Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید براتی روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در جمع خبرنگاران استان افزود: این مرکز نماینده" ایرکن " در خاورمیانه است که امکان جذب دانشجو از خارج و همچنین گذراندن دوره کاروزی دانشجویان رشته گردشگری و هتلداری در خارج را برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند.

وی، با تاکید بر اینکه اولویت استان رونق صنعت گردشگری است اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز رشته‌های هتل‌داری، آشپزی و گردشگری در استان ارائه می شود تازمینه توسعه گردشگری و همچنین توسعه صنعت هتلداری در استان رونق داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال وبختیاری افزود: در این رشته هم‌اکنون ۶ دانشجو پذیرش شده است.

براتی، با اشاره به اینکه تاکنون ۴ مرکز (خصوصی و دولتی) علمی‌ کاربردی تا پایان شهریورماه امسال از جمله مرکز استانداری، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و جهاد کشاورزی تعطیل شد، افزود: مدرسان دانشگاه علمی کابردی نیز در استان و کشور تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار داشت: براساس طرح تعیین تکلیف مدرسان دانشگاه علمی کابردی استان ۵۰ درصد مدرسان قبلی از گردونه فعالیت خارج می‌شوند.

به گفته وی، براساس فراخوان سال‌ گذشته، در جذب مدرسان جدید ۴۴ مدرس به مدرسان اضافه شد که ۱۵ نفر از این تعداد مدرسان خبره هستند.

براتی اظهار داشت: برای نخستین بار در دانشگاه علمی کابردی استان رتبه‌بندی مدرسان اجرا شد و امسال نیز فراخوان جذب مدرس در استان اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی هیات علمی رسمی ندارد، ادامه داد: آموزش در این دانشگاه بر عهده مدرسان حق التدریسی است.

وی اظهار داشت: امسال به منظور توسعه رشته‌های جدید در دانشگاه علمی کاربردی رشته تربیت مربی نمایش کودک و رشته موسیقی سنتی و کاردانی نساجی در استان تدوین و مراحل قانونی آن ایجاد شده است.

براتی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کابردی یکی از سیاست‌های این دانشگاه افزود: نخستین کمپ کارآفرینی استان از ۱۸ تا ۲۲ آبانماه در دانشگاه علمی کاربردی استان فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: این کمپ در راستای جنبش راه اندازی شرکت‌های دانشجویی فعال خواهد شد تا بتوان با راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دانشجویی از طریق ایده‌های کسب و کار زمینه جذب تسهیلات برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

براتی افزود: هم‌اکنون ۸۱۱ دانشجو بیکار در این دانشگاه شناسایی شده است که در راستای کارآفرینی از این دانشجویان حمایت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی  کاربردی استان چهارمحال وبختیاری در ادامه افزود: امسال ۸۲۹ دانشجو در رشته‌های جدید در ۱۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان پذیرش شدند که از این تعداد ۴۲۷ در مقطع کاردانی و ۴۰۲ نفر در مقطع کارشناسی هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری هم اکنون نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو در رشته ها و دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی اسکی؛ نسل جدید مربیان و مدرسان در راه هستند
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه