Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در نشست با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در روستاهای استان وجود دارد که این موضوع می‌طلبد با همکاری بین‌بخشی در راستای شکوفایی این ظرفیت‌ها اقدامات موثرتری برداشته شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بنیاد مسکن در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی روستاهای هدف گردشگری استان شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی در ادامه با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن در مناطق روستایی استان، اظهار داشت: این نهاد در نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی گام‌های موثری در استان برداشته که نیازمند اطلاع‌رسانی بیش از پیش است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به اهتمام دولت در احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی محرومان و مستضعفان در استان  اشاره کرد و گفت: امید است در احداث این واحدهای مسکونی در روستاها در لحاظ کردن کاربری روستایی آن دقت نظر شود و شرایط برای تداوم زندگی روستایی در این مناطق تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که روستاهای یاسه‌چای، هوره، چلوان و سوادجان در شهرستان سامان و روستای آورگان در شهرستان بروجن، دزک و امامزاده دستگرد در شهرستان کیار، روستاهای سرآقاسید، شیخ علیخان و دیمه در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه در شهرستان لردگان و روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان از جمله این روستاها است.

از این استان واسطه جاذبه‌های بیشماری که در حوزه طبیعت‌گردی دارد با عنوان برند بوم‌گردی کشور یاد می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای  بیش از ۹۴۷هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که ۳۵درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و بیش از ۹۰۰ روستا و آبادی در این استان وجود دارد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ با اجرای طرح تکام قرار است ظرفیت‌های اقتصادی در روستا‌های استان اردبیل هم شناسایی و به بهره برداری برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی