Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد امروز سه‌شنبه، بیست و سوم مهر در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان برنامه و بودجه لرستان، اظهارکرد: رشد و توسعه هر استانی مرهون سه عامل ازجمله پیشرفت علمی، اراده و همت مردم و مسئولان است کمااینکه مردم باید در برابر مشکلات و سختی‌ها ایستادگی و مقاومت کنند تا کشور بتواند به توسعه و پیشرفت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برنامه‌ریزی را سومین عامل مؤثر در رسیدن به توسعه و پیشرفت دانست و با بیان این‌که برنامه‌ریزی موتور محرکه برای رشد و توسعه است، افزود: اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم پیشرفتی حاصل نمی‎شود لذا انتظاری که از نوبخت به‌عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داریم این است که در برنامه‌ریزی‌های ملی توجه ویژه‌ای به برنامه‌های لرستان داشته باشند.

امام جمعه خرم‎آباد نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور به لرستان را خواستار شد و ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در لرستان داریم می‎طلبد نگاه ویژه‌تری به این استان شود تا حداقل در حد استان‌های متوسط کشور قرار بگیرد.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه به وقوع سیل فروردین ماه امسال در لرستان اشاره کرد و گفت: سیل  لرستان با سیل استان‌های دیگر متفاوت بود در بقیه جاها خسارات کمتری بود اما در لرستان سیل ویران‌گر بود، منازل، مزارع، باغ‌ها، مغازه‌ها و جاده‌ها را از بین برد، به زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن لطمه دید و باعث شد زندگی مردم در مناطق سیل‌زده با بحران و مشکلات جدی مواجه شود.

وی با اشاره به برآورد خسارت هشت هزار میلیارد تومانی سیل در لرستان و این‌که تاکنون فقط هزار میلیارد یعنی 12 درصد این خسارت پرداخت شده و این بیانگر این است که 88 درصد از مشکلات و خرابی‌های سیل لرستان همچنان باقی است، افزود: سیل‌زدگان لرستانی هنوز در تامین مسکن و سرمایه کار خود مشکل دارند لذا ضرورت دارد نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نقش مهم نوبخت و سازمان برنامه و بودجه در هیئت دولت، ادامه داد: مسئولان کشوری در سفرهایی که به لرستان و بازدید از مناطق سیل‌زده داشتند وعده‌هایی در رابطه‌با تخصیص آب، احداث و تکمیل سدها دادند که هنوز عملی نشده همچنین وعده‌هایی در ستاد اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان داده شده که ضرورت دارد در راستای عملی شدن و تحقق آن‌ها اقدام شود تا  گشایشی در وضعیت مردم لرستان صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲۷ میلیاردی قاچاقچی کالا در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علیرضا لطفی با اشاره به دستگیری قاچاقچی کالا در استان گفت: پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی خرم آباد ارسال و متهم به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و همچنین ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حمل کالا محکوم شد.

وی افزود: ماموران نیروی انتظامی این محموله قاچاق را که شامل پارچه و فندک بود از یک دستگاه کامیون کشف کرده بودند.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردی قاچاقچی کالا در لرستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌