Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:50:45 GMT

طرح داعش برای حمله به زائرین ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۸۸۵۷

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیرو‌های این کشور طرح داعش برای حمله به زائرین اربعین حسینی در استان صلاح الدین را ناکام گذاشتند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های ما توانستند طرح تروریست‌های داعش برای هدف قرار دادن زائرین اربعین حسینی در شرق سامرا در استان صلاح الدین را ناکام بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: نیرو‌های ما دو عامل انتحاری را که قصد داشتند خود را در میان زائرین منفجر کنند از پای درآوردند.

۳۱۰

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تابناک داعش اربعین حسینی پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان

به گزارش همشهری آنلاین، طبق آمارها ۹۵.۵ درصد از مساحت سمنان در شرایط خشکسالی است و ۸۰ درصد از مجموع اراضی تحت خشکسالی استان هم دچار افت شدید منابع آبی هستند؛ مساله خشکسالی و تنش آبی در این استان به قدری جدی است که سال گذشته قرارگاه تنش آب آشامیدنی با حضور فرمانداران سمنان و شاهرود تشکیل شد و امسال هم چند روزی از شروع سال نگذشته بود که «سید محمدرضا هاشمی» استاندار تشکیل ستاد تنش آبی، فرهنگسازی با اطلاع‌رسانی و آموزش جلوگیری از هدررفت آب در روستاها را ۳ گام در مدیریت کم‌آبی معرفی کرد. در سفر رئیس‌جمهوری به سمنان (پنجشنبه و جمعه، ۳۱ و ۳۱ اردیبهشت) هم مهم‌ترین مطالبه سمنانی‌ها آب عنوان شد که رئیس‌جمهوری در این زمینه قول‌هایی داد.

تکمیل زودتر پروژه

سفر رئیس‌جمهوری به سمنان علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مهمی چون نیروگاه سیکل ترکیبی، احیای واحدهای راکد و همچنین جشن واگذاری ۲۰۵۸ واحد مسکونی و ۱۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت خبرهای خوبی هم در حوزه آب آشامیدنی داشت؛ افتتاح طرح تکمیل آب‌رسانی به گرمسار با هدف افزایش کیفیت و پایداری آب آشامیدنی.

رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی با اشاره به آغاز تست و آب‌اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار در این باره به همشهری گفت که تکمیل طرح آبرسانی به گرمسار، آرادان و ایوانکی از مصوبه‌های دور قبلی سفر رئیس‌جمهوری به سمنان بوده است.

به گفته «علی پوراحمد»، هدف از اجرای پروژه آبرسانی به شهرستان‌های غرب استان برای تأمین آب پایدار مصارف شرب و صنعت این دو شهرستان به میزان ۲۱ میلیون متر مکعب در سال بود؛ از آنجایی که آب با عبور از خاک‌های نامناسب بی‌کیفیت می‌شد، طرح تکمیل برای جلوگیری از کاهش کیفیت آب اجرا شده است.

به گفته او، عملیات اجرایی این طرح باید در شهریور سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسید، اما با حمایت دولت ۸ کیلومتری باقی مانده خط انتقال طرح در محدوده استان سمنان خاتمه یافت.

طرح تکمیل آب‌رسانی به گرمسار از مبدا بند انحرافی سیمین‌دشت به مقصد: غرب سمنان به طول خط انتقال ۷۴ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۳۰۲۶ میلیارد ریال اجرا شده است و با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه قرار است ۲۰.۵ میلیون مترمکعب آب را تامین کند.

کمبود آب ۱۰ میلیون متر مکعبی

وزیر نیرو هم در جریان سفر رئیس‌جمهوری به سمنان و بهره‌برداری از طرح انتقال آب به شهرستان‌های گرمسار، ایوانکی و آرادان در غرب استان سمنان گفت که با انتقال آب حبله‌رود حدود ۲۱ میلیون متر مکعب آب باکیفیت مناسب برای این منطقه تأمین شد و با یک خط انتقال ۲۳ کیلومتری و لوله با قطر ۸۰۰ میلیمتر عملیات در این بخش به پایداری رسید.

«علی‌اکبر محرابیان» تاکید کرد که حل مساله آب سمنان مانند سایر نقاط کشور تعهد وزارت نیرو است و طرح‌های در حال اجرا نیز نشان می‌دهد حمایت‌ دولت و به ویژه رئیس‌جمهوری ما را به نقطه حل مساله خواهد رساند.

او با بیان اینکه مجموع مصرف سالانه سمنان ۹۰ میلیون متر مکعب است و در دوره اوج مصرف یعنی دوره گرمای تابستان حدود ۱۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی استان سمنان کمبود وجود دارد، افزود:‌ بارش‌های این استان در سال جاری نسبت به دوره بلندمدت ۲۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ضمن این‌که مجموع بارش عادی(نرمال) استان بسیار کمتر از میانگین کشور است.

راهکارها برای تنش آبی

تنش آبی در شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و ایوانکی جدی است که وزیر نیرو در جریان سفر به سمنان درباره تامین آب آن‌ها به جز ایوانکی که در پروژه انتقال آب گرمسار گنجانده شده است، توضیحاتی داد.

در دامغان، طرح علاج‌بخشی سد شهید شاه‌چراغی، شاهرود اجرای خط انتقال سد کالپوش و سمنان اجرای یک خط ۷۶ کیلومتری از جمله راهکارهای در حال اجراست.

کد خبر 845571 برچسب‌ها استان سمنان آبرسانی

دیگر خبرها

  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع از کشور بود
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • ترور ناکام یک نفر در برزیل + فیلم
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا