Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران لایحه سند برنامه پنج ساله سوم  توسعه شهر تهران با توجه به چشم انداز ماموریت، استراتژی ها و اهداف مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۴ این برنامه شهرداری تهران موظف است تا پایان اردیبهشت ماه امسال چشم انداز، ماموریت و استراتژی و اهداف برنامه پنج ساله را به شورای شهر ارائه دهد اما متاسفانه این اسناد با تاخیر به شورا ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یک ماه و نیم است این اسناد به شورای شهر ارائه شده و از آن تاریخ تاکنون در کمیسیون‌های تخصصی موضوع در حال پیگیری است و بعد از آنکه در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت متناسب با اهداف کمی و شاخص‌های تعیین شده در جلسه مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه موارد مجدد مورد بررسی قرار گرفت.

الویری گفت: نتیجه این جلسات به کمیسیون تلفیق شورای شهر ارسال شده است و امروز در شش حوزه؛ ماموریت توسعه مدیریت و حکمروایی شهری، ماموریت شهرسازی و معماری، ماموریت حمل و نقل و ترافیک، ماموریت خدمات شهری و محیط زیست، ماموریت اجتماعی و فرهنگی و ماموریت ایمنی و افزایش تاب‌آوری به همراه جدول منابع و مصارف بررسی و جمع‌بندی نهایی با فایل پیوست به صحن علنی ارسال شده است.

الویری همچنین تصریح کرد: بر این اساس یک ماده واحده و دو تبصره تهیه شده است که در ماده واحده آن با استناد به ماده ۹۴ مصوبه برنامه پنج ساله شهرداری تهران مکلف است جداول کمی شاخص‌های کمی احکام برنامه و هدف گذاری برای آنها را در افق پنج ساله در چارچوب منابع مالی و جداول منابع و مصارف به شرح پیوست اجرایی کند و بر اساس ماده ۹۵ برنامه نسبت به پایش و ارزیابی و دستیابی به این اهداف و شاخص های کمی در قالب گزارش های دوره ای به شورای شهر تهران اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین در تبصره ها نیز شهرداری تهران را موظف کرده‌ایم تا آن دسته از شاخص‌ها و اهداف کمی که وضع موجود و وضع بعدی آن در سال‌های برنامه را در این سند ارائه نداده است یا ناقص است را تا پایان سال اول برنامه ارائه کند همچنین شهرداری را موظف کردیم تا اهداف و شاخص های عملیاتی (سطح سوم) را با هماهنگی و پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران اجرایی کند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران پیش از ارائه این گزارش به استناد به تبصره یک بند ۶ ماده ۴ دستورالعمل اجرایی شوراها گفت: به استناد به این تبصره هر کمیسیون در حوزه تخصصی خود نظر دهد اما در برنامه پنج ساله سوم شاهد این بودیم که کمیسیون برنامه و بودجه ورود تخصصی به موضوعات داشته که این موضوع خلاف دستورالعمل است.

امینی نیز در واکنش به این اظهارنظر گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در پارلمان‌های ملی و محلی به عنوان کمیسیون تخصصی می‌توانند نسبت به خروجی کمیسیون‌های تخصصی اعمال نظر کنند. البته تمامی نظرات کمیسیون‌های تخصصی در لوایح حتما اعمال می‌شود.

سپس این طرح با ۱۵ رای موافق و ۲رای مخالف به تصویب رسید.

پس از تصویب این طرح حجت نظری اعلام کرد؛ که می‌خواهد سوالی را بپرسد٬ اما امینی در جواب اظهار داشت؛ که باید سوال را مکتوب ارائه‌ دهید و آنرا مطرح نمی‌کنم.

حجت نظری در ادامه گفت: قرار نیست سر ملت کلاه بگذاریم و یک پیوست بدهیم که کسی از آن پیوست خبر ندارد و از آن عبور کنیم.

وی ادامه داد: نباید در پستو تصمیم بگیریم و اینجا تصویب کنیم، این چه نوع شفافیتی است؟

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر شورای حجت نظری علی اعطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار از تصویب برنامه جامع اقدام و عمل مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان از جمله در خوزستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد طهماسبی بیرگانی در حاشیه شورای برنامه ریزی توسعه خوزستان که امشب (۲۹ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه جامع اقدام و عمل مقابله با گرد و غبار در خوزستان برای ۱۰ ساله آینده خوزستان که قرار است در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه اجرایی شود و جزو تعهدات این برنامه است، در شورای برنامه‌ریزی خوزستان تصویب شده است.

وی افزود: در این برنامه با تلفیق نقشه‌های گرد و غبار و کاربری‌های استان خوزستان، برنامه‌هایی برای دستگاه‌های مختلف بر اساس وظایف‌شان در تالاب‌ها، اراضی زراعی غبارخیز و ... در نظر گرفته است. به طور مثال اگر قرار است محیط زیست در مناطق تحت مدیریت گرد و غبار را مدیریت کند، مشخص شده است باید چه اقدامی انجام دهد. 

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: این برنامه برای ۳۱ استان تدوین شده است اما در هر استان زمانی عملیاتی می‌شود که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به تصویب برسد. با تصویب این برنامه در خوزستان، تعداد استان‌هایی که این برنامه را تصویب کرده‌اند به ۱۱ استان رسیده است.

طهماسبی بیرگانی در خصوص ضمانت اجرایی برنامه جامع اقدام و عمل مقابله با گرد و غبار گفت: طبق آیین‌نامه، استانداران وظیفه دارند برنامه‌های استانی در بحث مقابله با گرد و غبار را در اولویت قرار دهند. باید توجه شود اجرای این برنامه جزو تعهد برنامه هفتم توسعه است و در قانون پیش‌بینی شده است که باید با استفاده از این قانون به دستگاه‌ها فشار وارد کنیم تا وظایف‌شان را عملی کنند.

وی افزود: آنچه مهم است داشتن برنامه است زیرا اگر برنامه نداشته باشیم می‌گویند برنامه کجا است و باید به چه چیزی پول بدهیم؟ ما می‌گوییم برنامه داریم و اگر دولت یا استان‌ها منابع مالی را تامین نکردند می‌گوییم که ما وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم. همچنین در این برنامه بخش‌هایی از کار به مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها و بخشی به مشارکت مردم بر می‌گردد. در این برنامه، سهم دولت و بهره‌بردار تفکیک شده است.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال وضعیت گرد و غبار با منشاءهای داخلی و خارجی بهتر از سال‌های گذشته باشد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی