Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  علی باقری شهردار منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مختصات جغرافیایی این منطقه عنوان کرد: این منطقه با وسعت ۸هزار و ۲۰۰ هکتار بزرگترین منطقه اصفهان  به شمار می‌رود که ۶هزارو ۶۰۰ هکتار شهر و بقیه محدوده قانونی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او با اشاره به دارا بودن ۱۰ محله و جمعیت ۱۴۰هزار نفری این منطقه اضافه کرد: پراکندگی محدوده و بافت قانونی خدمت رسانی را پیچیده می‌کند.   باقری با بیان اینکه سرانه فضای سبز ۳۰۰هکتار است، اظهار کرد:سرانه فضای سبز در منطقه دوازده شهرداری اصفهان به ازای هر نفر ۲۱/۶ متر مریع است است.   او ادامه داد:طرح انتقال پساب شاهین شهر با لوله گذاری ۱۸ هزار متر به تسویه خانه تکمیلی با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی در حال انجام است که برای آبیاری فضای سبز منطقه ۲و ۱۲ استفاده می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری بیان کرد: عملیات شبکه توزیع این پساب به طول ۱۸هزارمتر  به همراه سه مخزن کامل شده و پروژه تسویه خانه هم به صورت مشارکتی با جمعی از اساتید دانشگاهی بوده که تمامی این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.   باقری با بیان اینکه این منطقه از لحاظ اختصاص بودجه شهرداری رتبه سوم را دارد، عنوان کرد:کل بودجه منطقه ۱۶۷ میلیارد تومان است که ۱۱۷میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد.

او با اشاره به تعریف شدن۱۲۵پروژه عمرانی در سال جاری بیان کرد:تا پایان امسال ۹طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.   او با اشاره به تعریف شدن۱۲۵پروژه عمرانی در سال جاری بیان کرد:تا پایان امسال ۹طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

باقری با اشاره به طرح‌های مشارکتی اظهار کرد: مجتمع تجاری اداری شهید علیخانی واقع در میدان شهید علیخانی به مساحت ۲هزار و ۱۸۰متر مربع دارای ۴طبقه پارکینگ،۳طبقه اداری و ۲طبقه تجاری است که ۳طبقه زیر زمین آن اجرا شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری ادامه داد: پروژه تفکیکی کازرونی به مساحت ۴۳۰متر مربع و در ۶طبقه تا دوماه آینده افتتاح می‌شود و مرکز تجاری و ورزشی شهرک نگین با ۳هزار و ۶۳متر مربع مساحت ۴طبقه در مراحل پایانی ساخت است.

او به دیگر پروژه‌های عمرانی این منطقه  اشاره کرد و گفت:مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک مهدیه با هزینه‌ی ۲میلیارد و ۶۶۰میلیون تومان در محله کم برخوردار افتتاح شد.

باقری اضافه کرد:اصلاح ورودی خیابان مهدیه و احداث بلوار با اعتبار ۶۵۰میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان پروژه پارک سوار عاشق آباد را یکی از طرح‌های شاخص برشمرد و گفت:این طرح در دو فاز تعریف شده و مجموعا مساحتی ۱۵هزار متر مربع را به خود اختصاص داد است.

او با اشاره به کاربری این پارک سوار ادامه داد:۱۲خط اتوبوس در این پارک سوار توقف دارند که شامل اتوبوس‌های مسیر شاهین شهر، خمینی شهر، دانشگاه آزاد خمینی شهر، دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک‌های صنعتی محمودآباد و شهید منتظری است و در حال بهره برداری است.

باقری با اشاره به اعتبار ۲۳میلیاردی این پروژه عنوان کرد:با احداث پارکینگ خودرو‌های شخصی با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه و با توجه به نزدیکی پارک سوار به ایستگاه مترو قدس، دسترسی مردم منطقه به حمل و نقل عمومی آسان‌تر می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات ساخت مجموعه‌های ورزشی و فرهنگ سرا‌ها از پارسال تا کنون بیان کرد:مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در خیابان امین که محله کم برخوردار است، با اعتبار ۲میلیارد و ۲۴۰میلیون تومان با هدف آموزش زنان و مهارت آموزی به آنان انجام شد.

او با اشاره به فعالیت دو سازمان مردم نهاد در این منطقه اظهار کرد: چتر نیلی با عضویت ۲۵۰نوجوان و جوان آموزش‌های دوره‌ای در طول سال برگزار می‌کند و کشتی نجات نیز با موضوع آسیب‌های اجتماعی از دیگر سازمان مردم نهاد است.

او با اشاره به افزایش صدور کسب پروانه در ۶ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد:تعداد صدور پروانه از رقم ۱۰۰در پارسال به ۱۷۸پروانه رسیده و رشد ۷۴درصدی داشته است.   باقری با اشاره به اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف در طول سال اظهار کرد:در یک سال گذشته حدوده هزار و ۷۸۱برنامه با۱۸۷هزار نفر برگزار شده که مخاطبین آن با توجه به برنامه‌های گوناگون از رده سنی کودکان تا سالمندان را شامل می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره اهمیت درآمد پایدار مناطق شهرداری اظهار کرد:توسعه پروژه‌های محرک توسعه، احداث نمایشگاه بین‌المللی سنگ در زمینی به وسعت ۳۶هکتار، توسعه بیمارستان تخصصی امام حسین (ع)، بازار خودرو به وسعت ۹۱هکتار و راه اندازی پایانه حمل و نقل بار علاوه بر حل مشکلات شهری به افزایش درآمد پایدار شهر کمک می‌کند.     انتهای پیام/ش   نشست خبری شهردار منطقه دوازده اسفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳، توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر اصلی و فرعی منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ اظهار کرد: بودجه شهرداری منطقه شش تبریز در سال جاری مبلغی افزون بر یک هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده که با توجه به اهمیت پروژه‌های عمرانی، ۷۰ درصد این بودجه به پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به پروژه بهسازی ورزشگاه شهرک شهید دکتر بهشتی تبریز افزود: امروز شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه هستیم و هم‌اکنون نیز چمن مصنوعی برای این ورزشگاه خریداری شده است و در مرحله نصب قرار دارد.

شهردار منطقه شش تبریز با اشاره به مسیرگشایی مسیرهای ۲۴ متری و ۳۵ متری صنعتگران، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد فاز نخست این مسیرگشایی به طول سه کیلومتر آسفالت‌ریزی شده است و مابقی این مسیر هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد.

جان‌فشان نوبری با اشاره به اهمیت ویژه شهرداری این منطقه بر بهسازی پیاده‌روها، تاکید کرد: سال گذشته پیاده‌روسازی از سمت خطیب به طرف نصف‌راه انجام شد و امسال نیز نصف‌راه به رسالت، راه‌آهن به خطیب و پیاده‌روهای قراملک مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرحله مطالعات و طراحی محوطه‌سازی و پیاده‌رو میدان تاریخی راه‌آهن به اتمام رسیده است و امیدوارم مراحل عملیاتی این پروژه از خرداد امسال آغاز شود.

شهردار منطقه شش تبریز با اشاره به پروژه‌های زیست‌محیطی این منطقه، تاکید کرد: ۶۰ درصد مراحل بهسازی کانال ایلی سو و کانال رود به اتمام رسیده است و امیدوارم اقدامات عمرانی این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

جان‌فشان نوبری با اشاره به افزایش خدمات محله‌ای در سطح منطقه، تصریح کرد: خدمات محله‌ای در سطح منطقه به ویژه در آناخاتون و الوار با قدرت در حال انجام است و پروژه‌های مهمی از جمله پارک شهر دوستدار مادر و کودک در آناخاتون، بهسازی پارک فعلی آناخاتون و لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی معابر این محلات در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه شش تبریز ۲۶ درصد محدوده کل تبریز را شامل می‌شود، ادامه داد: واحد محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این منطقه در طول هفت ماه گذشته، پنج مورد عملیات ضربتی آزادسازی و اعاده به حالت اولیه ساخت و ساز در محلات آناخاتون و اوغلی را داشتند.

شهردار منطقه شش تبریز گفت: با توجه به این مسئله حدود ۵۰ هزار مترمربع از اراضی شهرداری منطقه شش تبریز آزادسازی شد؛ بنا بر این از شهروندان درخواست می‌شود قبل از خرید و فروش ملک در این مناطق از شهرداری منطقه در خصوص راستی آزمایی آن استعلام کنند.

جان‌فشان نوبری با اشاره به نهضت آسفالت اشاره کرد و گفت: بودجه آسفالت شهرداری این منطقه در سال ۱۴۰۱، ۲۰ میلیارد تومان با ۱۲ هزار تن آسفالت و در سال ۱۴۰۲، ۸۰ میلیارد تومان با ۴۶ هزار تن آسفالت بود که امسال نیز ۱۵۰ میلیارد تومان با ۱۰۰ هزار تن آسفالت خواهد بود که امیدواریم شاهد تحول اساسی در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: آسفالت‌ریزی اساسی مسیرهای سه راهی فرودگاه تا مایان و راه‌آهن تا نصف راه و خطیب تا راه‌آهن در اولویت کاری این معاونت قرار گرفته است.

کد خبر 745347

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه ۱۲ اصفهان
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز