Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی همواره به دنبال این است که مشکلات خود را حل کند و امر تجارت آن‌ها تسهیل شود؛ رسیدن به این موضوع نیازمند بازنگری قوانین است و کنوانسیون سنگاپور می‌تواند زمینه تجارت را فراهم کند. تاریخ انتشار: 12:08 - 23 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۹۹۱ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حسین میرمحمدصادقی امروز در کنفرانس تخصصی «کنوانسیون سنگاپور» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: بخش خصوصی همواره به دنبال این هستند که مشکلات خود را حل کنند و امر تجارت آن‌ها تسهیل شود؛ رسیدن به این موضوع نیازمند بازنگری قوانین است و کنوانسیون سنگاپور می‌تواند زمینه تجارت را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: روش حل اختلافات به موضوع تجارت کمک می‌کند، زیرا اختلاف مانع اساسی در اصل فعالیت تجاری است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: ایران حدود ۶۵ معاهده دو جانبه سرمایه گذاری خارجی با دیگر کشور‌ها منعقد کرده و در تمام آن‌ها حل مشکل با مراجعه به مرجع قضایی پیش بینی شده است و این راه‌ها می‌توانند کمک بسیار بزرگی به تسهیل روابط تجاری داشته باشند.

صادقی یادآور شد: قوه مقننه و قانون داوری تجاری بین المللی به این موضوع مهم اشاره دارد حتی در مسائل کیفری هم موضوع میانجیگری برای کاستن مراجعه به مراجع قضایی مد نظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در مجلس قوانین مختلفی درحال تنقیح هستند؛ با انعقاد قرارداد با دو قوه دیگر، داوری برای پالایش قوانین  و مسائل و همچنین میانجیگری مد نظر قرار گرفته است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل ۱۳۹ قانون اساسی و ابهامات این اصل چالشی است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: مشخص نیست مربوط به اموال حاکمیتی یا اموال دیگر است. شورای نگهبان هم درباره این اصل نظراتی دارد؛ حدود ۳۰ پرونده علیه این اصل در مجامع بین المللی به صورت کلی وجود دارد و تنها در یک مورد استناد ایران به این اصل مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به منافعی که داوری و شیوه‌های حل و فصل آن دارد، هر اقدامی که منجر به آسان‌تر شدن روابط فعالان اقتصادی با همتایان خارجی خود شوند، موضوع مهمی است. جهت اعتلای فعالیت‌های تجاری برای فعالان اقتصادی می‌توان از شیوه‌های میانجیگری استفاده کرد. می‌توان مقررات داخلی را بازنگری و به روز کرد تا موانع از جلوی بخش خصوصی برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنوانسیون سنگاپور سند سنگاپور دادگاه های قضایی معاون قوانین مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز مجلس کار خوبی انجام داد و اشکالی که شورای نگهبان در زمینه اجاره‌بها گرفته بود را نهایی کردند. در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه به آن عمل شود.

وی‌ افزود: همچنین تحقیق و تفحص مجلس در زمینه سازمان آفات داشت که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می‌شود. بحث اجرای ماده ۲۳۴ مطرح شد که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط است و درباره کمبود برخی داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مسئله ابلاغ به قوه قضائیه منتفی شد چون واقعا جرمی هم در این زمینه انجام نشده است. کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: در زمینه بررسی لایحه بودجه هم مواردی از جمله تجمعات و راهپیمایی‌ها وجود دارد که امیدواریم در این مجلس بررسی و نهایی شود. ما برای مجلس آینده و تعامل بیشتر میان دو قوه هم آماده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

کد خبر 846927 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد