Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@16:06:16 GMT

امنیت در سامرا حاکم است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۸۴۵۵

امنیت در سامرا حاکم است

به گزارش ایکنا از زنجان، سردار شریعتی، فرمانده قرارگاه اربعین سامرا، 23 مهرماه با حضور در موکب اوقاف زنجان در سامرا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد حضور چشمگیر زائران در سامرا هستیم که به این محل رونق بخشیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جان‌فشانی مدافعان حرم، امنیت را در منطقه برقرار کرده است، گفت: حضور مردم در راهپیمایی اربعین این اتحاد مسلمانان را دوچندان کرده و سامرا روز به روز رونق می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خدمات موکب‌ها در مراسم اربعین را عالی توصیف کرد و گفت: همه مواکب با جان و دل کار می‌کنند. در این مراسم مردم در دو مرحله در سامرا حضور پیدا می‌کنند، یکی قبل از اربعین و دیگری بعد از اربعین؛ بنابراین باید شرایط خوبی را برای ارائه خدمات به زائران فراهم کنیم.

شریعتی بیان کرد: خدمات‌رسانی به زائران هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی مطلوب است و با تلاش شبانه‌روزی خادمان، ۳۵ موکب ایرانی با کیفیت بسیار عالی و تعدادی هم موکب از اهالی منطقه در شهر بلد و سامرا مستقر هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا تصریح کرد: امنیت بسیار خوبی در سامرا حاکم است و تا کنون همه چیز خوب بوده و با تلاش مسئولان و به خصوص نیروهای حشدالشعبی امنیت خوبی برقرار شده تا زائران این مکان مقدس را زیارت کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته حضور اوقاف در سامرا چشمگیر بوده، بیان کرد: خوشبختانه در راستای رونق بخشی به سامرا و شهر بلد، اوقاف جزو سازمان‌هایی بود که در کنار سازمان‌های دیگر خوب وارد عمل شده و و زنجان هم با استقرار موکب اوقاف و حسینیه اعظم با سازماندهی منسجم خدمات‌رسانی خوبی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان سردار شریعتی اربعین سامرا موکب امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان درباره حج

به گزارش جام جم آنلاین، عربستان برای اطمینان از عملکرد روان ورود و خرج زائران و کاهش تخلفات احتمالی در حج، مجازات‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته و با همکاری اداره کل گذرنامه، عواقب شدیدی را برای افرادی که قوانین حج را نقض می‌کنند، تعیین کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد انجام حج بدون کسب مجوزهای لازم غیرقانونی است و ۵۰ هزار ریال سعودی معادل ۱۳۳۰۰ دلار (بیش از ۸۰۰ میلیون تومان) جریمه خواهد داشت. همچنین افرادی که در حال جابه‌جایی زائران بدون مجوزهای لازم دستگیر شوند، همین مقدار جریمه خواهند شد.

مهاجرانی که مرتکب چنین تخلفاتی شوند به مدت شش ماه زندانی و سپس از عربستان اخراج خواهند شد و به مدت ۱۰ سال از ورود دوباره آنها به کشور جلوگیری خواهد شد.

علاوه‌بر این، افرادی که مقررات را نقض کنند، از طریق کانال‌های رسانه‌ای با بی‌اعتباری عمومی مواجه خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان اخیرا اعلام کرده ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضای روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضای قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است. این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد و با توجه به نزدیکی پایان دوره سه‌ماهه ویزای عمره و آغاز حج، احتمال حضور حجاج غیرقانونی از کشورهای مختلف در مناسک حج وجود دارد.

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران