Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@16:15:13 GMT

چرا برخی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۸۷۲۹

چرا برخی از قطعات در خودروهای صفر حذف شد؟

دبیر انجمن خودروسازان در خصوص حذف برخی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات به ارائه توضیحاتی پرداخت. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حذف برخی از قطعات در خودروهای صفر از جمله کروز کنترل، دیسک و تعدادی دیگری از قطعات، اظهار داشت: دو عامل باعث شده که این قطعات در خورودهای صفر کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین مورد کمبود قطعات است امروز خودروسازان حدود 15تا20 هزار میلیارد بدهی به قطعه‌سازان دارند که معادل همین رقم در سال گذشته و شش ماهه امسال زیان خودروسازان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری است.

وی با اعلام اینکه وقتی پول قطعه ساز پرداخت نمی‌شود آنها تمایلی به ارائه قطعه به خودروسازان ندارند، افزود: اگر تحمیل قیمت‌های دستوری به خودروسازان نبود آنها می‌توانستند خودرو را با قیمتی معقول به فروش رسانده و بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کنند اما امروز مشکلات عاملی شده تا برخی از قطعات در خودروهای صفر که مربوط به ایمنی خودرو نیستند حذف شود.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: به عنوان نمونه کروز کنترل و دیسک آلومینیومی حذف و به دیسک فولادی تغییر کرده است. البته این قطعات مربوط به ایمنی نبوده و حذف آنها موردی در خودرو بوجود نمی‌آورد و فقط خودرو از حالت لوکسی خارج می‌شود.

نعمت بخش در ادامه صحبت‌های خود با تأکید براینکه در شش ماهه امسال افت تولید خودرو بسیار محسوس بوده است، گفت: در شش ماهه امسال دو خودروساز هر کدام حدود 4 هزار میلیارد تومان زیان داشتند و همچنان خودروها را با زیان تولید می‌کنند. قرار بود دولت زیان خودروسازان را پرداخت و حتی به آنها وام بدهد ولی هیچ کدام از این موضوعات اجرایی نشده و کمبود نقدینگی و مشکلات تولیدی عاملی شده تا شاهد افت تولید در صنعت خودروسازی کشور باشیم.

توقف تولید 2 خودرو در انتظار تصمیم شورای عالی استانداردقیمت خودروهای ایران خودرو امروز 98/07/22قیمت خودروهای سایپا امروز 98/07/22| پراید 47 میلیون و 700 هزار تومان شدخط قرمز ایران خودرو مبارزه با فساد سیستمی است

انتهای پیام/

R1012125/P1012122/S7,78,1415/CT1 واژه های کاربردی مرتبط خودرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان

به گزارش خبرگزاری مهر، سپهر توکلی دادجوی سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

توکلی درباره گران فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

کد خبر 6085349 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس