Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@21:42:22 GMT

بعد بیست ماه، ... هیچ!

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۸۴۰۵

بعد بیست ماه، ... هیچ!

اما در هفتمین سال فعالیت دولت روحانی، او حرف تازه و کارنامه ای قابل پذیرش نداشت. همان نشریاتی که زمانی دولت روحانی را "رحم اجاره ای اصلاح طلبان"! نامیدند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

رئیس جمهور بالغ بر بیست ماه در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین وقتی بعد از 600 روز، در جمع خبرنگاران رفت، لابد باید حرفی برای گفتن و گزارشی که به کار زندگی مردم بخورد، می داشت تا لا اقل روزنامه های حامی او، تیتری جذاب بزنند.

اما در هفتمین سال فعالیت دولت روحانی، او حرف تازه و کارنامه ای قابل پذیرش نداشت. همان نشریاتی که زمانی دولت روحانی را "رحم اجاره ای اصلاح طلبان"! نامیدند، حالا تیتز زده اند "آماده ام برای ملتم قربانی شوم".

اما این حرف ها برای مردمی که زندگی آنها دستمایه آزمون و خطای چند باره اعتماد به غرب شد، نه اشتغال می شود و نه مسکن و ازدواج.

هفت سالگی برای دولتی که به ظرفیت های اقتصادی و فنی و اجتماعی مردمش باور دارد، باید دوره شکوفایی و رونق باشد؛ اما روحانی، این اعتماد و باور به توان خودی را از مردم و کشور دریغ کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن محمد ایمانی رئیس جمهور روحانی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیل سال گذشته و امسال جنوب استان مانور مشارکت مردم، انسجام اجتماعی، نخبگانی و اعتماد مردم نسبت به مسئولان بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا شریفی در نشست شورای اداری شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند با اشاره به اینکه امور شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر را همیشه با افتخار پیگیری کرده‌ام، اظهار داشت: فرمانداران این شهرستان‌ها ارتباط خوبی با مردم گرفته اند همچنین تیم اجرایی هر شهرستانی به نسبت ارتباطی که با مردم می‌گیرد درصد موفقیت آن تضمین می‌شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری سال‌هاست که شعار سال را به مباحث اقتصادی به ویژه با مشارکت مردم اختصاص می دهند و امسال  دغدغه مقام معظم رهبری و در واقع دغدغه حکمرانی کشور با پشتوانه مردمی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ماشین آلات دستگاه‌ها برای مدیریت بحران سیل و مسائلی از این دست کافی نیست بنابراین استفاده از ظرفیت مردمی و بخش خصوصی یک مزیت به شمار می‌رود که در سیل اخیر مشاهده کردیم مردم در شرایط بحرانی کنارمان بودند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با توکل به خداوند، برکت خون شهیدان و پشتوانه مردمی با افتخار و اقتدار به استکبار سیلی زد و هیمنه آن‌ها را در هم شکست بنابراین باید بگوییم مردم قدرت اصلی نظام و انقلاب هستند دشمن نیز از پشتیبانی مردم از نظام آگاه شده به همین دلیل  به دنبال مهندسی معکوس رفته به‌طوری که اکنون اسرائیلی‌ها در عملیات روانی که در فضای مجازی به راه انداخته اند بارها تکرار کرده که به ایران حمله کرده یا قرار است حمله کنند.

وی بیان کرد: اگر در سیستان و بلوچستان گروهکی به اسم دفاع از قوم بلوچ یا اهل سنت، یا هر اسم دیگری حرکتی می زند پشت پرده این جریان‌ها سرویس‌های جاسوسی است که انسجام مردم را هدف قرار داده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از سال 1402 به عنوان سال پر برکتی در حوزه‌های مختلف برای استان یاد کرد و افزود: علی رغم عقب‌ماندگی هایی که در استان داریم و امکانات متناسب با نیاز مردم خصوصا در شهرستان‌های نیک‌شهر، قصرقند و فنوج نیست اما براساس نظرسنجی‌های مردمی سال گذشته شاخص‌های سرمایه سازی استان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، زیرساختی، پروژه های آب، راه، معدن، مرز، گاز و راه آهن رشد کرده در واقع مجموع اعتبارات استان در سنوات گذشته به چیزی حدود شش تا 10 هزار میلیارد تومان می رسید اما در سال 1402 استان بیش از 60 هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کرد.

وی گفت:روز اول فروردین 1403 که با وزیر گردشگری ارتباط گرفته بودم اعلام کردم سیستان و بلوچستان به پدیده گردشگری کشور تبدیل خواهد شد که خوشبختانه این اتفاق افتاد اما قضیه چابهار و راسک پیش آمد، اگر دفاع از حق، مطالبه و با پیگیری جریانی است این راه درستی نیست چرا که همه تلاشمان برای شناساندن استان به مردم خارج از این منطقه هدر رفته و بار دیگر تیتر اخبار در حوزه نا امنی شده ایم، خوشبختانه تفاوت این اقدام با دهه 80 این بود که مردم با این جریان همراه نبودند چون مردم به کنشگری، تیم خدمتگزار، هیات اجرایی و هیات حاکمه خود در سیستان و بلوچستان اعتماد کرده‌اند.

شریفی اظهار کرد: سیل پارسال و امسال مانور مشارکت مردم، انسجام اجتماعی و نخبگانی، مانور اعتماد مردم به مسئولان بود که باید قدر اعتماد مردم را بدانیم چرا که بزرگترین افتخار ما ارتباط با مردم است چون مردم در آن شرایط بارندگی و سخت سیل به کمک‌مان آمدند ودر کمترین زمان ممکن بحران را مدیریت کردند.

وی بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها به لحاظ مدیریت بحران کمبودهایی وجود دارد در شورای اداری بمپور و ایرانشهر مطرح کردیم که نیاز است چند پایگاه امداد و نجات دیگر  به دلیل پهناوری سیستان و بلوچستان در نقاط مختلف استان برپا شود و هلی کوپتر مستقر شود تا در شرایط بحرانی بتوان از آن‌ها استفاده کرد و امکانات تنها در مرکز استان دپو نباشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه مطلب بالا با بیان اینکه سال‌ها قبل هلال احمر این تدبیر را انجام داده است خاطرنشان کرد: امکانات امداد و نجات در برخی از شهرستان‌ها مانند چابهار، زابل، سراوان، ایرانشهر به عنوان شهرستان‌های معین تدبیر می‌شود اما این‌ها متناسب با حجم و سطح بحران های استان نیست در حوزه مدیریت بحران باید حمایت سران طوایف، علما و ریش سفیدان  را در کنارمان داشته باشیم و باید از تجربه افراد قدیمی‌تر در این شرایط استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود