاه سنتی صرف برویم، باید سنت را با تکنولوژی ترکیب و مدرنیزه کنیم.

حاجی‌تبار ادامه داد: ساخت پهپاد در بخش کشاورزی یکی از راهکارهایی است که به توسعه صنعت کشاورزی کشور کمک می‌کند. لذا با استفاده از پهپادها در صنعت کشاورزی می توان در کنترل مصرف آب و مدیریت کشت صرفه جویی کرد.

حاجی‌تبار تأکید کرد: ما در این عرصه نیاز به حمایت‌های مسئولان داریم تا در حوزه فناوری همسو با کشورهای پیشرفته حرکت کنیم چرا که تنها به ارتقای کمی نباید بسنده کرد بلکه ارتقای کیفی هم باید توسعه یابد.

انتهای پیام/

169 / 336 پهپاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی تصویربرداری ماهواره کیفیت محصول

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پهپاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی تصویربرداری ماهواره کیفیت محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف پهپادها و موشک‌های ایرانی دراسرائیل مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، سپاه پاسداران اعلام کرد : در پاسخ به جنایات های رژیم صهیونیستی نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین های اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

کد خبر 844063 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران اسرائیل هواپیما - پهپاد خبر ویژه دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • باغات استان بوشهر با توزیع نهال یارانه‌ای رونق می گیرد
  • خرید توافقی برنج راه حلی مناسب برای ایجاد تعادل در بازار
  • حمله ایران خطرناک بود / این حمله طراحی شده و یا نمادین نبود
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • اهداف پهپادها و موشک‌های ایرانی دراسرائیل مشخص شد
  • بیش از ۸۰ درصد اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها محقق شد