Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان پتانسیل سیلیکون ولی شدن را دارد، اما موانعی نیز در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،کوروش خسروی در برنامه زنده اینجا اصفهان اظهار داشت: اصفهان می‌تواند سیلیکون ولی غرب آسیا باشد، سیلیکون ولی منطقه کوچکی در شرق سانفرانسیسکو است و به دره سیلیکون نیز معروف است که در دوره جنگ جهانی یکی از مراکر مهم تحقیقاتی برای ساخت تجهیزات به ویژه رادارهای جنگی بوده است، بعد از اتمام جنگ تجمع مراکز تحقیقاتی در این منطقه پدیده‌ای را به وجود می‌آورد که در دنیا تازگی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: سیلیکون ولی نخستین نمونه یک محیط مناسب شهری برای رشد نوآوری و کارآفرینی است و یک اکوسیستم خوب برای کارآفرینی محسوب می‌شود.بعد از متولد شدن سیلیکون تقریبا در اواخر دهه نود میلادی و اوایل قرن بیستم همه دنیا متوجه وجود این منطقه شدند، از همان زمان الگو برداری از این منطقه شروع شد و اصفهان نیز با داشتن ویژگی‌های خاص خود می‌تواند در غرب آسیا یک سیلیکون ولی باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد:سیلیکون ولی کمک می‌کند تا شهری پویا و نوآور داشته باشیم،در سیلیکون ولی نیز مانند تمام دنیا کارآفرین ایده خود را شروع می‌کند و برخی موفق و برخی دیگر هم با شکست مواجه می‌شوند، یکی از ویژگی‌های خوبی که در این منطقه وجود دارد، این است که اگر در شروع کار با شکست مواجه شوند، ناامید نخواهند شد و مجددا فعالیت خود را شروع می‌کنند.

خسروی گفت: یکی از مشکلات فرهنگی ما در زمینه سیلیکون ولی شدن این است که آمادگی برای ادامه دادن دوباره بعد از شکست را نداریم و این مسئله هنوز در فرهنگ ما جا نیافتاده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سیلیکون شورای اسلامی شهر مشکلات آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان با اشاره به اینکه منطقه اندوان به تازگی به عنوان شهر تحت پوشش شهرداری قرار گرفته است، گفت: با برطرف شدن پوسیدگی لوله‌های آب این منطقه پیش بینی می‌شود، آسفالت محله‌های اندوان تا نیمه اول امسال در دستور کار قرار گیرد.
هوشنگ نظری پور افزود: همچنین به همت یکی از خیران حدود ۴ هزار متر مربع زمین به فضای سبز این منطقه واگذار شده که درصورت کسب مجوز‌های لازم اجرای این طرح آغاز می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است